Onko 6,3 paastosokeri korkea?
Kommentit (19)
4-6 on normaali ei-diabeetikolla, kannattaa alkaa syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, tuo on hälytysmerkki että diabetesta kohti ollaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Korkea, mutta yksittäinen arvo ei merkitse vielä mitään.
Kyllä se aika paljonkin merkitsee mutta pitkä sokeri tosiaan paljon merkityksellisempi. kannattaa alkaa seurata pysytteleekö paastosokerikin tasaisesti tuon kutosen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
No ei oo mikään korkea, mutta raja-arvon ylittävä, mulla on 8 pintaan ollut joskus 9, ne alkaa olla korkeita.
Korkeahko, mutta ei vielä hälyttävä yksittäisenä arvona. Pitkä sokeri on paljon tärkeämpi.
Aivan liian korkea paastoverensokeriksi, paastoverensokerin pitäisi olla 4 pinnassa, 4,0 hyvä kaikki sen yläpuolella huonoa.
Alkaa olemaan jo esidiabeettinen arvo. Ei kuitenkaan vielä diabetes.
Nyt vaan ruokavaliota terveellisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian korkea paastoverensokeriksi, paastoverensokerin pitäisi olla 4 pinnassa, 4,0 hyvä kaikki sen yläpuolella huonoa.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Minulla pitkän sokerin arvo vaihtelee 28-30 mikä on lähempä ala- kuin ylärajaa, ja silti paastosokeri on yli 6.
Diabeteksen asiantuntijat vauhdissa 😁
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on äly miinuksella.
On. Oon rv 32+ ja mulla siinä 4.6-4.8 eli hyvä. Raskaana vielä voi olla korkeammat kuin tavallisesti.
Sulla on diabeteksen vakavamuoto, äkkiä sairaalaan 3si viikoksi tiputukseen ja ajokortti pois.
Mulla oli kerran juuri tuon verran, kun mitattiin veriarvoja laajalla skaalalla. Kaikki muut arvot olivat viitearvojen sisällä enkä ollut osannut ollenkaan odottaa, että juuri verensokeri piippaisi - olin ja olen perusterve, suht hoikka ja elämäntavat on ihan kunnossa. Sain ohjeen, että muutaman kuukauden päästä katsotaan tämä arvo uudelleen. Ja kun katsottiin, se oli laskenut normaaliksi. Tämän jälkeen olin vielä raskaana ja ikäni vuoksi kävin sokerirasitustestissä, ja siinä kaikki oli mallikkaasti. Joten syy tuohon yhteen poikkeavaan mittausarvoon jäi hämäräksi.
Mulla on diabetes ja arvoksi on asetettu alle 7. 6,3 on mulle ihan normiarvo aamuisin. Olen jopa ylpeä siitä että pysyttelee alle seiskassa. Veljelleni on asetettu jostain syystä kireämmät arvot. Ihmettelen sitä. Se vissiin vaihtelee ihan siitä mitä mieltä lääkäri on.
Lievästi koholla, mutta voidaan kuitenkin puhua esidiabeteksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei oo mikään korkea, mutta raja-arvon ylittävä, mulla on 8 pintaan ollut joskus 9, ne alkaa olla korkeita.
No sulla onkin diabetes.
Vi tun juu tal aiset keksineet koko asian. Mulla on verensokeri tänään ollut korkeimmillaan 18,4.
Vierailija kirjoitti:
Vi tun juu tal aiset keksineet koko asian. Mulla on verensokeri tänään ollut korkeimmillaan 18,4.
Vähän on yläkanttiin, laittele lisää insuliinia.