Vinkkejä pukeutumiseen kovalla pakkasella
Kuinka monta kerrosta? Millainen takki ja housut? Mikä naaman suojaksi?
Kommentit (44)
Anteeksi nyt mutta missä ihmeessä ne -50 pakkaset oikein on? Googletin äsken huvikseni Nuorgamin ja siellä näkyy olevan -20. Kymmenen vuorokauden ennusteessa pahin näyttäisi olevan -30 ja kyseessä on Suomen pohjoisin paikkakunta. Mitä te ihmiset oikein draamailette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormikkaiden päälle vielä lapaset. Takki mielellään hiukan väljä, alle villatakki. Huivi kaulaan kasvoja ei tarvitse suojata jos ei käy tuuli.
Sormikkaat veks. Lapaset rukkasiin.
Eikö lapaset eli tumput ole sama kuin rukkaset? Kintaat sitten astetta lämpimämmät.
Voi ollakin, rukkasten nimellä löytyy monesta materiaalista tehtyjä.
Karvalakki on aliarvostettu päähine. Lämmittää pakkasella mukavasti, monet mallit suojaavat myös kasvoja. Muuten hupullinen pitkä takki on hyvä. Luonnonkuituja tietenkin, jotta eivät tunnu hiostavilta.
Lapaset eivät ole rukkaset. Ne ovat tumput, vanttuut ja mitä kaikkia nimiä niillä onkaan. Rukkaset ja kinttaat ovat sama.
Kerrospukeutuminen onnistuu, mutta mua alkaa jännittää miten silmälasit kestävät lämpötilojen muutoksia. Ulkoa pakkasesta sisään lämpimään pistää lasit koville. Etenkin nykyaikaiset pinnoitetut lasit. Ei taida olla suojautumisvinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt mutta missä ihmeessä ne -50 pakkaset oikein on? Googletin äsken huvikseni Nuorgamin ja siellä näkyy olevan -20. Kymmenen vuorokauden ennusteessa pahin näyttäisi olevan -30 ja kyseessä on Suomen pohjoisin paikkakunta. Mitä te ihmiset oikein draamailette?
Ei se pakkanen (-28 enimmillään) vaan se tuuli, yhteisvaikutus on fmin mukaan ensi viikolla pahimmillaan -34. Siinä on kurja odottaa bussia, jonka ovet perinteisesti jäätyvät jo paljon aiemmin. Autoa ei voi viedä työpaikan pihaan tai se ei lähde sieltä hetkeen. Kaikkea pientä.
Toppahousut, toppatakki, kaulahuivi, pipo ja rukkaset. Alle normaalit kueet.
Pimppi piiloon tällä kertaa. Ehdit sitten keväällä taas esitellä utareitasi ja reikääsi rakas.
Viikoksi luvattu kovia pakkasia etelään, sitten lauhtuu. En osta viikon takia uusia vaatteita. Legginsit farkkujen alle, tennissukat ja villasukat, paksupohjaiset talvilenkkarit, takki on paksu, hupullinen. Paksut sormikkaat. Näillä mennään.
Jos vedän kaikki kerrokset päälle vasta vähän ennen ulos lähtöä, palelen. Kun lisään kerroksia vähän kerrallaan pidemmän ajan kuluessa mutta ilman että tulee hiki, pärjään paljon paremmin. Jos oon aamupalan jälkeen lähdössä ulos, käyn usein vetämässä ulkohousut jalkaan jo kesken aamupalan.
Vierailija kirjoitti:
Kerrospukeutuminen onnistuu, mutta mua alkaa jännittää miten silmälasit kestävät lämpötilojen muutoksia. Ulkoa pakkasesta sisään lämpimään pistää lasit koville. Etenkin nykyaikaiset pinnoitetut lasit. Ei taida olla suojautumisvinkkejä?
Mä käytän vanhempia laseja ulkoillessa aina. Vahvuudet on sen verran lähellä että onnistuu eikä tarvitse välittää niin kauheesti mitä niille tapahtuu.
se parjattu makuupussitakki on oikeasti loistava, jalkaan korkeavartiset lämminvuoriset saappaat. Pipo päähän,huppu päähän, merinovillakauluri/ohut huivi nenän yli, hanskoina toimii yllättäen nahkahanskat joiden päällä on isommat fleecehanskat, koiraa ulkoiluttaessa on sormista apua, jos ei tarvitse sormia ulkona käyttää niin kunnon lampaankarvarukkaset toimii myös. Eli mitä vähemmän ihoa näkyy, sitä parempi ja pienempi mahdollisuus paleltumille, allekirjoittaneesta näkyy tällä kelillä vain silmät :D
KÄÄÄKS. TALVELLA ON PAKKASTA, EI VOIVITTU OLLA TODELLISTA. BYÄÄÄ BYÄÄÄ NYYHKIS.
Oli ihanaa käydä Kaivarissa tänään kävelyllä katsomassa auringonlaskun pastellivärejä.
Päällä oli pitkä untuvatakki, kashmirvillaiset 2 paitaa sekä housut, muhkeat villahuivi ja -pipo. Kahdet villasukat ja lämpimät talvikengät, kahdet villalapaset, joihin laitoin kädenlämmittimet. Ainostaan kasvoilla tuntui kylmä tuuli. Ei tuntunut liian tönköltä, kun villapaidat ovat ohuita.
Vierailija kirjoitti:
Nuorgam ei suinkaan ole Suomen kylmin paikka, vaan pohjoisin lähimpänä sulaa Jäämerta. Miten olisi Pokka ja Naruska?
Katsoin kotipaikkakuntani ennusteen huomiselle. Yli 40 astetta pakkasta olisi huomenna, eikä ole edes kylmin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vanhempia laseja ulkoillessa aina. Vahvuudet on sen verran lähellä että onnistuu eikä tarvitse välittää niin kauheesti mitä niille tapahtuu.
Ulkoillessa, joo. Enkä koe paljon tarvetta varsinaisesti ulkoilla kovilla pakkasilla. Työmatkat on se ongelma. Kuljen bussilla.
Vierailija kirjoitti:
KÄÄÄKS. TALVELLA ON PAKKASTA, EI VOIVITTU OLLA TODELLISTA. BYÄÄÄ BYÄÄÄ NYYHKIS.
Älä ota noin raskaasti. Kyllä se kevät ja lämpö pian koittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sormikkaiden päälle vielä lapaset. Takki mielellään hiukan väljä, alle villatakki. Huivi kaulaan kasvoja ei tarvitse suojata jos ei käy tuuli.
Sormikkaat veks. Lapaset rukkasiin.
Eikö lapaset eli tumput ole sama kuin rukkaset? Kintaat sitten astetta lämpimämmät.
Rukkaet ja kintaat sama asia. Tumput ja lapaset sama. Töissä mulla on rukkasten alla sormikkaat ja tarkenee.
Eilen Ylellä Käärijän konsertin punapukuinen naisjuontaja näytti hyvää esimerkkiä siitä, miten pitää pukeutua kovilla pakkasilla.
Mä kyllästyin kerroksiin ja kiskoin päälleni kelkkahaalarin. Onhan se hassu Tampereen keskustassa, mutta eipä ollut kylmä. Kuoriudun sieltä kuin perhosentoukka.