Voiko tilata pizzan ja taksin tuomaan sen kotiin?
Paikkakunnalla ei ole ruokalähettipalveluita eikä ravintolassa kotiinkuljetusta. Olen influenssan kourissa kotona ja tuli kamala mieliteko pizzaan.
Kaipa johonkin paikalliseen Fb-ryhmään voisi laittaa ilmoituksen, että kaivataan yhden kerran pizzakuskia hyvää korvausta vastaan. Mutta tuntematonhan voi vain häipyä pizza mukanaan, tai avata laatikon ja istua paljaalla takapuolellaan pizzan päälle ennen kuin tuo sen minulle. Tai sitten hän voi tunkeutua väkisin asuntooni, ja jään sitten ryöstömukiloituna verta vuotaen syömään pizzaa niillä parilla jäljellä olevalla hampaalla.
Ehkä en nyt niin kiireellä sitä pizzaa haluakaan. Mutta silti, toisiko taksi minulle pizzan jos pyytäisin, vai onko sille esteitä? Googlettamalla löysin vain lehtijutun, jossa yksittäinen kuski oli ruoanhajuun vedoten kieltäytynyt ottamasta pizzalaatikkoa kantavaa matkustajaa kyytiin.
Kommentit (8)
Pitäisi olla mahdollista?? Riippunee kai paikkakunnasta. Soita ensin taksivaihteeseenne tehdäänkö paikkakunnallanne tällaista.
Soita ravintolaan ja kerro tilanteeksi ja kysy voivatko auttaa. Sitten mieti vasta tuota taksia
tahditonta, mutta nykyään voi tehdä mitä vaan
Vierailija kirjoitti:
Foodora, vai missä korvessa asut?
Kaikki eivät asu kaupungeissa.
Taksit kyllä suorittavat myös tavarankuljetusta mutta tilanteessa tulee ongelmaksi pizzan maksaminen. Taksikuski kun ei ole velvollinen ottamaan luottoriskiä kuljetettavan tavaran osalta. Taksi kyllä tuo pizzan jos saat asian sovittua pizzerian kanssa. Tavarankuljetuksen yhteydessä taksin arvonlisävero on 24%, joten kuljetus tulee jonkin verran kalliimmaksi kuin vastaava taksimatka.
Vierailija kirjoitti:
Taksit kyllä suorittavat myös tavarankuljetusta mutta tilanteessa tulee ongelmaksi pizzan maksaminen. Taksikuski kun ei ole velvollinen ottamaan luottoriskiä kuljetettavan tavaran osalta. Taksi kyllä tuo pizzan jos saat asian sovittua pizzerian kanssa. Tavarankuljetuksen yhteydessä taksin arvonlisävero on 24%, joten kuljetus tulee jonkin verran kalliimmaksi kuin vastaava taksimatka.
Kiitos asiantuntevan oloisesta vastauksesta!
Minä ainakin runkkaisin mällit siihen pizzaan vaikka olisin taxikuski.