Opamox ja alkoholi
Oon käyttäny nyt 1kk ajan 15mg opamoxia joka päivä ja Zopinoxia 7,5mg unettomuuteen.
Jos huomenna vedän kännit ja jätän noi bentsot ottamatta (Opamox otettu tänään klo 17), onks mtn riskejä?
Kommentit (44)
Kannattaa jättää Opamoxit ottamatta ennen alkoholia, mutta ottaa sitten krapulan poistoon tupla-annos.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Opamox ole aivan lastenbentso? Mitä siis edes hait takaa? Sitä että tuleeko sinulle vieroitusoireita? Tuskin tulee, ainakaan vakavia.
No näin minäkin olen ymmärtänyt. Oxaminin avulla olen uskaltanut ajaa ajokortin, osallistua ylioppilaskirjoituksiin, osallistua pääsykokeeseen, opiskellut maisteriksi, mennyt naimisiin, uskaltanut hakea töitä, hankkia lapsia, ostaa asuntoja - ja ennen kaikkea uskaltanut käydä töissä.
Ilman tätä lääkettä en olisin työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan lääkäri kirjoita 5 x 15mg/vrk kuin väärinkäytön laitosvieroituksessa.
Kirjoittaa kyllä. En ole koskaan ollut minkäänlaisessa kaitoksessa.
Jos annostus on max 3 tabl/ päivä ja meneekin 4 per päivä, jolloin iteroituja lääkkeitä ei vielä saa, varaan aina uuden ajan ja saan uuden reseptin.
Olen akateeminen ja hyvässä työpaikassa.
Akateeminenkin ihminen voi olla päihdeongelmainen, joten turha mainostaa tuota akateemisuutta koko ajan!
Toki. Minä en käytä lainkaan alkoholia ja tuskin kukaan käyttää Oxaminia päihteenä. Olen tosiaan käyttänyt lääkettä vuodesta -96 ja annos on pysynyt samana/ pienentynyt.
Vierailija kirjoitti:
15v ei ole saanut bentsoja -96 eikä saa nytkään edes laitoksessa. Tiedän joitakin yhteiskunnan turvaverkon ulkopuolelle pudonneita rappiosekakäyttäjiä jotka voivat syödä kaverin kanssa kaljan kanssa 30kpl purkin puoliksi, mutta ei yhteiskunnassa normaalisti mukana oleva ihminen moiseen pysty, edes siihen 8 tablettiin.
Vai niin, no minä sain. Yksityinen psykiatri kirjoitti ja äiti maksoi. En edes tiennyt mitä bentso tarkoittaa.
Hyvä että kirjoitti. Muuten en olisi pystynyt käymään lukiota.
Alkoholli ja lääkeet tapaa henkilön lopulta.Ensin mene jalat ja kulkevat rollatori ja yksi päivä on kaput.Pahin koktaili kipulääkkeet,alkoholi ja Mt-lääkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v ei ole saanut bentsoja -96 eikä saa nytkään edes laitoksessa. Tiedän joitakin yhteiskunnan turvaverkon ulkopuolelle pudonneita rappiosekakäyttäjiä jotka voivat syödä kaverin kanssa kaljan kanssa 30kpl purkin puoliksi, mutta ei yhteiskunnassa normaalisti mukana oleva ihminen moiseen pysty, edes siihen 8 tablettiin.
Vai niin, no minä sain. Yksityinen psykiatri kirjoitti ja äiti maksoi. En edes tiennyt mitä bentso tarkoittaa.
Jos tuo on totta että olet käyttänyt Opamoxia liki 30 vuotta putkeen, voit lopettaa niitä saman tien koska teho on mennyt kauan, kauan sitten.
Kiitti vastauksista! Aika jakavia mielipiteitä mut ehkä mä uskaltaudun ihmisten ilmoille ja muutaman juomaan mut zopinoxit ja opamoxit jää tälle illalle ja huomenna en niihin koske!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta että olet käyttänyt Opamoxia liki 30 vuotta putkeen, voit lopettaa niitä saman tien koska teho on mennyt kauan, kauan sitten.
Teho ei ole mennyt. Muutenhan en pystyisi käymään töissä. Mutta tosiaan, tehon säilyminen edellyttää, että välillä on niitä yhden tai puolikkaan tabletin päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos annostus on max 3 tabl/ päivä ja meneekin 4 per päivä, jolloin iteroituja lääkkeitä ei vielä saa, varaan aina uuden ajan ja saan uuden reseptin.
Akateeminenkin ihminen voi olla päihdeongelmainen, joten turha mainostaa tuota akateemisuutta koko ajan!
Miten akateemisuus liittyy aiheeseen? Bentsoriippuvainen voi olla ammatista ja koulutuksesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten akateemisuus liittyy aiheeseen? Bentsoriippuvainen voi olla ammatista ja koulutuksesta riippumatta.
Siten että aletaan puhua denso-paikoista, kuten päihdevietoituksista, sekakäytöistä sekä muista julkisen puolen palveluista ja sitten väittää ettei kukaan lääkäri niitä lääkkeitä määrää jne, vaikka kommentoimalla on kokemusta ainoastaan julkisen puolen terveydenhuollosta ja korkeintaan työterveyshuollosta.
Koulutetuilla ihmisillä on usein henkilökohtainen sairausvakuutus, koska hahmottavat asiakokonaisuuksia vähän laajemmin.
