Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 9 luokalla. Minua on kiusattuu koko sen ajan kun olen ollut koulussa

Vierailija
29.12.2023 |

minua on kiusattu haukkumalla mm.valas, idiootti, lehmä ym.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin pahasti yläasteella. 

Kummasti kiusaajien asenne muuttui, kun ostin kevytmoottoripyörän 16-vuotiaana tyttönä. Mopopojat halusivat jopa kokeilla ja vielä kehuivat, miten oli hyvä. Oli kevät ja vikat koulupäivät menossa ysiluokalla. 

Jätin kaikki kiusaajat taakse, kun siirryin kauempana olevaan lukioon, eikä kukaan heistä tullut sinne. En ole sen jälkeen ollut missään tekemisissä kiusaajien kanssa.

Uskon, että sinullakin helpottaa heti 9-luokan jälkeen. Valitse ala, josta pidät ja menesty elämässä.

Mä olin 7:llä luokalla hiukan nörtti ja jotkut junttipoja sitten tietysti kiusasivat minua, tosin aika lievästi. 9:llä luokalla olin kasvanut aikalailla ja vaikka olinkin nörtti niin vedin näitä kahta kiusaajaani turpaan niin että veri tuli nenästä ja silmä mustui. Nämä luuserit kuoli alle 50 V viinaan ja muuhun. 70-luvulla Ylä-asteella.

Vierailija
42/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin ja koulun työ kiusaamisen ehkäisemmäksi valuu kuin vesi hanhen selästä, niin kuin joku täällä sanoi, vaikka tekisi mitä. 

Yleensä kiusaaja elää ympäristössä ja kodissa, jossa vanhemmat ja läpipiiri omalla käytöksellään, asenteella ja puhekielellä antavat lapselle/kiusaajalle mallin ja esimerkin, miten kohdellaan toisia  ja millaista kielenkäyttöä käytetään muihin. 

Ja vaikka koulussa kiusaaja lupaisi olla kiusaamattaja ja haukkumatta muita ja ymmärtää sen vääräksi, mutta heti kun palaa kotiin, vanhempien ja lähipiirin luokse, heidän antama malli ja asenne tarttuu lapseen ja ehkä siinä tilanteessa lapselle syntyy ristiriita tilanne, eikä edes kiusaaja tiedä, onko koulussa vai kotona annettu malli oikea.

Lässynlässynjankutilässyn

Valvoisitko niitä saatánan kiusaajia koko sen kouluajan, ettei lapselleni tule enempää arpia naamaan peruskoulusta. Hoidan lapseni kyllä koulun portille ja haen sen sieltä.

Lässytys on kivaa vastuu ja työ ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista ei saada päiväkodissa ja koulussa loppumaan, ennen kuin kiusaajan vanhemmat ja lähipiiri saatetaan kiusaajan teoista rikosoikeudelliseen vastuuseen. 

Sama tälläkin palstalla. Heidät pitäisi antaa porttikielto ja saada rikosoikeudelinen rangaistus. Ja sama jopa poliittisiin päättäjiin. 

Nytkin joku persu puolusteli härskiä ja rumaa kielenkäyttöä mustalla huumorilla. Miksi heille media antaa palstatilaa ja vielä haastatellaan lehtiin ja tv:n. 

Höpöhöpö!

Vanhemmat ja lähipiiri ei ole paikalla siellä missä se kiusaaminen tapahtuu eli koulussa!

Opettajat henkilökohtaisesti vastuuseen!!! Koululaiset on alaikäisiä eli niitä ei saa jättää minuutiksikaan valvomatta Miten kiusaaminen on ylipäätään mahdollista, koska joku opettajista on lain mukaan velvoitettu olemaan aina näköetäis

Mitä sinä tekisit tilanteessa, jossa kiusaaja kieltää kiusaamisen ja kertoo kotona isän, äidin tai ukin käyttävät kotona esim.  kaikista tytöistä tai naisista lehmä tai huo ra sanaa tai naapurista läski jne. ?

Eikä kiusaaja ole itsekin uhri?

Tämä ei ole kannanotto kiusaamisen hyväksymiseen. Ei. 

Vierailija
44/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tekisit tilanteessa, jossa kiusaaja kieltää kiusaamisen ja kertoo kotona isän, äidin tai ukin käyttävät kotona esim.  kaikista tytöistä tai naisista lehmä tai huo ra sanaa tai naapurista läski jne. ?

Eikä kiusaaja ole itsekin uhri?

Tämä ei ole kannanotto kiusaamisen hyväksymiseen. Ei. 

