Suomalaisista 80 prosenttia saa Kelasta tukia.
Noin 4,4 miljoonaa suomalaista sai jotain Kelan maksamaa etuutta viime vuonna. Se tarkoittaa, että 80 prosenttia suomalaisista sai taloudellista tukea Kelalta.
Ompas paljon loisia Suomessa
Kommentit (104)
Mitähän v*ttua???!!! Minä haluan myös kelan tukia! En ole saannu euroakaan rahaa tililleni tältä p*skayhteiskunnalta!
Tämän takia minä kannatan persuja ja kokoomusta, tuet leikkuriin nyt heti. Jos minä saisin jotain rahaa tältä yhteiskunnalta tililleni niin sitten en niitä puolueita kannata.
M33
Suomalaisten tukijärjestelemä tulisi muuttaa tasa-arvoiseksi. Pitäisi laskea paljonko tukia maksetaan vuodessa yhteensä ja se summa jaetaan täysi ikäisten suomalaisten määrällä joka sitten jaettaisiin kaikille.
Jokaiselle suomalaiselle esim 200e/kk valtio antaisi rahaa, nykyinen järjestelmä on epätasa-arvoinen koska osa saa enemmän kuin toiset ja jotkut ei saa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
NYT VAAN SE YLEISLAKKO HELVETIN KIIREELLÄ SATAMIA MYÖTEN. NIIN KAUAN KUN NEUVOTTELUHALUKUUTTA LÖYTYY.... MAHDOLLISEMMAN PITKÄÄN... MUU EI AUTA. 🤛🤛🤛🤛🤛🤛🤛🤛
Muuten tämä vatvominen ei lopu. Kansa nousee kaduille kapinaan nii kuin muuallakin maailmassa..
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten tukijärjestelemä tulisi muuttaa tasa-arvoiseksi. Pitäisi laskea paljonko tukia maksetaan vuodessa yhteensä ja se summa jaetaan täysi ikäisten suomalaisten määrällä joka sitten jaettaisiin kaikille.
Jokaiselle suomalaiselle esim 200e/kk valtio antaisi rahaa, nykyinen järjestelmä on epätasa-arvoinen koska osa saa enemmän kuin toiset ja jotkut ei saa yhtään.
Haluatko vaihtaa paikkoja mun kanssa? Sairastuin MS-tautiin 50-vuotiaana ja siinä meni työkyky. Työkyvyttömyyseläke on 700e/kk. Siinä kaikki "tulot". Tekisin mielelläni töitä jos kroppa toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko vaihtaa paikkoja mun kanssa? Sairastuin MS-tautiin 50-vuotiaana ja siinä meni työkyky. Työkyvyttömyyseläke on 700e/kk. Siinä kaikki "tulot". Tekisin mielelläni töitä jos kroppa toimisi.
Suomeen pitäisi ajaa vakuutusmallia. Verot alas ja jokainen itse maksakoon vakuutuksen.
Minä en saa mitään tukia yhteiskunnalta ja tämä nykyinen malli ei ole reilu. Siksi persut.
Vierailija kirjoitti:
7-8% ihmisistä suomessa on työttömiä ja ap:n mukaan 72% ihmisistä ei tule toimeen ansaitsemallaan palkalla? Pitäisikö ihmisille maksaa palkaa jolla kykenee elämään. Huom. minä en väitä, vaan ap väittää että 72%.
Enlig ANM som använder personbeteckning som identifikator i stället för +/- 36.000 personers telefonintervjuer bland folk som inte har offentliga telefonnummer, säger att arbetslöshetsprocenten är exakt 20 %. Det är 530.000 personer.
Addera 1,6 mn pensionärer till skaran och märk hur de 2,05 mn finländare som har jobb betalar sitt, sina barn och 2,13 mn människor utöver det. Av de 2,05 mn människorna som jobbar är till råga på eländet dryga 0,7 mn på den offentliga sektorn. Hör man till den 1,35 mn som jobbar inom den privata sektorn börjar man bläddra bland enkelresor till kontinenten eller längre bort.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen pitäisi ajaa vakuutusmallia. Verot alas ja jokainen itse maksakoon vakuutuksen.
Minä en saa mitään tukia yhteiskunnalta ja tämä nykyinen malli ei ole reilu. Siksi persut.
Et ole ilmeisesti saanut yhteiskunnan tarjoamaa ilmaista koulutusta.
Ketjusta huomaa, että omat tuet ei ole tukia tai ne on ansaittuja, mutta toiste tuet on pummilla elämistä ja hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa mitään tukia yhteiskunnalta ja tämä nykyinen malli ei ole reil
Olen mutta en ole saannut tältä yhteiskunnalta euroakaan tililleni. Siksi persut ja hyvä että tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta huomaa, että omat tuet ei ole tukia tai ne on ansaittuja, mutta toiste tuet on pummilla elämistä ja hyväksikäyttöä.
