On alkanut todella kalvaa sisintäni, että en ole lentänyt koskaan elämäni aikana business-luokassa
Mikä oikeus business-luokassa lentävillä on olla siellä ja minulla ei? Luulevatko nämä ihmiset olevansa minua parempia? Ei tällaisia luokkajakoja saa mielestäni olla. On jopa lähdössä niin, että business-luokkalaiset pääsevät ENSIN koneeseen ja jopa OMAA putkea pitkin. Tämä on todella alkanut kalvaa minua. Miksi ihmisiä eriarvoistetaan?
Kommentit (21)
No osta business -luokan lippu ja kokeile itse.
Jos oikein kovasti korpeaa, niin mieti, että business -luokka syöksyy ensimmäisenä maahan onnettomuuden sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
No osta business -luokan lippu ja kokeile itse.
Jos oikein kovasti korpeaa, niin mieti, että business -luokka syöksyy ensimmäisenä maahan onnettomuuden sattuessa.
En osta. Turha luulla! 😡
AP
Joskus voit reittilennolle saada business-liput samaan hintaan kuin economyyn. Kannattaa olla tarkkana.
Euroopan sisäinen lento bisneksessä sujuu mukavasti, kun on juomatarjoilua ja kolmen ruokalajin menu.
Seuraatko ap martinaa instassa? Sehän just lähti businessluokassa Australiaan.
Uskomatonta röyhkeyttä täällä joillain. Puhutaan kolmen ceen elämästä. Mitä se sellainen on? Tyhjiä kuoria. Ette tiedä todellisesta elämästä mitään.
Olen lentänyt bisnesluokassa vain kun olen edellisen koneen myöhästymisen takia missannut jatkolentoni eikä se nyt niin ihmeellistä ollut. Minua kalvaa se että en ole koskaan syönyt hummeria, lentänyt helikopterilla tai käynyt Havajilla. Maailma on niin epäoikeudenmukainen että en kestä!
Samassa purkissa sitä ollaan vaikka maksaisit kuinka jalkatilaa. Lentäminen on pahinta, mitä tiedän, ainoastaan pakollinen tapa jolla pääsee täältä kurjuudesta edes hetkeksi pois.
Vinkki: Finnair lentää muutamia Euroopan lentoja laajarunkokoneilla, joissa on kunnollinen bisnesluokka. Osta pisteillä upgrade tällaiselle lennolle, niin pääset kokeilemaan edullisesti. Reittejä, joilta tällainen lento löytyy ainakin Helsinki-Lontoo ja Helsinki-Bryssel.
Olen usein lentänyt työn puolesta bisneksessä. Olen aina kadehtinut niitä, jotka saavat matkustaa lomamatkoja, kumppaninsa ja perheensä kanss. On siinä oma viehätyksensä, ottaa shampanjaa, katsoa video, jne. Mutta eikös sitä videoita näe ja saa jotain viiniä turistiluokassakin kaukolennolla? En kadenåhtisi, mieti, kummalla on oikeasti kivampi matka. No on toki joitain, jotka omalla rahalla maksaa bisneksen, mutta aniharva.
Joudun lentämään työn puolesta. Meillä on tietylle lentoyhtiölle sopimushinnat, ja sen business-luokan lentoliput ovat meille edullisemmat kuin kotimaisen lentoyhtiön turistiluokan liput. Näitä sopimushintoja on monilla suurilla firmoilla.
Ei siellä busineksessa ole sen kummempaa kuin turistissakaan. Erityisesti päivän kestävällä Euroopan sisäisellä työmatkalla mielestäni aika sama. Matkustusluokasta riippumatta on kuitenkin oltava seuraavana aamuna skarppina ja pirteänä työn ääressä joko etänä tai toimistolla, vaikka koneen myöhästymisen vuoksi olisi kotona vasta puolen yön jälkeen.
En näe siinä mitään ihmeellistä tai kadehdittavaa.
Olen matkustanut pitkän matkan lennon bisnesluokassa. (Ei ollut Finnair. )
Minulle tuli lentoyhtiöltä sähköpostiin ehdotus, että jos paikkoja on, voin lisämaksulla päästä bisnesluokkaan. Paikkoja oli. Sain paikan muutaman satasen lisällä.
Alkuperäinen lippuni oli niin edullinen, että tuon lisämaksunkaan kanssa matka ei tullut kovinkaan kalliiksi.
Matkustin bisnes-luokassa muutama vuosi sitten joulun aikaan. Jatkolento Saksasta oli niin täyteen buukattu, että minulle ehdotettiin toista samaan allianssiin kuuluvaa lentoyhtiötä ja siinä bisnes-luokan paikkaa. Kyllähän se vaan sopi.
Minä en ole koskaan lentänyt.