Kylppäriremontti. Kauheasti eri vaihtoehtoja laatoissa, tyyleissä. Vaikea päättää
Miten sitä saa ajatukset ja mielikuvat järjestykseen että lopputuloksesta tulee yhtenäinen ja toimiva. Inspiraatiokuvia olen tallentanut hyvin monentyylisistä. Mihinkään sisustussuunnittelijaan ei ole nyt ylimääräistä laittaa. Vinkkejä?
-talo vm 1920
-tykätään perinteisestä sisustuksesta, mutta kylppärissä menisi ehkä modernimpikin tyyli (tää on just hankala, kun selaa kuvia niin ihan yhtä ihania lopputuloksia on niin vanhantyylisissä kuin moderneissakin spa-tyylisissä kylppäreissä)
-mitään ei jää jäljelle vanhasta kylppäristä, eli ihan puhtaalta pöydältä aloitetaan.
-tilaa noin 7 neliötä, pitää sopia myös wc, pesukone/kuivausrumpu ja jonkinlainen likapyykkikaappi, siivoustarvikkeillekin jonkinlaista tilaa. Jotain ideoita näihin liittyen? Esim Sijoitteluun, materiaaleihin tms. Suihku tulee tod.näk omaan "syvennykseensä" ja eteen lasiovi joka vähentää kylppärin muun lattian kastumista
En nyt tiedä oikein sen kummemmin mitä tällä aloituksella haen, ehkä jotain vertaistukea kai. Alkaa olla vähän remonttiväsymystäkin kun aina on joku projekti päällä. Ideat lopussa😫
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Lattian väri kannattaa valita siten että on mahdollisimman sama kuin siitä näkyvien tilojen.
Kylppärin ovi on kyllä meillä aina kiinni🤔 Mutta joo, pitää harkita. Ap
Muista talonne ikä. Moderni ei sovi sitten yhtään.
Laattojen sauman väriä kannattaa miettiä. Sauma-aine on huokoista ja suorastaa imee itseensä likaa. Jossakin välissä oli trendinä laittaa lattiaan valkoinen laatta ja sauma-aine. Jos joutuu esim koiraa pesemään tällaisessa tilassa, niin saa varautua kuran värisiin saumoihin.
Vierailija kirjoitti:
Muista talonne ikä. Moderni ei sovi sitten yhtään.
Tätä kommentoinkin jo aikaisemmin, minusta vanhaan taloon kyllä sopii modernikin kylppäri juuri sen vuoksi että suomessa sisäkylppärit on suhteellisen uusi juttu eikä niihin ole vakiintunut mitään perinteistä tyyliä näiltä sadan vuoden takaisilta ajoilta. Tähänkin on sisäsuihku tullut kai vasta joskus 80-luvulla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Laattojen sauman väriä kannattaa miettiä. Sauma-aine on huokoista ja suorastaa imee itseensä likaa. Jossakin välissä oli trendinä laittaa lattiaan valkoinen laatta ja sauma-aine. Jos joutuu esim koiraa pesemään tällaisessa tilassa, niin saa varautua kuran värisiin saumoihin.
Juu, toki. Ei ollut aikeissa valkoista laittaa ainakaan lattiaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tullut katseltua kuvia kylppäreistä. Suuresti viehättää tämä ajatus että se ei olisikaan kokonaan kaakeloitu vaan vain suihkun kohdalta. Ja lattia tietty kokonaan. Linkissä vähän sen suuntaista https://www.nionio.fi/huvilan-pieni-kylpyhuone Ap
Tätä seinien osittain kaakelointia koskien, mitenköhän tapetti kestäisi noilla ei-laatoitetuilla seinäosioilla? Tykkään tapeteista ja olisi helppo vaihtaa kun kyllästyy ja tulisi aina ihan uusi ilme. Asianmukainen ilmanvaihto tulee kyllä. Kenelläkään tuollaista ratkaisua kotonaan?
Ap
Nostan, tästä tapettiasiasta olisi kiva kuulla ajatuksia, tai jos jollain on kokemusta. Ap
Olen asunut omillani 25vuotta enkä ole kyllästynyt vielä mihinkään mitä olen mieleisekseni tehnyt, joten en huolehtisi moisia. 11v sitten löysin oranssin pöydän keittiöön, ja vaikka niin monintiesibettänkyllästyn niin enpä ole vielä kyllästynyt😉 ja pöytäänon mukailleet muukinnkeittiöiden sisustus, vaikkei useimpien silmälle sovikaan. Tuskin menet metsään laattavalinnalla josta pidät, ennemminkin päinvastoin. Pesutilat on joka asunnossa olleet ne huonoin juttu, ne kun on tehty neutraaliksi eikä sellaiseksi josta minä pidän. Tällkin hetkell on harmaavalkoimem pesuhuone. En tykkää yhtään, enkä itse ole tehnyt. Jos tekisin laittaisiin puhtaan valkoista ja vihreää 😍
Lattian väri kannattaa valita siten että on mahdollisimman sama kuin siitä näkyvien tilojen.