Millä eri tavoin yksiössä saa erotettua "makuuhuoneen"?
Ideoita kaipaan, erikoisiakin! Jotain verhosysteemiä ajattelin, mutta koska makuualkovia ei ole, pitäisi viritellä jokin kehikko verhoille. Keittiö on sen verran iso, että ruokapöytä sopii sinne, joten huoneeseen tulee makkarin ja olkkarin toiminnot.
Kommentit (60)
Jos asunnossa on paljon eksoottisia kasveja niin sängyn päälle iso teltta. Pääsee ihan safaritunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisänky pitää olla yksinäisilläkin ja se on pitkäaikainen sijoitus.
Miksi? Vie pienestä tilasta aivan turhaan pinta-alaa.
No anteeksi ei sitten kun loukkaannuit siitä ahtaasta lasten sänky mallista turvareunoineen ja ilman uni kavereita.
Hanki sohva - siinä sulle makuuhuone.
T. Yksinasuva miäs
Jossain sisustusohjelmassa rakensivat kaappi-/hyllyseinän erottamaan sänkyä muusta huoneesta. Lisäksi päätyyn tuli jotkut rimat 'seinäksi'. Hyvältä näytti ja toimivalta.
Meillä oli verho, kun katossa oli jo valmiiksi kisko.
Toinen vaihtoehto on hylly tai joku sellainen korkea lipasto, joka ei vie liikaa tilaa mutta toimii samalla myös säilytystilana. Jos muuten on reilusti tilaa mutta kaappitilaa vähän, voisi kunnon komero olla yksi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Voit ostaa kaksion.
Kokoomuksen kansanedustajan vinkki: Jos yksiöön haluaa erikseen makuuhuoneen, sen saa esimerkiksi ostamalla kaksion!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No anteeksi ei sitten kun loukkaannuit siitä ahtaasta lasten sänky mallista turvareunoineen ja ilman uni kavereita.
Sinähän tässä loukkaantuneelta kuulostat. On olemassa ihan aikuisten yhden hengen sänkyjä, enkä ymmärrä miksi sinulle muiden nukkuminen sellaisessa (ilman uni_kavereita :o) nostattaa moisen tunnekuohun. Kauhistutko myös jos yksiössä ei ole kuuden hengen ruokapöytää tuoleineen?
Mies aikoinaan teki kauniin "sermin"puusta sängyn jalkopäähän ja se erotti "huoneet"toisistaan.
Sermiä vasten oli tv "olkkariin"päin.oli tosi nätti ja kaipasin usein sitä pesää:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä loukkaantuneelta kuulostat. On olemassa ihan aikuisten yhden hengen sänkyjä, enkä ymmärrä miksi sinulle muiden nukkuminen sellaisessa (ilman uni_kavereita :o) nostattaa moisen tunnekuohun. Kauhistutko myös jos yksiössä ei ole kuuden hengen ruokapöytää tuoleineen?
Kyllä nyt viimeistään loukkaannuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoviin kalterit ja portti.
Oletko sisälukutaidoton vai etkö malttanut lukea kuin otsikon? Ei alkovia, kirjoitti Ap.
Olen. Sitten häkki ajaa saman asian.
Kerropas meille mistä tuollaisen häkin saa hankittua?
Vierailija kirjoitti:
Hanki sohva - siinä sulle makuuhuone.
T. Yksinasuva miäs
Jos olisi pienempi tila, niin vuodesohva olisi oikeasti ihan hyvä ratkaisu. Tuohon asuntoon sopii hyvin sekä sohva että sänky, niin mielummin sitten molemmat. Hyviä ideoita on kyllä tullut. Osaa en olisi itse osannut ajatellakaan.
Ap
Itse tein sängyn jalkojen alle korokkeet, ja laitoin patjan lattialle sängyn alle ja nukun siellä. Mukava lämmin hiljainen soppi.
Mulla on siitä poikkeuksellinen yksiö että ikkunoita on monta. Huoneen muoto on sellainen suorakaide.
Ääntä eristävä lasikuutio, mitä nykyään on avokonttoreissa neukkareina ja puhelinkoppeina.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein sängyn jalkojen alle korokkeet, ja laitoin patjan lattialle sängyn alle ja nukun siellä. Mukava lämmin hiljainen soppi.
Mulla on siitä poikkeuksellinen yksiö että ikkunoita on monta. Huoneen muoto on sellainen suorakaide.
Mitä? Nukuit patjalla korotetun sängyn alla? Kuka siellä sängyn päällä nukkui?
Mulla on tilanjakajana Ikean vaatekaappi (200x60x236) jonka taustaseinä on levytetty ja tapetoitu.
Vierailija kirjoitti:
Rakensin parven.
Jos asunto on normaalilla huonekorkeudella, ei todella kannata hommata parvea. Nukkumisesta tulee tukalaa, lämpöhän nousee näet ylöspäin. On ikäviä kokemuksia paristakin vuokrakämpästä, joissa oli paikalleen rakennetut parvet. Plussana vielä hankala lakanoidenvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli parisänky joka toimi myös sohvana ja sitten oli ne ruokapöydän tuolit. Tiesin tuon jutun että toisista ei ehkä normaalia mutta en katunut ja rahaa tuhlannut ties mihin. Parisänky pitää olla yksinäisilläkin ja se on pitkäaikainen sijoitus.
Miksi pitää olla yksinäisilläkin??