Ei ole riskejä, muutakun sosiaalisia/rikosoikeudellisia. 😁
Minulle kirjoitettiin 18-vuotiaasta lähtien alpratsolaamia, diapamia, rivatriliä ja Dormicumia. Söin niitä paniikkihäiriöön ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Niiden avulla opiskelin yliopistossa, alkoholia en käyttänyt ollenkaan. Nykyään olen hyvässä virassa enkä tarvitse enää lääkkeitä, enää ei ahdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ehtii haihtua huomiseksi mutta älä erehdy ottamaan enää aamulla, muuten voi tulla kavereille ikimuistoinen uusivuosi.
Mitä meinaat? Käytöshäiriöitä voi voiki tolla olla oikeest jtn hengenvaarallisia vaikutuksia?
En ole tuo edellinen, mutta itselläni bentsot + alkoholi vaikuttaa niin että 4/5 kerrasta kaikki OK ja 1/5 kerrasta herään aamulla hotellilta huone myllättynä ja alasti, enkä muista edellisestä iltäpäivästä tai illasta yhtään mitään. Totaalinen blackout.
Ei mikään mahtava fiilis koittaa työmatkalla kollegoilta haistella, että enhän vaan ole toilaillut mitään älyttömyyksiä edellisenä iltana.
Mä olen useastikin ottanut opamoxia ja alkoholia samaan aikaan. Ei ole tapahtunut yhtään mitään. Käytän myös sertraliinia. Kai se vaikuttaa sitten eri tavalla ihmisillä, jos jotkut menevät sekaisin.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin tuntemani bentsokäyttäjä on akateeminen. Huomasi kyllä pitkäaikaisen käytön hidastaneen ajatuksenkulkua. Töissä takkusi ja viihteellä hän käytti sekaisin bentsoja ja alkoholia ja oli ihan tillin tallin. Petti poikaystäväänsä ja välillä häneen ei saanut kontaktia, kun oli ihan muissa maailmoissa. Jos joku lääkäri ei määrännyt lisää reseptille, meni toiselle ja kolmannelle kunnes joku määräsi
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin Ap n kohdalla että käyttää nuo Opamoxitkin sen takia että saisi päänsä hieman sekaisin.
Jos niitä käytetään tilapäisesti kovan ahdistuksen takia niin mikään ryyppääminen ei käy edes mielessä.
Harmi vaan kun joku toinen ihminen ei saa Opamoxia vaikka tarvitsisi. Joku Raitis ihminen.
Ja rauhoittavia/ unilääkkeitä ei oteta alkoholin kanssa.
En tiedä sinusta, mutta itselläni todellakin on ryyppääminen mielessä silloin kun ahdistaa kovasti. Alkoholi on hetkellinen apu siihen ahdistukseen siinä missä ahdistus lääkkeetkiin. Enkä ole lähellekään ainoa, joka alkaa ryyppäämään kun ahdistaa. Vielä kun niitä ahdistus lääkkeitä ei kirjoiteta julkisella puolella, niin minimi eläkkeellä elävälle ainoaksi vaihtoehdoksi jää alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen useastikin ottanut opamoxia ja alkoholia samaan aikaan. Ei ole tapahtunut yhtään mitään. Käytän myös sertraliinia. Kai se vaikuttaa sitten eri tavalla ihmisillä, jos jotkut menevät sekaisin.
N30
Nyt oikeasti pikkaisen varovaisuutta myös sinulle. Tiedän paljon sekakäyttäjiä, jotka ovat aikaisemmin kestäneet Alkon ja bentsot, mutta sitten kuolleet hengityslamaan esim. Opamoxin 30mg... Nämä kuolemat tuskin oli suunniteltuja yliannostuksia.
Älkää antako tällaisia "ohjeita" sillä ihan oikeasti betsot ja alkoholi on tappava yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Nyt oikeasti pikkaisen varovaisuutta myös sinulle. Tiedän paljon sekakäyttäjiä, jotka ovat aikaisemmin kestäneet Alkon ja bentsot, mutta sitten kuolleet hengityslamaan esim. Opamoxin 30mg... Nämä kuolemat tuskin oli suunniteltuja yliannostuksia.
Älkää antako tällaisia "ohjeita" sillä ihan oikeasti betsot ja alkoholi on tappava yhdistelmä.
Mä tunnen lukuisia sekakäyttäjiä, myös monia kuolleita. En tiedä yhtäkään joka olisi kuollut alkoholi bentso yhdistelmään. En siitä huolimatta että sekakäyttäjien käyttöannokset ovat huomattavasti suuremmat kuin lääkärin määräämänä ja mukana on yleensä lisäksi muitakin päihteitä kuin bentsot ja alkoholi.
Hengitys lama bento alkoholi yhdistelmällä ei taida olla vielä riski, jos pysytään lääkärin määräämissä annoksissa
Otan yhden 15 mg opamoxin jos haluan, että alkoholi nousee kunnolla päähän ja saan rennon olon. Mukavaa kun mikään ei silloin ahdista ja kestää ihmisiä ympärillänsä.
Johanna " the Tuksu", on käyttänyt jo vuosikymmeniä lääkkeitä ja viinaa sekaisin. Vieläkin hengittelee. Aivotoiminta on hidasta, mutta elossa on.