Olen 9 luokalla. Minua on kiusattuu koko sen ajan kun olen ollut koulussa
minua on kiusattu haukkumalla mm.valas, idiootti, lehmä ym.
Kommentit (68)
Ei koulu, eikä yhteistyö koulun kanssa kiusaamista lopeta. Meillä on kolme lasta, alkavia kiusaamisia on ollut kolme. Kaikki saatiin pysäytettyä suoralla yhteydenotolla kiusaajan vanhempiin.
Kokemus koulun toiminnasta: oikeustajuinen esikoinen meni kiusatun puolelle ja osallistui kiusaamisen selvittelyyn rehtorin luona. Lopputulos: joutui itse rehtorin silmätikuksi, ja kiusatun kiusaaminen vain paheni. Reksi ilmeisesti koki epäonnistuneensa eikä kestänyt kun lapsi toi epäkohdat esiin.
Kiusattu tulee vauvapalstalle, kun ei ole mitään muutakaan.
Keskustelun aloittajalle: olet arvokas. Keskity omiin mielenkiinnon kohteisiin ja siihen missä olet hyvä. Jaa ajatuksiasi koulun ulkopuolisten ihmisten kanssa, älä anna kiusaajille mitään itsestäsi, edes ärtymystäsi.
Koulukiusaaminen ja ulkopuolelle jättäminen tekivät minusta vaillinaisen ja rikkinäisen ihmisen. Jäin ilman parisuhdetta ja perhettä eikä minulla ole varsinaisesti ystäviäkään. Työelämässä olen ollut kiusattu ja hyväksikäytetty. Minulla on jonkinasteisia mt-ongelmia, mutta en ole hakenut niihin apua. Olen jo yli 50-vuotias. Tämmöinenkin voi ihmisen elämä olla.
Googlaa jämäkkyys. Tee jämäkkyysharjoituksia.
Jos joku on livenä tekemisisssä, puolustakaa kiusattuja. Itse puolustun kiusattuja. Ala-asteella suojelin pientä tyttöä kokonaisesta jätkäporukkaa vastaan, vaikka itsekin olin pieni. En katso passiivisesti kiusaamista missään, oli kyseessä kuka tahansa ja mikä yhteisö tahansa.
Niin sanonut "hyvät" ihmiset mahdollistavat kiusaamisen, sanoi eräs lääkäri.
1/3 menee mukaan kiusaamaan, 1/3 katsoo passiivisesti sivusta, 1/3 puolustaa kiusattuja.
Suomessa ei ole koulupakkoa, on oppivelvollisuus. Jos koulussa rikollinen toiminta sallitaan, paras suorittaa oppivelvollisuus kotona. Jotain on tosi pahasti vialla Suomessa, koska muka kiusaamista ei saada loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on livenä tekemisisssä, puolustakaa kiusattuja. Itse puolustun kiusattuja. Ala-asteella suojelin pientä tyttöä kokonaisesta jätkäporukkaa vastaan, vaikka itsekin olin pieni. En katso passiivisesti kiusaamista missään, oli kyseessä kuka tahansa ja mikä yhteisö tahansa.
Niin sanonut "hyvät" ihmiset mahdollistavat kiusaamisen, sanoi eräs lääkäri.
1/3 menee mukaan kiusaamaan, 1/3 katsoo passiivisesti sivusta, 1/3 puolustaa kiusattuja.
Suomessa ei ole koulupakkoa, on oppivelvollisuus. Jos koulussa rikollinen toiminta sallitaan, paras suorittaa oppivelvollisuus kotona. Jotain on tosi pahasti vialla Suomessa, koska muka kiusaamista ei saada loppumaan.
On ollut surullista nähdä työpaikoilla, miten toisia kiusaavilla ihmisillä tuntuu riittävän ystäviä. Ja parhaillaan olemme vaarassa saada koulukiusaajan presidentiksi.
Ns koulukiusaaminen on henkistä väkivaltaa ja pahimmillaan vainoamista.