Mitkä sitten ovat hyväksyttäviä syitä viedä lapsi/lapset hoitoon, kun vanhempi on kotona vauvan kanssa?
Täällä aina toitotetaan, että jos on itse kotona, niin ei pitäisi viedä vanhempia lapsia hoitoon ilman TODELLISTA SYYTÄ.
Listatkaahan nyt niitä hyväksyttäviä syitä sitten, niin minäkin tiedän.
Kommentit (53)
Väsyneen äidin on paljon viisaampaa pitää isompi lapsi vaikka osapäivähoidossa kuin kituuttaa kotona odottaen niin kauan, että rapsahtaa diagnoosi vakavasta masennuksesta.
ei ole mitään pohjamutaa... Jos noin ajattelee, pitää pysyä lapsettomana.
Vierailija:
Kirjoitinko muka niin?2
mutta itse voi hankkia saman hoitajan. Mulla on käynyt sama hoitaja NELJÄ VUOTTA auttamassa ja alun perin hän tuli MLL:n kautta. Onko se oma-aloitteisuus niin mahdoton ajatus?
2
Joskus MLL:n hoitajan saa niin, että tulee kiinteä suhde yhteen hoitajaan. Useimmiten hoitaja kuitenkin vaihtuu vähänväliä.
hoitaja, eikö sen hoitajan kanssa voi tehdä sellaista " diiliä" ja sovittaa omia menoja tälle tutulle hoitajalle sopiviksi. Tuskin sen lapsen maailma kaatuu joss mll:stä käy muutama tuttu hoitaja hoitamassa. onhan päiväkodissakin useampi hoitaja ja sielläkin on sijaisia.
Minä ainakin mukautan omat työni hoitajan aikatauluun, koska haluan pitää hyvän hoitajan ja venyn ja joustan sitten itse.
2
kotiäideille! Mll:stä vaan ottamaan se hoitaja. Näin lasta ei tarvitse raahata päiväkotiin. hoitaja voi tulla muutamana päivänä viikossa, vaikka ulkoiluttamaan lapsia. tällöin äiti saa sitä omaa aikaa. Loppuu se alle 3-vuotiaiden lasten turha raahaus päiväkotiin.
Alunperin oli kyse sairaasta pikkusisaresta (vauvasta), joka on paljon sairaalassa. Ei siis mistään omista menoista. Sairaalareissuja on vaikea sovittaa mll:n hoitajalle sopiviin ajankohtiin.
on fiksu äiti. Järjen käyttö on sallittua:)
Miksi pitää edes harkita lapsen laittamista päivähoitoon, jos on itse KOTONA!!!! Tiedän, että paikkakunnallamme on hirveät jonot päivähoitoon ja päiväkodin johtajat ovat aivan pulassa, koska näitä virikelapsia on todella paljon! Jokainen jopa puolipäiväinenkin vie sen yhden paikan! Vai luuletteko te, että jos lapsenne on hoidossa esi. klo 9-14 niin sen klo 14 jälkeen tulisi joku vielä hoitoon? Menkää itse hoitoon, jos niin tolloja olette!
Niinpä sovittiin että meidän poika käy to ja pe, ja vastaavasti joku toinen on sit ma-ke.
Tää vaan pari kk vauvan synnyttyä, kun huomattiin että kotona olo on helppoa kun heinänteko niin pantiin pojan paikka tauolle.
Vierailija:
Miksi pitää edes harkita lapsen laittamista päivähoitoon, jos on itse KOTONA!!!! Tiedän, että paikkakunnallamme on hirveät jonot päivähoitoon ja päiväkodin johtajat ovat aivan pulassa, koska näitä virikelapsia on todella paljon! Jokainen jopa puolipäiväinenkin vie sen yhden paikan! Vai luuletteko te, että jos lapsenne on hoidossa esi. klo 9-14 niin sen klo 14 jälkeen tulisi joku vielä hoitoon? Menkää itse hoitoon, jos niin tolloja olette!
joskus ihmettelin sellaisia kotiäitejä, jotka jaksoivat raahat isomman päiväkotiin vaikka ulkona oli kauhea rankkasade. tai sitten kovat pakkaset. matkaa saattoi olla pari kilometria. Silloin aina mietin, että se äiti ei ajatellut ainakaan lapsensa parasta. päiväkodissakaan emme päässeet ulos. jos itse olisin ollut se äiti, en tasan tarkkaan olisi jaksanut raahata siinä säässä lasta päiväkotiin. tämmöisiä äitejä on muuten paljon! Niillä oli varmaan jokin harhaluulo, että päiväkodissa olisi todellakin jotain korvaamatonta hoitoa.
aika selkeä rytmi. Tutkimukset on tiettyyn aikaan päivästä. On esikoinen sitten mukana, jos ei saada hoitajaa. On itse asiassa ollut ihan hyvä, koska se kuopuksen sairaus on " arkipäiväistynyt" eikä esikoinen pelkää enää sitä samalla tavoin.
toivottavasti vaikkapa lasten isät hoitavat lapsia, koska itse ette ainakaan pysty. Ehkä isit ovat sitten teitä fiksumpia. Ja muuten, kumpi tehnyt aloitteen lapsen hoitoon viemisestä silloin kun äiti on kotona vauvan kanssa, isäkö?
olen samaa mieltä. En jaksaisi omiani raahata hoitoon muutaman tunnin takia. Mieluummin köllimme koko porukka peiton alla aamusta pitkään ja syömme myöhäistä aamiaista kun on huono ilma :) Olen työskennellyt lastenhoitajana pk:ssa ja näitä mammoja kyllä riittää, jotka viitsivät raahata esikoisen hoitoon vauvan huutaessa ulkona vaunuissaan :/ Onko se hyväksi kummallekaan? Kiire hoitoon ja esikoisen ja vauvan rytmit ihan eri luokkaa.... Huh huh.
jotak laittavat esikoisen hoitoon kun vauva syntyy. siis lapsi on siihen asti ollut kotona. miten ei yhtään ajatella asiaa lapsen näkökulmasta?? uusi vauva tuodaan kotiin ja toinen lykätään pois tieltä, näinhän se lapsi asian kokee. tosi hyvin edistää esikoisen sopeutumista uuteen tilanteeseen joo... eikä takuulla tule protestoimaan jossain vaiheessa... niin sitä ajatellaan asioita vaan hetken verran eteenpäin eikä yhtään tajuta miten pitkalle nämä valinnat vaikuttaa.
Vierailija: