Mitä instagramille on tapahtunut?
Näen feedisdäni vain propagandaa ja poliittisia päivityksiä. Kun teen jonkun kivan postauksen, kukaan ei tykkää siitä. Johtuu varmaan tosin siitä, ettei päivitystäni näytetä kenellekään, koska en käytä stooreja. Syy siihen taas on, että mielestäni stooreissa ei ole juurikaan mitään kivaa sisältöä yleensä, vaan ihmiset postailevat sinne impulsiivisesti juttuja, joita myöhemmin ehkä vieläpä katuvat. Toinen syy on, että herkkä pääni ei kestä sitä nopeaa informaatiotulvaa, mikä stooreista tulee. Tykkäilen itse toisen päivityksistä, mutta olen huomannut, että niistäkään ei monet muut enää tykkää.
Instagram on muuttunut oudoksi ka mietin, että ehkä lähden sieltä pian pois.
Kommentit (40)
Minä tykkään vaan, jos on erikoisen hyvä päivitys omasta mielestäni, mutta muuteen vaan selaan läpi postaukset. Ihan kiva niitä on kuitenkin katsoa, mutta ei sitä jaksa joka postausta tykätä. Onko niillä tykkäyksillä nyt niin väliä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää somea nykyään? Roskaväelle tietysti tärkeä häiriötekijä, jotta elämässä ei tarvitse keskittyä oikeasti tärkeisiin asioihin.
Ja kerrot tämän turhaakin turhemmalla vauvalpalstalla. Miksi et ole keskittymässä niihin oikeisiin tärkeisiin asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää somea nykyään? Roskaväelle tietysti tärkeä häiriötekijä, jotta elämässä ei tarvitse keskittyä oikeasti tärkeisiin asioihin.
Minä katson mitä sukulaisille ja tutuille kuuluu, kun heihin on vähemmän yhteydessä muuten. Läheisten kavereiden kanssa ollaan yhteydessä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan tykkää kun hastageilla ei enää saa näkyvyyttä. Minunkin kuvistani tykkää vain ne vanhat vakiseuraajat. Uusia ei tule kun ei ole näkyvyyttä.
Miten siellä on sitten mahd saada näkyvyyttä? Tekemällä sosiaalipor noa?
Ei kun oikeaa, sitten saat vaikka miljoona näkyvyyttä ja elämä on ihanaa.
Insta, TIKTOK ja X pitäisi kieltää lailla ja niden käytöstä pitää saada elikautinen tai se pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan tykkää kun hastageilla ei enää saa näkyvyyttä. Minunkin kuvistani tykkää vain ne vanhat vakiseuraajat. Uusia ei tule kun ei ole näkyvyyttä.
Hashtagitkö ei toimi enää vai mitä tämä tarkoittaa? Miten sitten saa näkyvyyttä? T. Keski-ikäinen ja lähinnä itseään varten postaava, mutta tämä alkoi kiinnostaa :D.
Katson yleensä vain seuraamiani tilejä. En jaksa innostua mainoksista ja videoista. Mutta olenkin tällainen vanha kurppa. Luen X:stä nykyisin uutiset, tietyistä paikoista. Jos haluan ihmetellä ihmisten vajaamielisyyttä, käyn sitten lukemassa joidenkin ns. ajattelijoiden kirjoituksia. Siellä jos jossain shaipa roiskuu. Mutta joo, some on yleensäkin mennyt tosi oudoksi, kaikki luulee, että muut ovat kiinnostuneita siitä, mitä mieltä he ovat ja että heillä on omia hyvin perusteltuja mielipiteitä. Tuskaista on. Pelkään, miten ihmisten käy, ja siksi instagramissa olen omassa kuplassani.
Vierailija kirjoitti:
Instagramin algoritmi ehdottaa sinulle postauksia, joista saattaisit tykätä katseluhistoriasi perusteella(lehtiartikkelit, videot tms. mitä olet avannut). Se algoritmi toimii todella typerästi, koska pitää erikseen vaihtaa etusivulta "seurataan" osioon, josta näkee omien seuraamiensa tyyppien postaukset eli ne mitä haluaa oikeasti nähdä(toimii appissa, ei nettiselaimessa).
Nämä typerät algoritmit ovat pilanneet kaiken sosiaalisessa mediassa, suosittelen kaikille ruutuajan rajoittamista.
Ei se algoritmi edes toimi kovin hyvin. Jos erehdyin klikkaamaan jotain hauskaa kissavideota, seuraavat viikot Instagram tuputti minulle kissavideoita toistensa perään, vaikka esim. seuraamieni tilien perusteella pitäisi olla selvää, etten ollut Instassa kissavideoita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hashtagitkö ei toimi enää vai mitä tämä tarkoittaa? Miten sitten saa näkyvyyttä? T. Keski-ikäinen ja lähinnä itseään varten postaava, mutta tämä alkoi kiinnostaa :D.
Jos olet ihan keskiverto nobody etkä jo valmiiksi iso julkkis, näkyvyyttä ei saa mitenkään. Näkyvyydestä voi maksaa, muttei sekään käytännössä toimi.
TikTok taitaa tällä hetkellä olla ainoa somealusta, jossa orgaaninen kasvu on vielä mahdollista, ja tuskin sielläkään enää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei toimi. Jos laitan hastagiksi vaikka #luonto niin tulee näkyviin vain kuvia, joissa on joku pari tuhatta tykkäystä. Satoja tykkäyksiä pitää olla vähintään.
