Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö alkoholismista tieto työpaikalle

Vierailija
28.12.2023 |

Olen ajatellut hakea apua juomiseen. Jos menen työterveyteen, niin meneekö sieltä tieto työnantajalle, että käytän liikaa alkoholia?

Pitäisikö mennä yksityiselle tai A-klinikalle?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys vasikoi kaiken työnantajille. En menisi sinne edes flunssan takia.

Vierailija
2/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran silmät vähän punaiset kun kävin työterveydessä pahan allergian takia, seuraavalla viikolla sain töissä varoituksen ryyppäämisestä vaikka olen raivoraitis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa saa olla yhteydessä suoraan alan klinikalle. Laskutus on anonyymia eli työnantaja ei tiedä kuka hoidossa käy.

Vierailija
4/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveyslääkäri on työnantajan hyvä kaveri, joten työterveyttä ei voi käytännössä käyttää ollenkaan.

Vierailija
5/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Täytynee varata aika sitten yksityiselle. Onko suositella lääkäriä Tampereelta. Saakohan A-klinikalta apuja vai onko se huumeidenkäyttäjille?

AP

Vierailija
6/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran työterveydessä näyttämässä nyrjähtänyttä nilkkaa ja olin erehtynyt kurlaamaan samana aamuna alkoholipitoisella suuvedellä. Minut irtisanottiin pian sen jälkeen ja sain kuulla että HR:n tiedoissa minut oli leimattu työterveyden lausunnolla alkoholistiksi.

Vierailija
7/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveysasemat saavat yleensä bonuspalkkiot työnantajilta alkoholistien käräyttämisestä mikäli ilmianto johtaa irtisanomisiin. Pienikin virheliike tai horjahtaminen voi riittää, raportti lähtee saman tien.

Vierailija
8/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä sitten uskalla mitään apua hakea, ainakaan työterveydestä. Juominen riistäytyisi lopullisesti käsistä jos saisin potkut.

AP

Vierailija
9/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi sitten missä tahansa, tieto kulkee työterveyslääkärille joka tapauksessa, koska kanta.

Vierailija
10/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin kun olin käynyt työterveydessä selkäkipujen vuoksi ja käynnin aikana minulla oli jalassa vahingossa eri parin sukat. Työterveys oli raportoinut minut vaikean riippuvuustason alkoholistiksi jolla on elämänhallinta täysin kateissa.

Vierailija
11/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveydenhuollosta kerrota mitään. Se on laitonta. Tyypit trollailee täällä.

Eri asia että asia voi näkyä arjessa enemmän kuin arvaat. Monella jo ulkonäkö paljastaa, vaikka ei kaikilla. Meillä ainakin kaikki epäili yhtä tapausta vuosia, ennen kuin hän kerto asiasta raitistumisen jälkeen.

Vierailija
13/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveysasemat saavat yleensä bonuspalkkiot työnantajilta alkoholistien käräyttämisestä mikäli ilmianto johtaa irtisanomisiin. Pienikin virheliike tai horjahtaminen voi riittää, raportti lähtee saman tien.

Onko noin? Olen itse alkoholisti ja tuonut jo aikaa sitten työterveyslääkärille esille huoleni runsaasta alkoholinkäytöstäni. Eivät silti ole edes ryhtyneet niihin päihteiden käyttöön liittyviin toimenpiteisiin, jotka on firman HR-ohjeisiin kirjattu, saati sitten ryhtyneet minulle potkuja antamaan, vaikka tällä väin muutosneuvottelutkin käytiin Toki olen vielä muuten ainakin nimellisesti tehtävistäni suoriutuva enkä ihan pahimmanlaatuinen änkyrä, joten muuta erityistä syytä potkuille ei ole ollut. Eli kokemukseni mukaan paljon katsotaan läpi sormien, jos olet muuten kunnon työntekijä.

mies 56 v.

Vierailija
14/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri käski minun suorittaa kognitiivisen testin kun valitin unettomuutta. Hän laittoi minut luettelemaan aakkoset takaperin, ja kun pari kirjainta meni väärin päin niin hän raportoi välittömästi minut työnantajalleni päihdeongelmaiseksi.

Vierailija
15/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin, kun kävin työterveydessä näyttämässä peräpukamia ja olin aiemmin imeskellyt da capo patukkaa. Vakava alkoholismi oli syynä irtisanomiselle. Painoin myös hississä väärää nappia ja lääkäri näki sen. Myöhemmin kuulin, että lääkärin vaimo on pomon pikkuserkku.

Vierailija
16/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minullakin tämä varmasti ulospäin näkyy, painoa on tullut ja kasvot pöhöttää. Eli ei varmasti ole yllätys.

Ja ei tämä varmaan potkujen peruste voi olla, mutta varmuudella aletaan kytätä tekemisiä ja sairauspoissaoloja enemmän.

En kyllä edes tiedä, miten lääkäri voisi auttaa. Annetaanko antabusta enää? Ja ehkä nukahtamislääke alkuun, ettei tarvi yömyssyjä ottaa.

AP

Vierailija
17/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyslääkäri käski minun suorittaa kognitiivisen testin kun valitin unettomuutta. Hän laittoi minut luettelemaan aakkoset takaperin, ja kun pari kirjainta meni väärin päin niin hän raportoi välittömästi minut työnantajalleni päihdeongelmaiseksi.

En osaisi takaperin aakkosia ulkoa, vaikka oisin täysin ruumiin ja sielun voimissa ja vaikka raittiutta ois takana monta vuotta : D.

Vierailija
18/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin erilleen Avominne avohoidon avulla alkoholismista. Selincroa kokeilin pari kolme nappia, jos en väärin muista, mutta en lopulta siitä perustanut, että jollain napilla selviäisi.

Vierailija
19/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin erilleen Avominne avohoidon avulla alkoholismista. Selincroa kokeilin pari kolme nappia, jos en väärin muista, mutta en lopulta siitä perustanut, että jollain napilla selviäisi.

Onko Avominne yhtä kallis kuin se perinteinen Minnesota? 

Vierailija
20/25 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita A-klinikalle, niin saat neuvontaa sen suhteen, mitä vaihtoehtoja on. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi