En saa mitään aikaiseksi
Tämä saamattomuus on jotain ihan hirveää. Niin monta asiaa olisi tehtävänä, mutta en saa aloitettua enkä hoidettua. Kotikin on yks kaatopaikka, kun ei saa edes järjesteltyä tavaroita paikoilleen.
Olen alkanut vahvasti epäillä, että olisi adhd. En saa vain aikaiseksi edes lääkäriä varattua. Auttaisiko lääkitys edes tähän aloitekyvyttömyyteen?
Kommentit (15)
Diagnoosi: F78.6, Yksinäisyyden ja merkityksettömyyden aiheuttama apatia
Älä huoli, olet kaltaistesi joukossa
Sama. olen diagnosoinut itselleni adhd mutta en saa aikaiseksi aloittaa diagnoosins aamis prosessia virallisesti
ADHD lääkkeet on periaatteessa amfetamiinia. Auttaisikohan ihan katupiri tähän ongelmaan?
Seksin puutetta. Millon viimeksi oot saanu?
Täällä toinen vetelys. Kovasti teen töitä mutta koti on kaaos.
Up, onko adhd lääkitys tai piri pelastus? Elämänlaatua tämä haittaa.
-eri
Tee 5 minuuttia jotain, ihan sama mitä. Laita ajastin pyöriin.
Ei taida tämän palstan asiantuntevuus ylettyä ongelman ratkaisuun.
Itse opin pois tuosta omaksumalla "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" -mentaliteetin. Et voita mitään sillä, että jätät tiskit tiskaamatta, roskat viemättä, treenit treenaamatta vain sen takia, että voit sen 60 minuuttia pidempään tuijottaa ruutua tmv. Nykyisin tulee vain epäonnistunut fiilis, jos en saa jotain perusasiaa tehtyä silloin, kun olin sen suunnitellut tekeväni... Ja tätä ei onneksi enää kovin usein tapahdu.
Mulla oli suuria suunnitelmia tällekin päivälle kodin raivauksen ja siivouksen suhteen, mutta en sitten töiden jälkeen enää jaksanut vaikka olikin ''kevyt'' etätyöpäivä. Nyt on taas epäonnistunut olo ja huomiselle paineita saada entistä enemmän tehtyä. Haaveenani oli saada uudeksi vuodeksi siisti ja järjestyksellä oleva koti mutta ei onnistunut.
Laiska töitään luettelee, mutta kai sitä pitää olla iloinen että tänään sai edes pari asiaa tehtyä to do -listalta, vaikka se lista on edelleen pitkä kuin nälkävuosi.
ei ap
Sama. On ollut kausia jolloin olen ollut vähän parempi asioiden kanssa, mutta en koskaan ns. normaali. Varsinkin jos olen yksin neljän seinän sisällä niin asioita vaan jää hoitamatta tahdosta riippumatta. Muiden seurassa olen jostain syystä aktiivisempi. Kai se on joku ADD, tai masennus tai ahdistuneisuus tai kaikki yhdessä.