Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kuskaatte lapsia harrastuksiin

Vierailija
29.12.2023 |

Niin miksi eivät mene julkisilla? Asutteko maalla tms?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien jatkuvaa kuskausta harrastuksiin en ymmärrä. Muuttaisin jopa mieluummin lähemmäs kulkuyhteyksiä kuin kuskaisin kaiket ajat isoja ihmisiä ainakaan jatkuvasti. Poikkeuksia tietenkin on aina. 

Vierailija
22/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkee mopolla silloin kun se on mahdollista, muuten kuskataan autolla. Julkisilla kestää pieni iäisyys ja altistuu turhille vaaroille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki treenit ovat toisessa kaupungissa. Julkisilla matka kestäisi 1,5-2h. Autolla 20-30min riippuen onko kesä- vai talvitreenit. Ennen treenit oli 1km päässä, kun kaupunkien yhteisen seuran harrastajia riitti joka kaupunkiin. Iän myötä myös harrastajat ovat vähentyneet, joten isompien treenit ovat vain yhdessä kaupungissa. 

Vierailija
24/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinien jatkuvaa kuskausta harrastuksiin en ymmärrä. Muuttaisin jopa mieluummin lähemmäs kulkuyhteyksiä kuin kuskaisin kaiket ajat isoja ihmisiä ainakaan jatkuvasti. Poikkeuksia tietenkin on aina. 

Teen työtä teini-ikäisten kanssa, ja toistuvasti nuorten puheissa nousee harrastus- ja muut kuskailut esiin positiivisena keskusteluyhteyttä vanhempaan ylläpitävänä juttuna ja tilanteena jossa on helppo ottaa puheeksi asioita joita ei ehkä muuten tulisi sanottua - tai ylläpitää luontevaa yhteistä hiljaisuutta, jota kotona usein paetaan omaan huoneeseen. Toki hyvät puhevälit on voi olla muutenkin (!!!), mut itse näen tämän yhtenä oivallisena tapana tarjota lapselle läsnäolon hetki ja tuki nuorelle tärkeälle asialle, sen sijaan että sanottaisiin vain että hoida itte omat juttua iso ihminen. 

Vierailija
25/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen työtä teini-ikäisten kanssa, ja toistuvasti nuorten puheissa nousee harrastus- ja muut kuskailut esiin positiivisena keskusteluyhteyttä vanhempaan ylläpitävänä juttuna ja tilanteena jossa on helppo ottaa puheeksi asioita joita ei ehkä muuten tulisi sanottua - tai ylläpitää luontevaa yhteistä hiljaisuutta, jota kotona usein paetaan omaan huoneeseen. Toki hyvät puhevälit on voi olla muutenkin (!!!), mut itse näen tämän yhtenä oivallisena tapana tarjota lapselle läsnäolon hetki ja tuki nuorelle tärkeälle asialle, sen sijaan että sanottaisiin vain että hoida itte omat juttua iso ihminen. 

Tämä on kyllä hyvä pointti. Olin nimittäin tulossa juuri kysymään, että miten jaksatte tuota kuskailua? Harrastatteko jotain lapsen harkkojen aikana tai teettekö jotain muuta järkevää? 

Vierailija
26/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni on kyllä, että nuorten kanssa ehtii paljon paremmin jutella niinä iltoina, kun ollaan vain kotona ja vaikka kokkaillaan.

Vierailija
27/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkee mopolla silloin kun se on mahdollista, muuten kuskataan autolla. Julkisilla kestää pieni iäisyys ja altistuu turhille vaaroille.

Meinaatko, että yli 15-vuotias ei saa itsenäistyä ollenkaan ja mennä välillä omia menojaan? Uskallat sentään kouluun päästää, vaikka sielläkin voi altistua vaikka mille vaaroille?

Vierailija
28/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti näin myös. Lähinnä tarkoitin että kukapa 15-vuotias ei haluaisi mieluummin mennä autolla joka paikkaan vaikka bussilla pääsisi helposti. Tai että muutenkin vanhemmat passaisivat eikä itse tarvitsisi tehdä mitään "ikävää". Joskus nähnyt perhekalentereita mitkä on aivan täynnä lapsien harrastuksia ja kaikki kuskataan niihin. Ei ihme ettei jää yhteistä aikaa eikä kyllä varmaan kahdenkeskistäkään kenenkään kanssa kun koko elämä on ajamista sinne tänne. 

Vierailija
29/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemukseni on kyllä, että nuorten kanssa ehtii paljon paremmin jutella niinä iltoina, kun ollaan vain kotona ja vaikka kokkaillaan.

Näinhän se on, jos molemmat osapuolet on kotona hengailevaa ja seuraan hakeutuvaa sorttia, ja se on aika hienoa. Muille harrastusmatkat on yksi mahdollisuus monien muiden joukossa. 

Vierailija
30/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun nää lainaukset ei toimi.

"Tämä on kyllä hyvä pointti. Olin nimittäin tulossa juuri kysymään, että miten jaksatte tuota kuskailua? Harrastatteko jotain lapsen harkkojen aikana tai teettekö jotain muuta järkevää?" 

Yleensä lenkkeilen, oon monesti sopinut jonkun kauempana asuvan kaverin kanssa yhteiden lenkkiajan jolloin lörpötellään samalla puhelimessa. Surkealla kelillä tai jos oikein laiskottaa saatan neuloa ja katsoa puhelimesta sarjaa autossa tai katsomossa. Lauantaitreenien aikana käyn ruokakaupassa.

Vierailija
31/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että yli 15-vuotias ei saa itsenäistyä ollenkaan ja mennä välillä omia menojaan? Uskallat sentään kouluun päästää, vaikka sielläkin voi altistua vaikka mille vaaroille?

En meinaa. Mun mielestä on vaan turhaa altistaa nuori neito yksin myöhään illalla jossain pysäkillä tiedätte-kyllä-mille-joukkioille. Kulkee kyllä kavereineen iltaisi yhdessä, mutta tuossa harrastuksessa ei ole muita sellaisia ystäviä, jotka kulkisivat hänen kanssaan samaan suuntaan. Joutuisi siis odottelemaan julkista kulkuneuvoa yksin myöhään illalla. Jos tämä tekee minusta huonon äidin, niin kyllä mielelläni otan leiman vastaan. Autolla/mopolla matka kestää huomattavasti vähemmän aikaa kuin julkisilla odotteluineen.

Vierailija
32/34 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut toistaiseksi vain kuskattavana. Bussiliikenne loppuu kello neljän bussiin ja useimmat harrastukset alkoivat vasta viiden jälkeen. Ei tehnyt mieli kävellä sitä 20km suuntaansa.

Vierailija
33/34 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asutaan Keravalla enkä voi laittaa 8-vuotiasta kulkemaan yksin Lapilasta Kalevaan. 

Vierailija
34/34 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule koskaan ymmärtämään lasten harrastuksia, joiden ympärillä pyörii koko perheen elämä! Kerran viikossa partioon tai lähikoululle jumppaan/sählyyn saa luvan riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme