Onko muista kornia osallistua kirkkohäihin joissa mies/nainen vannoo jo
ties monetta kertaa valoja kunnes kuolema meidät erottaa? Mä en vois... :D
Kommentit (6)
Samoin kun osallistua ristiäisiin jossa kummit lupaavat auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja jossa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi, eikä vanhemmilla tai kummeillakaan ole mitään tekemistä kirkon tai uskon kanssa muutoin.
Kirkossa, hääpuvut ja kaikki, ja taas kerran " kunnes kuolema meidät erottaa" .
Vierailija:
Samoin kun osallistua ristiäisiin jossa kummit lupaavat auttaa vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja jossa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi, eikä vanhemmilla tai kummeillakaan ole mitään tekemistä kirkon tai uskon kanssa muutoin.
kun tietää, ettei lapsen vanhemmat ja kummit ole millään lailla uskovaisia, ja suunnittelevat eroa kirkosta heti kun lapset on saatu kastettua. Miksi pitää kastaa? Lahjojen toivossa?
Meidän lapsia ei ole kastettu koska emme usko. Nimiäiset pidettiin, ja lapset saivat hienoja lahjoja. Kummitkin on, kunniakummit =)
Vierailija:
Kirkossa, hääpuvut ja kaikki, ja taas kerran " kunnes kuolema meidät erottaa" .
Vierailija:
että nämä kirjaimellisesti tämä vihkivalan ottavat, niin monikohan heistä lipeää kuitenkin paljon muissa asioissa lupauksistaan. Esim että en kerro tätä kenellekään, voit aina soittaa mulle, yöllä tai päivällä jne. Täytyy olla tosi tiukka moraali, jos on kaikessa noin uskollinen antamilleen lupauksilleen. Hienoahan se vaan on, mutta rohkenen epäillä, että tuosta vihkivalasta on vaan kiva irviä, vaikka sitten muuten aina löytyisi hyvä selitys miksei tee kuten on luvannut.
Vierailija:
en kerro tätä kenellekään, voit aina soittaa mulle, yöllä tai päivällä jne.
Toisekseen, on mielestäni paljon isompi asia olla Jumalan ja seurakunnan silmien alla kerta toisensa jälkeen lupaamassa ikuista uskollisuutta ja rakkautta, kuin sanoa ystävälle että voit soittaa mulle mihin aikaan vaan, ja jättää sitten vastaamatta kännykkään...
luottamuksen loppu ja avioero on suhteen kuolema ja tällainen on mieheni jo kerran aikaisemmin sopimuskumppanistaan erottanut.