Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...
Köyhällä työttömällä ei edes ole varaa uutta vuotta viettää...
Vain 6€ tilillä ja uuden vuoden tarpeisiin menisi vähintään 100€.
Kommentit (264)
jos tuo olisi sinulle riittävän tärkeä juhla, olisit säästänyt siihen rahaa vuoden mittaan.
Juhliminen ei kuitenkaan ole ihmisoikeus.
Miten niin ei ole varaa? Minä ainakin ostin raketteja.
T. Pitkäaikaistyötön
No ei nakkipaketti paljoa maksa, sipsitkin vain euron. Ja miksi et ole ennakoinut?
Voi ei! Toivottavasti omistat ihokkaan jonka voit repäistä kun ripottelet tuhkaa päällesi. Vai veikö kokkarit tuhkatkin pesästä - Orpo kävi henkilökohtaisesti keräämässä?
Mitä viettämistä uudessa vuodessa on? Minä sain juuri kahden viikon tilin eilen. Reilusti yli tonnin. En osta mitään muuta kuin tavallista ruokaa, jota syön muutenkin viikonloppuisin. Menen katsomaan yleisen ilotulituksen. Kävellen 3 km suuntaansa. On minulla iso volvokin tuossa pihalla mutta ei kannata tuhlata polttoainetta tuollaiseen pikku matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit katsonut koulussa taululle.
Katsoin 12 vuoden ajan koulussa taululle kyllä
ap
Aivan, kun se ei riitä, Moni tekee sitä 17 vuotta
Olen työmarkkinatuella. Taulua katselin eri kouluissa 12+ 10 vuotta. Kremppaa niin paljon, että ein töihin pääse.
Käyn töissä ja rahaa on, mutta en silti vietä uutta vuotta. Ei se niin kauheaa ole, jos ei ammu rahaa taivaalle.
YouTubesta löytyy ilotulitevideoita, joita voi katsoa ilmaiseksi.
En juhli mitenkään ja koitan nukkua yöllä jos tulitus meteliltä pystyy. Ei kiinnosta edes katsella. Ihan samanlaisia kuin joka uusvuosi. Toivoen vain ettei tule mitään vahinkoja niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi en ole samassa jamassa mutta paistaisin kasan lettuja ja katselisin toisten raketteja, näin olen tehnyt jo 20 vuotta.
Tämän ap:n mielestä jauhoja ei voi syödä, saati että se viitsisi edes yrittää tehdä niistä jotain muuta.
Taitaa sitten työttömyyskin olla oma vikansa.
Ap,
Miksi sitä pitäisi jotenkin juhlistaa? Normaali päivä muiden päivien joukossa.
Kerää muutama tölkki ja pullo niin saat hynää!
Minulla on rahaa mutta en juhli. Ei kiltti ja kunnollinen mies viitsi yksin juhlia uutta vuotta. Olen kotona ja pelaan pleikkaria ja juon ehkä olutta muutamia. Rahasta ei ole kiinni. Tänään pitää käydä hakees 5-6 päivän ruuat koska on luvattu -24 pakkasta niin ei ulos voi lähtee vähään aikaan.
Ap on siksi köyhä, että kun satanen vaan on tilillä, se pistetään haisemaan välittömästi yhden päivän turhuuksiin.
Minä olen töissä ja ihan keskituloinen, mutta myös kahden lapsen yh ja isot asuntolainat. Hyvissä ajoin ennen joulua katsoimme lasten kanssa lelut, joilla eivät ole enää leikkineet, samoin pieneksi jäänyttä vaatetta, kodin tavaraa, omat ylimääräiset kengät ym. ja myin torissa. Tuloksena sen verran paljon rahaa, että riitti ostaa lapsille kivoja lahjoja, jouluruoat, muuta tarpeellista ja jäi silti jopa plussalle. Ja siistimpi koti ja kaapit!
Uudeksivuodeksi ajattelin ostaa lisää sipsejä, nakkeja, lihapullia ja perunasalaattia on jo valmiina ja pomoltani aiemmin saatu, säästetty shampanjapulloa. Rahaa laitan pariin rahastoon ja säästötilille.
Työssäkäyvällä rankka viikko takana ja uusi heti edessä, uv mahdollisesti jopa työpäivä. Toisekseen mitä juhlittavaa jossain numerossa on?
AP, olen köyhä joten elän yhä vuodessa 1984 koska ei ole varaa viettää uuttavuotta.
Ei meillä uuden vuoden vietto maksa yhtään sen enempää kuin normaali arkikaan. Tai ehkä muutaman euron. Ostettiin Lidlistä 2 pussia sipsiä ja 2 limpparipulloa. Toisaalta uutena vuotena perinteisesti syötävät ruuat kuten se perunasalaatti (itse tehty), nakit, ranskalaiset yms. On aika edullista ruokaa. Mihinkään raketteihin ei tuhlata. Järjetöntä rahan haaskausta ja epäekologista sekä hirveä haitta niin luonnon- kuin lemmikkieläimillekin. Myöskään alkoholia ei ostettu. Sitä nautitaan muutenkin harvakseltaan ja jos rahaa on niukasti niin ei ollenkaan.
Mene mumolaan,kummitädillesi tai vanhempien luokse uudeksi vuodeksi.Heillä tietysti ei ole viinaa,kaljaa savukeita.Sepä se. Olisit ajoissa ruokakassi jonot käynyt.Kuin kirkon diakonilta pummanut osto lapun lähikauppaasi.Niläkän ei saa savukeita,ei kaljaa. Samoalla systemill' pika apuna olisit sosialiviraston puoli saanut pika avun ruoka kaupaan osto lapun.
Joskus sai työtön sossusta satasen harrastusrahaa kerran vuodessa sekä kenkä ja tuulipukurahan. 😅 Onkohan vieläkin sama systeemi.
Aivan, kun se ei riitä, Moni tekee sitä 17 vuotta