Niin, itsekeskeisyys, kateus ja tyhmyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) osa suomalaisista saa Kela-tukia ja elättävät siitä huolimatta itsensä/perheensä pääosin muilla tuloilla.
b) osa suomalaisista saa Kela-tukia ja elättävät pelkästään niillä rahoilla itsensä/perheensä.
Mikä onkaan ero...?
Pummi kuin pummi, ei ole väliä mikä tuki kyseessä.
ap
Kai olet samaa mieltä yritystukien, puoluetukien, mediatukien....saajista? Siellä ne todelliset pummit on.
Ihmiset jotka ei pärjää tai tule toimeen omillaan ovat oikeutettu tukiin (lue perustuslaki). Yritykset, puolueet, mediat... ei ole oikeutettu tukiin.
Oikeat yhteiskuntaa lypsävät em pummit (muut kuin ihmiset) tulee erottaa ihmisistä, joilla tulee olla edes ihmisarvoinen elämä.
Ifråga om media- och partistöd håller jag med dig, speciellt som en stor del av mediastödet är partistöd. I samma veva kunde en massiv mängd olika organisationsstöd avskaffas.
Företags"stöden" är en annan femma då de till över 90 % är skattesänkningar och fiktiv utebliven skatt. Utan dem skulle bolagen helt enkelt fungera i något annat land. Då Finland beskattar som den gör, kan den inte locka dit någon utan eftergifter. De som inte har alternativ får betala full skatt.
Skulle jag få välja, skulle den 0,5 md € som betalas ut som verkligt företagsstöd väl kunna avslutas, varefter MonkeyBusinessFinland, Finnvera och andra dyra Finn- något kunde läggas ner tillsammans med Sitra och mångt och mycket annat. Sedan söker alla de som har fått foten riktiga jobb åt sig och den delen av Finlands befolkning som hittills har betalt kalaset, kan pusta ut när de har lyckats skaka några parasiter ur pälsen.
Kela maksaa mun piristä lähes tonnin vuodessa. Loput maksaa vakuutusyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa mun piristä lähes tonnin vuodessa. Loput maksaa vakuutusyhtiö.
Hieno homma
Vierailija kirjoitti:
Mitähän v*ttua???!!! Minä haluan myös kelan tukia! En ole saannu euroakaan rahaa tililleni tältä p*skayhteiskunnalta!
Tämän takia minä kannatan persuja ja kokoomusta, tuet leikkuriin nyt heti. Jos minä saisin jotain rahaa tältä yhteiskunnalta tililleni niin sitten en niitä puolueita kannata.
M33
Miten olet onnistunut työllistymään, kun et ole koskaan opiskellut etkä saanut opintotukea? Ethän ole koskaan käyttänyt sellaisia terveyspalveluja, joista on tullut jotain Kela-korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa mitään tukia
Tirsk! Persu ei tunnista edes lääkekorvausta, jos se ei näy tilillä. Mutta kun se näkyy, muussa tapauksessa tili olisi tyhjentynyt enemmän maksaessa. Mutta kun järki ei riitä sen käsittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. lapsilisät. Ai että onpa kamalaa.
Jos hankkii lapsia niiden kulut maksetaan itse eikä yhteiskunta.
ap
Yhteiskunta ei olisi ilman lapsia. Lastenhankintaa voisi tukea vielä reilummin verovähennyksin.
Mistä näitä trolleja sikiää? Eikö oikeesti elämässä ole muuta tekemistä kuin tahallisesti ärsyttää muita? Kannattaisko käsitellä ne omat ongelmat, joko ammattilaisella tai yksin, niin josko elämä alkais hymyillä teillekin eikä tarttis vinoilla muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. lapsilisät. Ai että onpa kamalaa.
Jos hankkii lapsia niiden kulut maksetaan itse eikä yhteiskunta.
ap
Yhteiskunta ei olisi ilman lapsia. Lastenhankintaa voisi tukea vielä reilummin verovähennyksin.
Tuki loisten lapset eivät tule ikinä veroja maksamaan se on kylmä fakta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä trolleja sikiää? Eikö oikeesti elämässä ole muuta tekemistä kuin tahallisesti ärsyttää muita? Kannattaisko käsitellä ne omat ongelmat, joko ammattilaisella tai yksin, niin josko elämä alkais hymyillä teillekin eikä tarttis vinoilla muille.
Faktoista ja tilastoista puhuminen on trollaamista?
ap
Itse olen yrittäjä enkä tukia saa vaikka tarvitsisin. Sairaspäivärahaa olen muutaman kerran saanut pari päivää viimeisen 20v aikana. Yel maksua maksan kuukaudessa 900€ ja tosiaan 20v aikana saanut 160€.