Paljonko kaksiossa sähkönkulutus kk ?
Onko sauna, sähkölämmitys, lämminvesivaraaja ?
Ite asun kerrostalossa jossa suora sähkölämmitys. Kyllä, näitäkin on.. jos joku tulee väittää muuta. Mulla lämpö on siinä 20 asteen paikkeilla, kylppärin lattialämmitys 25. Sauna lämpiää noin kerran viikossa ja oma vesivaraaja. Näin talvella kulutus reippaasti tuplaantuu, noin 700-900 kwh kuukaudessa. Tuntuu todella suurelta.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ap, pitää tietää asunnon koko. Ja onko saunaa.
Ja minkä ikäinen talo on.
Kulutustottumukset, kylmälaitteet, uunin käyttö, kuinka usein, millainen telkkar jne.
Kerrostaloissa on hyvin harvoin sähkölämmitys.
Sähkönmyynti yhtiöiden sivuilla voi laskea itse, millaisen sähkösopimuksen haluaa ottaa.
Helppoa kuin heinänteko.
Aloitus on trolli.
Aloitus on ihan tosi juttu. Ja kerroin että on sauna aloituksessa. Valmistettu 89. Ja kysyin nyt lähinnä siksi että voin vertailla miten muilla menee sähköä vastaavassa asunnossa. Ei sen vakavampaa.
Ap
Kerrostalo kaksio. 44neliötä. Kaukolämpö. Ei saunaa
keskimäärin kulutus 55-65kwh/kk
Ap puhuu puhdasta paskaa.
Kerrostaloissa on kaukolämpö, tai öljy tai nykyisin myös maalämpö.
Erittäin, erittäin, siis korostan ERITTÄIN harvoin kerrostaloissa on suora söhkölämmitys.
Aloitus on keksitty tarina.
Vierailija kirjoitti:
Jaa jotkut hullut alapeukuttelee täällä viestit :D
Ne on joilla on Kulutus huipussaan, näyttää alapeukuttavan niitä, joilla pieni kulutus.
Taas taas pienen kulutuksen ihmiset taitaa alapeukuttaa niitä, joiden kulutus (+laskut) tuntuu olevan lähellä pilviä.
Kaukolämpö, ei saunaa 61 neliöö kaksio. Kesällä 65-75kWh ja talvella 94 kWh(tykkään käyttää lisälämmitystä).
Vierailija kirjoitti:
Jaa jotkut hullut alapeukuttelee täällä viestit :D
Itse hulluna alapeukutan, jos ei vastata aloittajan kysymykseen kaksion sähkönkulutuksesta, vaan puhutaan toisen kokoluokan asunnosta. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu puhdasta paskaa.
Kerrostaloissa on kaukolämpö, tai öljy tai nykyisin myös maalämpö.
Erittäin, erittäin, siis korostan ERITTÄIN harvoin kerrostaloissa on suora söhkölämmitys.
Aloitus on keksitty tarina.
Onhan se paskaa jos talvella maksan kerrostalo asunnossani, televisiosta, jääkaapista yms 200 e kk sähköä ? Olen tässä asunut jo useamman vuoden ja omistankin vielä, että luulen tietäväni mikä lämmitys tässä on sata varmasti :D
Ap
Sähkökulutus kaksiossa on 197 kWh/kk.
No se riippuu. Yksin kaksiossa saan menemään ~200-250kwh/kk. Ei saunoja, sähkölämmityksiä tai muitakaan mukavuuksia. Teen TÖITÄ KOTONA, joten tehokas tietokone on päällä aamu kahdeksasta pitkälle yöhön, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu. Yksin kaksiossa saan menemään ~200-250kwh/kk. Ei saunoja, sähkölämmityksiä tai muitakaan mukavuuksia. Teen TÖITÄ KOTONA, joten tehokas tietokone on päällä aamu kahdeksasta pitkälle yöhön, joka päivä.
Ei kyllä saa tietokonetta kuluttamaan noin paljon ellei ole joku 80-luvun laatikko :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä saa tietokonetta kuluttamaan noin paljon ellei ole joku 80-luvun laatikko :D
Niinno nykyajan näytönohjaimet ovat sitten 80luvulta.
Tampere kaksio, saunaa ei käytetty, ei ole mikroa. Lasku: n. 58e. Ja vesilasku myös hinnakas.
Joo, minulta meni ohi tuo, että asunto on sähkölämmitteinen. Ap toivoo vertailua, mutta onkohan ketjuun vastannut yhtäkään jolla olisi sähkölämmitteinen asunto, siis tuollainen sähkölämmitteinen kaksio? Mulla ei lämmitys kuulu sähkölaskuun, joten onhan se sähkölasku oleellisesti pienempi. Lämmityshän nyt maksaa asunnon omistajalle aina jotain.
45 neliön rivitalo kaksio joka lämpiää sähköllä. Asunnosta löytyy ilmalämpöpumppu,huippuimuri joka toimii sähköllä ja lämminvesivaraaja eli lämmitän lämpimän veden itse sähköllä. Sähköä en säästä ja käytän sähköä tosi paljon, kotona olen aika paljon ja sähkölaitteet on päällä usein. Saunon 1-2 kertaa kuukaudessa.
Kesällä noin 100-200kwh kuluu sähköä ja talvella tietenkin riippuu sitten se kuinka kova pakkanen on mutta keskimäärin talvella menee sähköä 500-1000kwh. Vuodessa noin 8000kwh kuluu sähköä.
Pystyisin helposti karsimaan sähkön kulutusta mutta en ole jaksanut enkä viittinyt.
Vierailija kirjoitti:
45 neliön rivitalo kaksio joka lämpiää sähköllä. Asunnosta löytyy ilmalämpöpumppu,huippuimuri joka toimii sähköllä ja lämminvesivaraaja eli lämmitän lämpimän veden itse sähköllä. Sähköä en säästä ja käytän sähköä tosi paljon, kotona olen aika paljon ja sähkölaitteet on päällä usein. Saunon 1-2 kertaa kuukaudessa.
Kesällä noin 100-200kwh kuluu sähköä ja talvella tietenkin riippuu sitten se kuinka kova pakkanen on mutta keskimäärin talvella menee sähköä 500-1000kwh. Vuodessa noin 8000kwh kuluu sähköä.
Pystyisin helposti karsimaan sähkön kulutusta mutta en ole jaksanut enkä viittinyt.
Okei, mulla menee aika samoissa. 42 neliöö. Vuosikulutus 7500 kwh suunnilleen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mulla menee aika samoissa. 42 neliöö. Vuosikulutus 7500 kwh suunnilleen
Ap
Ulkolämpötila vaikuttaa tosi paljon siihen kuinka paljon sähköä menee lämmittämiseen eli mitä kylmempi ilma niin sitä enemmän sähköä menee lämmittämiseen. Lämpimän veden lämmitys vie myös paljon sähköä eli mitä useammin käyt suihkussa niin sitä enemmän sitä sähköä menee. Sun sähkönkulutus on ihan normi eikä tossa ole mitään muuta ihmeellistä paitsi se että kerrostalo jossa on sähkölämmitys, en ole ennen sellaisesta kuulutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, minulta meni ohi tuo, että asunto on sähkölämmitteinen. Ap toivoo vertailua, mutta onkohan ketjuun vastannut yhtäkään jolla olisi sähkölämmitteinen asunto, siis tuollainen sähkölämmitteinen kaksio? Mulla ei lämmitys kuulu sähkölaskuun, joten onhan se sähkölasku oleellisesti pienempi. Lämmityshän nyt maksaa asunnon omistajalle aina jotain.
Ap:han ei pyydä vertailuarvoja nimenomaan sähkölämmitteisestä kaksiosta, vaan ylipäätään kaksiosta. Joten vastaajilla ei edes tarvitse olla sähkölämmitteistä asuntoa!
Miksi alanuolitettiin kun kerroin Tampereella kaksion sähkön hinnan 58e? Mitä tein väärin ? Voiko joku valaista asiaa. Että osaisin kirjoittaa oikein, usein kommenttejani alanuolitetaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kaksiossa kaukolämmitys, ei saunaa eikä lattialämmitystä. Kulutus keskimäärin 55 kWh/kk.
pelkkä jääkaappi-pakastin vie sähköä enemmän kuin 55 kwh kuukaudessa
Ap, pitää tietää asunnon koko. Ja onko saunaa.
Ja minkä ikäinen talo on.
Kulutustottumukset, kylmälaitteet, uunin käyttö, kuinka usein, millainen telkkar jne.
Kerrostaloissa on hyvin harvoin sähkölämmitys.
Sähkönmyynti yhtiöiden sivuilla voi laskea itse, millaisen sähkösopimuksen haluaa ottaa.
Helppoa kuin heinänteko.
Aloitus on trolli.