Rahalla ehkä sitten saa mainostettua itseään. En ole kokeillut. Mulla on siin luontokuviin keskittynyt tili.
Vierailija kirjoitti:
Se on tosiaan aika pelottavaakin nykyisin katsoa esim just Instagramia, ihmisillä ei ole enää persoonaa ollenkaa.. Kaikki on sitä yhtä isoa massaa, samanlaisia.
Ihan sama kenen profiiliin menet, se on aina samanlainen kuin edellisen missä kävit.
Aijaa, sulla on sitten vähän suppeat piirit. :D
Vierailija kirjoitti:
Et kai sinä siellä tykkäysten takia vain ole. Minä valitsen seurataan, niin ei näy muut päivitykset.
Minäkin käyn aina sieltä vilkaisemassa seurattavani, mutta sitten kuitenkin kaipaan sitä kaikkea muuta sälää, mitä insta syöttää. Mulla pyörii enimmäkseen ihan mukavia juttuja, joita jaksaa katsoa. Joskus ärsyynnyin johonkin hiusten laitto-reelseihin ja lapsiperheaiheisiin ja sain ne loppumaan, kun tarpeeksi paljon jaksoin klikkailla pois sieltä "ei kiinnosta". En tiedä mistä algoritmi alunperin edes ajatteli minun olevan niistä kiinnostunut.
Instan kolme yököttävintä tyyppiä:
1.Takapuolensa, rintojensa ja huulitäytteidensä rakastaja, joka kuva vain omasta itsestään
2. Valittajat : miten on traumoja ja niistä ei yli pääse millään. Kaikillehan ne on julistettava ja uhriuduttava
3.Omien mielipiteidensä oikeana julistaminen ja muut ovat ehdottomasti väärässä. Nämä ovat yleensä keski-iän kynnyksellä olevia naisia, joilla on tossun alla oleva mies (tyyliin heitä ei saa kutsua mieheksi ja naiseksi, eikä lapsia saa kasvattaa eikä kieltää) Näiden instat ovat heidän omia sivuja joihin ei saa tulla vastaan väittämään, tai muuten vähintäänkin estetään ja sitten storeissa esitellään esitettyjen naamat haukkumasanojen kera
Käytän instaa vain harrastukseni takia, seuraan muita samaa harrastavia sekä muutamia yritystilejä. Tai käytin, en enää pitkään aikaan ole jaksanut aktiivisesti käydä siellä, koska insta haluaa olla tiktok ja inhoan vilkkuvia lyhyitä videoita nopeilla leikkauksilla. Kukaan ei enää tunnu postaavan kuvia vaan kaikki on stories tai reels. Tiktokiin en aio koskaan mennäkään, kiinalaisilta ovela veto kehitellä palvelu joka tekee länsimaisista nuorista keskittymiskyvyttömiä zombeja.
Instagramissa ärsyttää kun tulee niin paljon turhaa seurattujen sivujen lisäksi. Vaikka siellä olis vaihtoehtona seuratut niin en ymmärrä sitä määrää. Facebookissa sama. Pitäis olla oletus että ne seuraamat sivut näkyy, eikä että kaikki muukin vähän edes niitä muistuttavat sivut tulee ehdotuksiin.
Vaikka itse seuraan joitain terapeutteja ja coacheja, tulee älytön määrä kaikkia quoteja kuinka oot vahva, selviydyt, älä siedä kaikkea ja unelma ihmissuhteiden manifestointi juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ihan keskiverto nobody etkä jo valmiiksi iso julkkis, näkyvyyttä ei saa mitenkään. Näkyvyydestä voi maksaa, muttei sekään käytännössä toimi.
TikTok taitaa tällä hetkellä olla ainoa somealusta, jossa orgaaninen kasvu on vielä mahdollista, ja tuskin sielläkään enää pitkään.
Juu siis en postaa itsestäni mitään vaan vain kuvia käsitöistä. Saan kyllä tykkäyksiä muilta käsityöharrastajilta eli joillekuille kuviani näytetään, mietin vain tuota että miten niin hashtagit ei toimi enää. Itse kuitenkin haen päivittäin esimerkiksi villapaitojen kuvia nimenomaan hashtageillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei toimi. Jos laitan hastagiksi vaikka #luonto niin tulee näkyviin vain kuvia, joissa on joku pari tuhatta tykkäystä. Satoja tykkäyksiä pitää olla vähintään.
Rahalla ehkä sitten saa mainostettua itseään. En ole kokeillut. Mulla on siin luontokuviin keskittynyt tili.
Okei, en itse tunnista tätä lainkaan. Haen päivittäin kuvia esimerkiksi villapaidan nimeä hashtaginä käyttäen ja saan näkyviin ihan laidasta laitaan eri tykkäystason kuvia. Joissain on viisi, joissain 15 000 tykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, en itse tunnista tätä lainkaan. Haen päivittäin kuvia esimerkiksi villapaidan nime
Entä jos laitat oman kuvasi näkyviin ja sitten yrität hakea sitä oikealla hastagilla, niin onko kuvasi siinä ylimmäisenä eli näkyykö ollenkaan?
Mä olen ihmetellyt kun laitan kuvan ja hastagiksi vaikka talvi yms ja sitten haen niillä, niin ei löydy mun kuvaa. Ennen löytyi. Oli uusimpia ihan järjestyksessä. Vai olenko missannut jonkun toiminnon tai jotain?
Joo kokeilin juuri ja kyllä löytyi oma kuvani hashtag- haun ekoista, kun valitsin Recent eikä Top.