Kouluissamme on väkivaltaa ja jopa raískauksía, joten hoidettaisiinko tuo PERUSTURVALLISUUS kuntoon ennen tota koulu ja koti lässyttämistä. Ilmesesti jonkun tarvitsee menehtyä ennekuin viesti menee perille.

Vierailija
45/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lässytipässyti.

Kyseessä on 90% varmuudella 9. luokkalainen tyttö, jonka vanhemmat eivät ole osanneet hoitaa sen terveyttä.

Paras vaihtoehto on, kun tyttö lopettaa lässytipässytin kuuntelemisen, opettelee asian itse ja treenaa itsensä terveeksi ennen seuraavaan kouluun siirtymistä.

Todennäköisesti ei kuitenkaan näin tee, koska lässytipässytiä on helpompi ja mukavampi kuunnella ja loppu elämä vietettänee sitten sairaalloisen ylipainon ja mt-juttujen parissa."

Lässytipässyti itsellesi, kiusaaja.

Minun kiltti ja kaunis, tanssia harrastava tyttöni vihasi yläastetta, koska siellä ei saanut kehorauhaa eikä koulurauhaa.

Oli onnellinen, kun pääsi lukioon kauemmas ja eroon veetuilijoista. Uudessa koulussa alkoi uusi elämä - kuten hän sanoi, normaali elämä, jossa vihdoin voi olla oma itsensä normaalien kavereiden kanssa.

Kiusaaja kiusaa, koska sillä on pahoja ongelmia omassa elämässään. Kiusaamisen kohde voi olla ulkomuodoltaan millainen tahansa. Myös "liian" hyvännäköinen.

Vierailija
46/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lässytipässyti.

Kyseessä on 90% varmuudella 9. luokkalainen tyttö, jonka vanhemmat eivät ole osanneet hoitaa sen terveyttä.

Paras vaihtoehto on, kun tyttö lopettaa lässytipässytin kuuntelemisen, opettelee asian itse ja treenaa itsensä terveeksi ennen seuraavaan kouluun siirtymistä.

Todennäköisesti ei kuitenkaan näin tee, koska lässytipässytiä on helpompi ja mukavampi kuunnella ja loppu elämä vietettänee sitten sairaalloisen ylipainon ja mt-juttujen parissa."

Lässytipässyti itsellesi, kiusaaja.

Minun kiltti ja kaunis, tanssia harrastava tyttöni vihasi yläastetta, koska siellä ei saanut kehorauhaa eikä koulurauhaa.

Oli onnellinen, kun pääsi lukioon kauemmas ja eroon veetuilijoista. Uudessa koulussa alkoi uusi elämä - kuten hän sanoi, normaali elämä, jossa vihdoin voi olla oma itsensä normaalien kavereiden kanssa.

Kiusaaja kiusaa, koska sillä on pahoja ongelmia oma

Tulit sitten kiusaamaan kauniilla tanssia harrastavalla tytölläsi, jonka liikuntaharrastusta tuet. Mun tyttö tosin harrastaa paljon vaativampaa ja fyysisempää telinvoimistelua. Tanssiin menee ne, joilla lahjakkuus ei riittänyt telinevoimistelussa. :D

Onhan se helppoa, kun vanhemmat tukee, mutta ap on mitä todennäköisemmin ylipainoinen tyttö, jonka vanhemmat ei tue liikuntaharrastuksia.

9. luokkalainen voi ottaa jo vastuun itsetään ja ottaakin, jos sen saa vaan tajuamaan, että nyt on tosi kyseessä. Jos läskit saa pois ennen kasvupyrähdystä, ihokaan ei jää löysälle loppuelämäksi, joten nyt on todellakin tosi kyseessä ja viimeinen mahdollisuus.

Vierailija
47/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanimpia juttuja aiheesta on, jonka eräs nuori mies kertoi.

Hänen kouluaikansa oli helvettiä sitkeän kiusaajan kynsissä. Mutta ajat muuttuvat. Pojat kasvoivat ja kuinka ollakaan, tästä kiusatusta reppanasta kasvoi pitkä ja raamikas komistus, kun taas kiusuri jäi pienikokoiseksi.

Nuorukainen kertoi huvittuneena, kuinka ex-kiusaaja vaihtaa aina kadun toiselle puolelle, jos sattuvat liikkumaan samoilla reiteillä.

Vierailija
48/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks 15v on vauva.fi palstalla

Vierailija
49/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta saat valtavasti vertaistukea.

Vierailija
50/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanimpia juttuja aiheesta on, jonka eräs nuori mies kertoi.

