Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, katso tarkkaan tulevaa appiukkoa

Vierailija
29.12.2023 |

sillä siitä, millainen hän on, selviää sinulle paljon miehesi käytös tulevaisuudessa, kun ensi-ihastus haipuu. Tarkoittan: Mitä tuleva appi tekee/jättää tekemättä kotonaan, miten puhuu vaimolleen, puhuuko hänestä selän takana, ja millä sävyllä? Onko nuuka? Juoko paljon?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni isä oli hirveä ihminen. Mieheni on ihana, lähes täydellinen puoliso ja isä. Ihme puppua taas joku tollo suoltaa. 

Hienoa jos miehesi on voinut muuttua ja halunnut omalla käytöksellään toimia toisin. - On kuitenkin hyvä kysymys, mikä itseäni (miestä, vaikka tuskin sukupuolellani on tässä väljä) mietityttänyt viime aikoina paljon. Se on kysymys geeneistä. Paljon varmasti opimme siitä tai niistä ympäristöistä missä elämme ja veitämme aikaa sekä kohtaamiltamme / lähellä olevista ihmisistä mutta kuinka suuri tai pieni on se perimä, joka syntyy kahden vanhemman kautta syntymä ihmeen kautta ja puhtaasti biologian sanelemana(?)

Vierailija
22/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten olemme usein kuulleet: toimii myös nuoren miehen katsellessa tarkkaan tulevaa anoppiaan.

Ap

Niin. -.Vähän vanhempana miehenä täydentäisin, että kannattaa seurata/ laittaa merkille myös se miten hän käyttäytyy ja toimii ylipäätään muita ihmisiä kohdatessa ja nähdessä. - Onko hän heitä, jotka eivät koskaan tervehdi naapureita? Sanooko hän kiitos ja heipat kaupankassalle? Kuuluuko hänen sanavarastoonsa sana anteeksi entä sana olehyvä?  Kuinka usein kuule hänen suustaan sanan v...tu?  Pieniä yksittäisiä sanoja ja tekoja tai tekemättömyyksiä joko tiedostaen tai tiedostamatta mutta, jotka kertovat meistä itse kustakin meistä enemmän kuin vaikka minä aina itsekään tajuan tai ymmärrän. 

Käytöstavat kertovat kasvatuksesta tai yleisemmin oppimisesta ja siitä, että haluaa antaa itsestään tietyn kuvan. Mutta niihin ei välttämättä liity mitään sen syvällisempää, sellaista joka vakuttaa läheisissä ihmissuhteissa tai vaikkapa kovan paineen alaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on läski niin pojastaankon tulee läski keski-ikäisenä viimeistään

Vierailija
24/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies perii geenejä pelkästään isältään, ja nainen pelkästään äidiltään, vai mitä ihmettä tällä oikein haetaan takaa?

Itse kun tunnistan sekä puolisossa että itsessäni paljon piirteitä molemmista vanhemmistamme. 

Vierailija
25/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni matki isäpuoltaan, joka oli usein poissa kotoa. Seurauksena oli avioero.

Vierailija
26/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies perii geenejä pelkästään isältään, ja nainen pelkästään äidiltään, vai mitä ihmettä tällä oikein haetaan takaa?

Itse kun tunnistan sekä puolisossa että itsessäni paljon piirteitä molemmista vanhemmistamme. 

Isäksi tullaan opppimalla. Esimerkiksi isättömän pojan syndrooma johtuu isän tai isäpuolen huonosta esimerkistä.

Vierailija
27/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten olemme usein kuulleet: toimii myös nuoren miehen katsellessa tarkkaan tulevaa anoppiaan.

Ap

Niin. -.Vähän vanhempana miehenä täydentäisin, että kannattaa seurata/ laittaa merkille myös se miten hän käyttäytyy ja toimii ylipäätään muita ihmisiä kohdatessa ja nähdessä. - Onko hän heitä, jotka eivät koskaan tervehdi naapureita? Sanooko hän kiitos ja heipat kaupankassalle? Kuuluuko hänen sanavarastoonsa sana anteeksi entä sana olehyvä?  Kuinka usein kuule hänen suustaan sanan v...tu?  Pieniä yksittäisiä sanoja ja tekoja tai tekemättömyyksiä joko tiedostaen tai tiedostamatta mutta, jotka kertovat meistä itse kustakin meistä enemmän kuin vaikka minä aina itsekään tajuan tai ymmärrän. 

Käytöstavat kertovat kasvatuksesta tai yleisemmin oppimisesta ja

Minulla on huomattavia vaikeuksia uskoa, että nainen tai mies, joka ei "tavallisessa arjessa" huomioi muita pienin teoin ja sanavalinnoillaan, joista edellä annoin joitain esimerkkejä  joilla hän osoittaa välittämistään muita kohtaan ja arjen sujumista isommitta kitkoitta ja hänen lähes täydellinen vastakohtansa muuttuisivat huomattavan paineen ja stressin alla osia niin, että huomattavan paineen ja stressin alla aiemmin muista välittämättömän, jonka suusta et olsi koskaan kuullut sanoja kiitos tai anteeksi tai joka ei koskaan huomaisi tervehtiä ja jonka sanavarastosiat usein kuuluisi sanoja kuten v..u olis henkilö joka koettaisiin huomattavasti mukavammaksi kuin hän, joka "tavallisessa arjessa" huomioi muita  teoillaan ja puheissaan/ sanavalinnoissaan.

Vierailija
28/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono on katsella, kun miehen isä on kuollut. 

Pätee edelleenkin: miehestäsikin tulee vielä kuollut.

Vierailija
29/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäksi tullaan opppimalla. Esimerkiksi isättömän pojan syndrooma johtuu isän tai isäpuolen huonosta esimerkistä.

Jos isätön poika osaa ajatella ilman sukupuolirooleja niin hän voi ottaa mallia myös äidistään tai muista sukulaisista. Nykyään ei enää ole mitään sukupuolirooleja vanhemmuudessa, joten niistä poisoppiminen on tärkeämpää eli isättömänä on helpompi omaksua äidin näyttämä malli.

Vierailija
30/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukontekele oli ihan mukava ja aikaansaava. Mies taisi olla ennemminkin tullut ilkeään äitiinsä.

Vierailija
31/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosjalostuksessa orilinjaa pidetään merkittävämpänä kuin tammalinjaa. Se niistä geeneistä.

Vierailija
32/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytöstavat k

Jestas.  Kirjoitit juuri pitkän viestisepustuksen, johon onnistuit käyttämään vain yhden lauseen.

Taito se on sekin.

Ikävä kyllä äärettömän vaikea seurata, joten aloin vain lukiessa etsiä, milloin tulee piste ja alkaa seuraava lause.  Muuta mielenkiintoa ei enää herättänyt.

Heh heh.  

Vierailija
33/33 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä