Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä tosi rajusti oireileva keskiajan kriisi, pelkään että se tuhoaa meidän pitkän liiton

Vierailija
27.12.2023 |

Yhtä ollaan pidetty teineistä asti, koti rakennettu ja lapsia puskettu. Hyväksi tiimiksi yhteen hitsauduttu. Olin aina kuvitellut, että vanhetaan yhdessä, istutaan verannalla vierekkäisissä kiikkustuoleissa käsi kädessä ja katsellaan, kun peipponen tekee pesää pihamäntyyn.

Mutta nyt neljän-viidenkympin kieppeillä mies on ryhtynyt oudoksi. Alkanut harrastamaan miekkailua, höpisee outoja luonteen jaloudesta ja kunniasta, oli ihan ehdoton, että pyöreä pöytä täytyy hankkia ja haluaa, että alan kutomaan Kuningas Artturin ja ritareiden urotöistä seinävaatteita, puhuu olohuoneesta salina ja on hankkinut sinne oman valtaistuimen. Mun pinna paloi lopullisesti, kun näin miehen kantavan naapurin neitoa lätäkön ylitse. Onko muiden miehillä ollut tosi rajusti oireilevaa keskiajan kriisiä? Miten selvisitte? 

Kommentit (329)

Vierailija
181/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kunnollista huumoria. Joku keksii hassun aloituksen ja muut lähtevät mukaan kuin entiseen av-aikaan, ja sitten yksi hullu tulee huutamaan miesvihaa. Tiedoksi, että näitä hullutteluja voi keksiä ja keksitäänkin myös muista aiheista kuin miehistä, ja näissä on kyse vain viattomasta hassuttelusta. Ei kenenkään palstanaisen mies oikeasti mitään vallihautoja kaiva (jos ei sitten hyvänä isänä lastensa leikkeihin), ja jos päässä alkaa oikeasti viirata kuvattuun malliin, siitä ei väännetä vitsiä palstalle vaan kumppani viedään hoitoon. Niin, ja kukaan tai mikään ei estä aloittamasta vastaavaa ketjua naisista, ole hyvä vain, ja jos aloitus on hauska, liitytään mukaan ilonpitoon.

Vierailija
182/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiajan kriisi? Minkä valtion keskiaika? Suomen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin kunnollista huumoria. Joku keksii hassun aloituksen ja muut lähtevät mukaan kuin entiseen av-aikaan, ja sitten yksi hullu tulee huutamaan miesvihaa. Tiedoksi, että näitä hullutteluja voi keksiä ja keksitäänkin myös muista aiheista kuin miehistä, ja näissä on kyse vain viattomasta hassuttelusta. Ei kenenkään palstanaisen mies oikeasti mitään vallihautoja kaiva (jos ei sitten hyvänä isänä lastensa leikkeihin), ja jos päässä alkaa oikeasti viirata kuvattuun malliin, siitä ei väännetä vitsiä palstalle vaan kumppani viedään hoitoon. Niin, ja kukaan tai mikään ei estä aloittamasta vastaavaa ketjua naisista, ole hyvä vain, ja jos aloitus on hauska, liitytään mukaan ilonpitoon.

No keksikää niitä aivan rauhassa jostain muusta kuin miehistä. Olkaa v*ttu kerrankin haukkumatta miehiä niin minua ei näy "pilaamassa ketjua"

Ylläpito estää aloittamasta vastaa

Keksi huumoria naisista tähänkin ketjuun, kunhan se ei sisällä väkivaltaa tai ole ilkeämielistä, vai osaatko?. Tai mene vaan jollekin toiselle palstalle. Älä pilaa meidän uskoa miehiin.

Vierailija
184/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi huumoria naisista tähänkin ketjuun, kunhan se ei sisällä väkivaltaa tai ole ilkeämielistä, vai osaatko?. Tai mene vaan jollekin toiselle palstalle. Älä pilaa meidän uskoa miehiin.

Mitäs jos vain olisit "vitsailemasta" miehistä? Onnistuuko? Vuosi 2024 ilman että olet keksimässä juttuja mitä miehet tekee?

Ai ei onnistu... niinpä.

Ja mitä olen koronan alusta seurannut palstaa (kiitos etätyöt) niin olette pilanneet minun uskoni naisiin. Sellainen määrä miesvihaa, joskus verhottuna huumoriin, yleensä täysin avointa... eikä kukaan koskaan sano vastaan. Törkeimmät kommentit keräävät päivässä parissa tuhansia tykkäyksiä.

Vierailija
185/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No keksikää niitä aivan rauhassa jostain muusta kuin miehistä. Olkaa v*ttu kerrankin haukkumatta miehiä niin minua ei näy "pilaamassa ketjua"

Ylläpito estää aloittamasta vastaavan ketjun naisista. Se poiistetaan nopeammin kuin ehdit sanoa "palstalla ei ole miesvihaa"

Eihän kukaan tässä hauku miehiä, hyvänen aika.