Hänen kouluaikansa oli helvettiä sitkeän kiusaajan kynsissä. Mutta ajat muuttuvat. Pojat kasvoivat ja kuinka ollakaan, tästä kiusatusta reppanasta kasvoi pitkä ja raamikas komistus, kun taas kiusuri jäi pienikokoiseksi.

Nuorukainen kertoi huvittuneena, kuinka ex-kiusaaja vaihtaa aina kadun toiselle puolelle, jos sattuvat liikkumaan samoilla reiteillä.

Olin koulussa pienikokoinen, mutta silti tappelin isokokoisen kiusaajani kanssa oikein kunnolla. Annoin veren lentää nenästä ympäri koulun seiniä. Oli poliisia ja vaikka mitä. Kiusaaminen siirtyi sitten seuraavaan oppilaaseen.

Kiusaamista ei voi estää lässytyksellä. Kiusaamisen voi estää ainoastaan valvomalla lapsia joka hetki ja näin koulukiusaaminen hoidetaankin sivistysmaissa, joissa virkamiehillä on ihan oikeasti vastuu tekemisistään.

Vierailija
51/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulit sitten kiusaamaan kauniilla tanssia harrastavalla tytölläsi, jonka liikuntaharrastusta tuet. Mun tyttö tosin harrastaa paljon vaativampaa ja fyysisempää telinvoimistelua. Tanssiin menee ne, joilla lahjakkuus ei riittänyt telinevoimistelussa. :D

Onhan se helppoa, kun vanhemmat tukee, mutta ap on mitä todennäköisemmin ylipainoinen tyttö, jonka vanhemmat ei tue liikuntaharrastuksia.

9. luokkalainen voi ottaa jo vastuun itsetään ja ottaakin, jos sen saa vaan tajuamaan, että nyt on tosi kyseessä. Jos läskit saa pois ennen kasvupyrähdystä, ihokaan ei jää löysälle loppuelämäksi, joten nyt on todellakin tosi kyseessä ja viimeinen mahdollisuus."

Pointti oli se, ettei kiusatuksi joutuminen riipu ulkonäöstä.

Kiusaaja ja hänen toimintansa on se ongelma, joka tulee hoitaa. Sinulle ongelma vaikuttaa olevan muiden ihmisten ulkonäkö ja muu ulkoinen, joka poikkeaa sinun "arvoistasi".

Vierailija
52/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 👵🏻vittu te mummat uskotte jokaiseen paskaan trolliin: katsokaa mistä tää on kopsattu:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/11124119/koulukiusatut-tanne!

Vierailija
53/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta saat valtavasti vertaistukea.

Tai sitten ei...

Vierailija
54/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

salkka97

2012-12-26 02:12:30

Olen 9 luokalla. Minua on kiusattuu koko sen ajan kun olen ollut koulussa. Ja minua on kiusattu haukkumalla mm.valas, idiootti, lehmä ym. Se onneksi loppui n. 1.5 kuukautta sitten, koska uskalsin kertoa terkkarille asiasta ja sitten terkkari kertoi asiasta luokanvalvojalleni joka puuttui asiaan.

Äänestä

Kommentoi

Vierailija
55/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene k-kauppaan, se on kiusaamisvapaa alue, eiku...

Tämä on niin naurettava kampanja k kaupalta kun neidit siellä pilkkanauraa asiakkaille porukalla eli kiusaavat itse minkä ehtivät. Oikea juorutoimistojen juorutoimisto. En osta sieltä enää mitään, postin palveluja vain käytän, pakosta.

Vierailija
56/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kukkahattutäteihin uppoaa mikä tahansa trolli täysillä. 

Vierailija
57/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 👵🏻vittu te mummat uskotte jokaiseen paskaan trolliin: katsokaa mistä tää on kopsattu:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/11124119/koulukiusatut-tanne!

Kiusaamisesta keskustelu on tärkeää niin kauan kuin ilmiö on olemassa.

Vierailija
58/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että murtui feministinen vihervasemmiston diktatuuri ja päätöksentekoon palasi järki tunteiden tilalle

Vierailija
59/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ja ilkeys ovat läsnä kouluissa. Pahoinvoivat oppilaat hakevat kohdetta johon purkaa pahan olonsa. Kiusaavat oppilaat ovat kateellisia ja vallanhaluisia. 

Vierailija
60/68 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään *koulukiusaamista*. On vain kiusaamista. Jos se tapahtuu koulussa niin yhteiskunnan velvollisuus on laittaa se kuriin.

Jokaisella koululaisella on oikeus opiskelurauhaan. Se on laissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi