Millä eri tavoin yksiössä saa erotettua "makuuhuoneen"?
Ideoita kaipaan, erikoisiakin! Jotain verhosysteemiä ajattelin, mutta koska makuualkovia ei ole, pitäisi viritellä jokin kehikko verhoille. Keittiö on sen verran iso, että ruokapöytä sopii sinne, joten huoneeseen tulee makkarin ja olkkarin toiminnot.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Laita siihen hylly eteen
Perinteisesti siihen (silloin kauan sitten kun yksiössä asuttiin) laitettiin Sovella- tai Ruuvari-hylly tilaa jakamaan.
Vuodekatos? Sellainen sängyn kokoinen. Tai sitten verhokiskot kattoon.
En asu enää yksiössä mutta silloin kun asuin niin minulla oli muutama ikean kallax hylly yhtenä "seinänä" ja ovena toimi verho jonka viritin yhdestä hyllystä olkkarin seinään.
Minkä kokoinen tila? Laittaisin sermin tai rakentaisin väliseinän erottamaan sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Alkoviin kalterit ja portti.
Oletko sisälukutaidoton vai etkö malttanut lukea kuin otsikon? Ei alkovia, kirjoitti Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita siihen hylly eteen
Perinteisesti siihen (silloin kauan sitten kun yksiössä asuttiin) laitettiin Sovella- tai Ruuvari-hylly tilaa jakamaan.
Sovellan kiskot pitää olla hyvin seinässä kiinni, ei onnistune Ap:lla.
Jyskissä sellaisia seinämiä myynnissä, olikohan n 90x220? Musta, ruudullinen. Katso olisiko tarkoitukseen sopiva. Ilmava, kuitenkin rajaa tilaa.
Saako tänne lisättyä kuvaa? Jos vaikka piirtäisit pohjapiirustuksen?
Vierailija kirjoitti:
En asu enää yksiössä mutta silloin kun asuin niin minulla oli muutama ikean kallax hylly yhtenä "seinänä" ja ovena toimi verho jonka viritin yhdestä hyllystä olkkarin seinään.
Tämä on aika hyvä idea. Ehkä hylly saisi olla kapeampi kuin kallax, mutta suht helppo toteuttaa.
Ap
Meillä on pari tällaista. Ensi alkuun tuoksuu voimakkaasti mutta haju häipyy parissa päivässä. Toisella puolella on lipasto, jonka takalevyyn ollaan parilla naulalla nakuteltu kiinni ja hyvin on pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen tila? Laittaisin sermin tai rakentaisin väliseinän erottamaan sängyn.
Huone on n. 3m x 4-5m. Mitään kiinteää en vuokra-asuntoon voi tehdä, mutta sermi on ihan hyvä vaihtoehto.
Ap
Ei oikein mitenkään, jos mitään syvennystä = alkovia ei ole.
Asunto on ilmeisesti kooltaan pikemminkin kuin asuntolahuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoviin kalterit ja portti.
Oletko sisälukutaidoton vai etkö malttanut lukea kuin otsikon? Ei alkovia, kirjoitti Ap.
Olen. Sitten häkki ajaa saman asian.
Meillä oli aikoinaan rullaverho, joka oli kiinnitetty kattoon. Piti kyllä teettää, koska ei valmiina ollut niin korkeita. Se ei vienyt huoneesta tilaa.
Mulla oli parisänky joka toimi myös sohvana ja sitten oli ne ruokapöydän tuolit. Tiesin tuon jutun että toisista ei ehkä normaalia mutta en katunut ja rahaa tuhlannut ties mihin. Parisänky pitää olla yksinäisilläkin ja se on pitkäaikainen sijoitus.
Laita siihen hylly eteen