Mitkä sitten ovat hyväksyttäviä syitä viedä lapsi/lapset hoitoon, kun vanhempi on kotona vauvan kanssa?
Täällä aina toitotetaan, että jos on itse kotona, niin ei pitäisi viedä vanhempia lapsia hoitoon ilman TODELLISTA SYYTÄ.
Listatkaahan nyt niitä hyväksyttäviä syitä sitten, niin minäkin tiedän.
Kommentit (53)
se oli vitsi. Minulla on lapset 2v ja vauva. Molemmat ovat kotona enkä ole esikoista hoitoon viemässä. Ymmärrän kuitenkin OSAA ihmisistä, jotka vievät vanhemmat lapset hoitoon, heillä on pätevät syyt.
Tässä (sairas lapsi) tapauksessavauvalla on tutkimuksia sairaalassa, mutta myös hoitojaksoja, jolloin hän on esim. viikon yötäpäivää sairaalassa. Illat ja yöt esikoista hoitaa silloin isä, mutta esikoinen tarvitsee hoitopaikan, kun äiti ja vauva ovat yötäpäivää sairaalassa ja isä päivät töissä.
jos perheessä oikeasti on pakko tilanne, kuten sairas lapsi. onhan se esikoinen jotenkin hoidettava! ja parempi vaihtoehto hyvä hoitopaikka on kun roikkua päivästä toiseen sairaalassa... zemppiä teille! t. tuttu samassa tilanteessa...
toisaalta se masentaa lisää, kun on niin huono äiti ettei saa pitää lapsia kotona!
Varmaan tiedät itsekkin, että tuo tapauksesi on ihan eri asia. Hohhoijaa, lähinnä tällä keskustelulla tarkoitetaan äitejä jotka ovat terveen vauvan kanssa kotona.....
tuli niin paljon lisää heti kun subjektiivinen päivähoito-oikeus astui voimaan? JOnottiko heitä jo heti alkuaan pitkä liuta ?
Ja alkaa tosiaan näyttää siltä, että on ihan tohtoroitu itselle se diagnoosikin...
kun jotkut juntit käsittää tämän keskutelun tahallaan väärin. Ei kai kukaan ihan oikeasti ole viemässä hoito-oikeutta äideiltä jotka itse ovat hoidon tarpeessa? kyseessä on normaalit/terveet äidit joilla kotona vauva. ja jotka vievät oman edun (vapaa-ajan) takia sen isomman hoitoon.... eli laspsen etua ei ajatella.
mutta kun täällä on nyt niitä, jotka ihmettelee mistä saisivat itselleen lääkärintodistuksen, jos sellaista aletaankin kysellä...
Tuo on nyt muotia, olla masentunut. miksi noita masentuneita on nyt niin paljon? voisiko se hesarin toimittaja nyt tehdä selvityksen kuinka paljon on masentuneisuus äideillä lisääntynyt vaikka -70 luvulta? Hyvä 53!*hekotan*
vaan sellaisia, jotka vaan itse saavat päähänsä olla masentuneita. niitä kun on ja sitten mietitään mistä se todistus siihen saadaan.
Vierailija:
Tuo on nyt muotia, olla masentunut. miksi noita masentuneita on nyt niin paljon? voisiko se hesarin toimittaja nyt tehdä selvityksen kuinka paljon on masentuneisuus äideillä lisääntynyt vaikka -70 luvulta? Hyvä 53!*hekotan*
Ne, jotka oikeasti siitä kärsivät, ovat myöskin siihen asianmukaisen diagnoosin saaneet. Näitä laiskoja, omaa etuaan ajavia äitejä riittää, jotka käyttävät väärin hoito-oikeutta. Kun ruvetaan hieman asioista puhumaan ja " tonkimaan pinnan alta" , älähdetään heti. Ne, jotka näistä asioista vaahtoavat ja ovat heti puolustuskannalla, ovat juuri näitä systeemin väärinkäyttäjiä. Ja he tietävät sen itsekin.
lapsi ei sula sateessa, eikä pakastu pakkasessa. eipä nua nua sateet ja pakkaset yleensä lapsia haittaa, mutta aikuisia kylläkin. ulos ei voi mennä niin monesta syystä. aina aikuisilla niitä syitä löytyy.