Syön ruisleipää päivittäin. Miten saada leivät maistumaan?
Ja pitäisi olla vähä kalorista. Olen kokeillut meetvurstia, kananmunaa, tomaattia mutta jotain muuta kaipaisin. Olen laihiksella niin kaloreita ei saisi paljon olla.
Kommentit (27)
Lihaliemessä dippaaminen antaa makua.
Jos ruisleipä ei itsessään ole hyvää. Johan on kumma.
Eipä ole kummoinen laihis, joka päivä leipää ja vielä maistuvammaksi pitäisi saada vaikka pois kannattaisi jättää.
Leivänpaahdin neuvo on hyvä. Itse harrastan usein sitä
Jätä se leipä pois ja syö ne päällyset, saatat jopa laihtua :)
Ruisleivät lautaselle ja päälle ohuita meetwursti-siivuja. Lautanen mikroon ja kun leikkele on vähän sulanut leivän päälle, on leipä hyvää.
Eipä ollu kummoisia neuvoja edellä mutt raejuusto voisi olla kokeilemisen arvoinen. Raejuusto, juusto, sulatejuusto kun kombottaa tomaatin kanssa niin hyvä. Myös paprikaa jos kaupasta halvalla saa.
Syö kaurapuuroa. Mulla oli oikein paha korona enkä jaksanut mitään laittaa tai syödä. Kaurapuurolla ja hedelmillä meni pari viikkoa, kefiiriä join varmaan litran päivässä. Laihduin monta kiloa tässä ajassa vaikka vain makoilin. Laihdutus oli helppoa, joten ihmettelen että on kuulema niin kauhean vaikeeta.
Skagens rapulevitettä päälle. Tarkistin niin joutuisit syömään 12 leipää kohtuullisella määrällä tuota että päivän kalorit tulisi täyteen.
Leipää ehdottomasti kannattaa syödä kuitujen takia. Aika monelle etenkin miehelle tulee ongelmia divertikkeleistä, jos ei syö riittävästi kuituisaa leipää tai puuroa.En ymmärrä, mistä teitä leivänvihaajia aina sikiää, jätätte leivät syömättä ja sitten lappaatte jotain irtokarkkia tai muuta kuvottavaa keinoruokaa ämpäristä suoraan kitusiin. Ei mitään järkeä.
Mitä vähäkalorista leivän päälle? No, kokeile tehdä kikherneistä hummusta, sitä voi maustaa monella eri tapaa. Esim. valkosipulilla ja persiljalla, aurinkokuivatuilla tomaateilla jne. muuta ei leivälle tarvitsekaan. Myös tuorejuustolevite on kevyehkö vaihtoehto, suolakurkku, tomaatti, salaatinlehdet, raejuusto, kotijuusto jne. Ruisleivän voi myös paahtaa.
Tuore ruisleipähän on hyvää ihan sellaisenaan.
Päälle voita / Oivariinia, pinaatinlehtiä, siivu juustoa sekä tomaattiviipaleita, tomaatin päälle muutama hiutale gourmet-suolaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei sitä kaupan ruisleipää saa maistumaan niin hyvälle kuin itse leipoma ruislimppu, muuta ei tarvitse kuin voita päälle.
Mozzarellaa väliin ja yrttejä ja lämmität. Ja vaikka tonnikalaa yms.
Suolakurkut oli ihan kokonaan unohtuneet.
Vierailija kirjoitti:
Laita paahtimeen tai uuniin tai airfryieriin. Tulee aivan erilainen rapsakka maku. Pieni sipaisu margariinia, joka välittömästi sulaa. On aivan eri makuinen kuin pussista otettu.
Luin että ahteriin 🙄 pätevä neuvo joka tapauksessa.
Laita lämminsavulohta tai avokadoa, jonka päälle pirskotat sitruunaa ja rouhaiset pippuria.
Laita paahtimeen tai uuniin tai airfryieriin. Tulee aivan erilainen rapsakka maku. Pieni sipaisu margariinia, joka välittömästi sulaa. On aivan eri makuinen kuin pussista otettu.