Mitä peräkammarinpojalla tarkoitetaan nykyään?
Sain kuulla olevani peräkammarinpoika, koska olen ikisinkku. Kuitenkin mulla on oma asunto, koulutus, työpaikka ja elätän itse itseni.
Kommentit (31)
Mutsinsa luona asuva aikuinen mies.
Vanhempiensa luona asuva aikuinen mies.
Joo, kyllä peräkammarinpojalla tarkoitetaan vanhempiensa hoteissa lapsuudenkodissaan asuvaa aikamiestä, ei mitä tahansa sinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Semmosia jotka käy jonkun varatun Siepin instagramissa kuolaamassa tissiliivien mainoskuvia ja lähettämässä sydämiä ja liekkejä. Tuovat klikkauksillaan rahaa entisille varamisseille ja vastaaville some- ja Seiskalehtijulkkiksille.
Loistava luonnehdinta! :D juurikin tällaisista on todellakin kyse.
Hän, joka sinua siksi kutsui, ei tiedä, mitä 'peräkamarin poika' tarkoittaa. Voit hyvillä mielin ignoorata tämän typeryksen. Nykyään on hyvin tavallista, että ihmisten kielitaito on heikentynyt ja sanavarasto supistunut. Sanotaan mitä sattuu ymmärtämättä mitä oikeasti sanotaan ja tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta omillaan asuva henkilö ei voi olla peräkammarinpoika. Nimenomaan lapsuudenkotiin jämähtäminen ja se, ettei olla kunnolla itsenäistytty, tekee peräkammarinpojan. Pelkkä sinkkuus ei sitä tee.
Italian miehet ,mammanpoikia vielä tänäänkin ikää 30-40 vuotta ja pyörivät äitinsä helmoissa,suomessa alkaa olemaan moinen laji melko harvinainen.
AP. Yllä luettelemasi ominaisuudet eivät välttämättä poista sinusta käsitettä peräkammarinpoika.
Mammanpoika. Laiska, erakoitunut, lasinen katse silmissä, huutaa äitiä apuun, uusavuton, rnkkari, sottapytty, huumorintajuton, katkera, sossupummi, koulukiusattu, epäsosiaalinen,, vätys, kadehtii muiden elämää, sinkku, heikkolahjainen, koulujakäymätön, työtön.
Näitä oman egon pönkitys termejä, joita heikko itsetuntoiset tykkäävät viljellä.
Et ole laittanut itseäsi ja elämääsi tähän peliin missä tuotetaan uusia hallintoalamaisia ja mihin useimmat muut pakotettiin mukaan.
Lapsuudenkodissa asuva usein syrjäytynyt aikuinen mies.
Ei haluja mennä töihin tai rakentaa muutakaan omaa elämää koska vanhemmat mahdollistavat elämisen ja maksavat viulut.
Usein myös mt ongelmaisia ja elämän ainut sisältö on omassa huoneessa koneella pelaaminen päivät pitkät.
Surullisia tapauksia miten pärjäävät kun vanhemmista aika jättää?