Jouluvalot pois ihmiset
Joulu meni jo. Miksi te pidätte jouluvaloja vaikka ei ole enää joulu.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Koska on nuutinpäivä?
Saa olla niin jauan kunnes itse kyllästyn. Se ei ole välttämättä edes loppiaisena vielä.
Google olisi krtonut, että Nuutinpäivä on 13. tammikuuta. Vanha sanonta on, että "hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi".
Vierailija kirjoitti:
Koska on nuutinpäivä?
Saa olla niin jauan kunnes itse kyllästyn. Se ei ole välttämättä edes loppiaisena vielä.
13.1.
Aion pitää ainakin juhannukseen asti.
Joulu on vielä. Siksi. Perinteisesti joulun oletetaan loppuvan loppiaiseen, viittaahan suomen kielessä sana loppiainenkin jouluajan loppumiseen. Suomalaisessa kansanperinteessä joulunajan on kuitenkin yleisesti katsottu jatkuvan Nuutin päivään saakka
Jouluvaloja kuuluu pitää vain 24 päivä. 25 päivä kuuluu ottaa pois.
"Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi."
Juntti ap ei tunne kotimaansa perinnäistapoja.
Nuutinpäivä on 13.1.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne minulla ole jouluvalot vaan pimeän vuodenajan valot. Poistetaan sitten kevväämmällä.
Juuri näin. Joten ap. voi ällistellä ihan rauhassa. 😂😂😂😂
Ap:llä on valot jo aikaa sitten sammuneet
Aloittaja vois laittaa omat valot päälle ja antaa muiden tehdä niin kuin parhaaksi näkevät.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi."
Juntti ap ei tunne kotimaansa perinnäistapoja.
Nuutinpäivä on 13.1.
Piristäähän se lisävalo härkäviikkojakin.
Ap. Ota housut pois ja kieri lumihangessa n. 20 min. Sen jälkeen tule raportoimaan tuntemuksiasi palstalle.
Joulurauhan julistuksenkin mukaan joulu(rauha) kestää Nuutinpäivään saakka.
Onpas paljon juntteja. Jouluvalojen pitäminen joulun eli 24 päivän jälkeisenä aikana on merkki junttiudesta, laiskuudesta ja sen lisäksi tyhmyydestä.
Ap luulee että joulu on ohi kun aatto meni jo. News flash sulle: joulu loppuu vasta loppiaisena.
Vierailija kirjoitti:
Koska on nuutinpäivä?
13.1.
Loppiainen ja nuutinpäivä ei ole joulua. Joulu on aina jokainen vuosi vain 24.12.
Et ole.
Mutta hyvä, kun tunnustat.
Saattaa joku tehdä jonkin ilmoituksen varkaudesta😇