Vierailija
186/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vain olisit "vitsailemasta" miehistä? Onnistuuko? Vuosi 2024 ilman että olet keksimässä juttuja mitä miehet tekee?

Ai ei onnistu... niinpä.

Ja mitä olen koronan alusta seurannut palstaa (kiitos etätyöt) niin olette pilanneet minun uskoni naisiin. Sellainen määrä miesvihaa, joskus verhottuna huumoriin, yleensä täysin avointa... eikä kukaan koskaan sano vastaan. Törkeimmät kommentit keräävät päivässä parissa tuhansia tykkäyksiä.

Minä vitsailin tähän ketjuun "uusien kärryjen vilkuilusta". En suinkaan mitään ilkeää vaikka suhteeni loppui tässä kuussa, mies vilkuili vain muita naisia ja viimeiset tunnelmat olivat siinä kun istui päälläni, repi tukasta ja läiski vuoronperään molemmille poskille.

Vierailija
187/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskiajan kriisi on vaimolla. Pitäisi rakentaa linna, pitäisi kulkea työmatkoilla turvana ettei kukaan ryöstä (ihan kuin omalla autolla ovelta ovelle olisi vaarallista), nyt viimeisimpänä vaatii turnajaisia. Pitäisi siis käydä paikallisessa kapakassa haastamassa muita miehiä taistelemaan että vaimo saa nauttia huveista.

---

Jos tätä ei poisteta, niin miesvihahuutajan teoria on osoitettu vääräksi.

Vierailija
188/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on vain keskivartalon kriisi.

Mutta sä itse et ole mikään armoton läski vaan timmi kuten kaikki palstanaiset (vain miehet ovat läskejä)

Vierailija
189/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mahtava nähdä päivä, että naiset keksisi naisista yhtä "hauskoja" tarinoita.

No keksi, hyvä ihminen!

Voi hyvää päivää taas...

Huomaatko että jopa viesti johon vastasit on jo poistettu. Kertoo ylläpidon asenteesta.

Vierailija
190/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskiajan kriisi on vaimolla. Pitäisi rakentaa linna, pitäisi kulkea työmatkoilla turvana ettei kukaan ryöstä (ihan kuin omalla autolla ovelta ovelle olisi vaarallista), nyt viimeisimpänä vaatii turnajaisia. Pitäisi siis käydä paikallisessa kapakassa haastamassa muita miehiä taistelemaan että vaimo saa nauttia huveista.

---

Oisin tykännyt mutta kun on toi viimeinen lause. Ja tuokin turnajaiset tökkii, ei kai kukaan nainen tappelupukareista tykkää?

Vierailija
191/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, kiitos! Eipä aikoihin ole tullut näin hauskaa aloitusta täällä 😄

🙌 Joo sai nauraa täälläkin 😂

Onhan naurun kohteena miehet. Niille on aina hyvä nauraa.

Vierailija
192/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään ruokapöydässä mieheni ei suostunut koskemaankaan perunoihin. Kutsui niitä maapäärynöiksi ja marmatti miten ne eivät ole oikeaa ruokaa vaan nykyajan hapatuksia. Kuulema se on nauris joka miehen tiellä pitää. 

Sanot siis että miehesi on lapsellinen ja ruokarajoitteinen. Kuinka omaperäistä. Jätä jo se paska äläkä täällä vingu. Onnistuisko?

Mulla oli ruokarajoitteinen mies, mutta tiiätkö että ennen on ollut ennakkoluuloja pottua kohtaan, varmaan just tohon tyyliin. Yhtä hyvin se valittaja olis voinut olla toki nainen, mutta kun täällä naiset kirjoittelee niin on varmaan vähän vaikeaa vaihtaa sukupuolta jotta tulis vaimosta valitettua. Hauskaa se toki olisi toisinpäinkin.

Vierailija
193/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Oisin tykännyt mutta kun on toi viimeinen lause. Ja tuokin turnajaiset tökkii, ei kai kukaan nainen tappelupukareista tykkää?

Koetko siis sen viimeisen lauseen naisvihaksi tai naisten haukkumiseksi?

Vierailija
194/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiajalla on vain villisikoja. Kesysika eli se possu mitä syödään jalostetaan villisiasta myöhemmin. Minkälaisen sian jätämme?

Vierailija
195/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmää ja synkkää aikaa.

Aatelisilla ei ollut yhtään hassumpaa itse asiassa. Raaseporin linnassa syötiin riisiä ja riistaa, ja makkaroita sinapilla. Huuhdottiin punaviinillä alas. Tallinnasta sai herkkuja. Linnan joka huoneessa oli lämmitys ja kolme renkiä kaatoi täysipäiväisesti puuta linnan tarpeisiin aina talviajan. Myös oma olutpanimo löytyi. Linnan itse asiassa hylättiin lopulta siksi että olutpanimon katto romahti ja olut tynnyrit vuotivat maahan. Eivät jaksaneet enää korjata, ja hallinto kannusti muuttamaan vastaperustettuun Helsinkiin, siihen sai taloudellista tukea.

Luin vähän aikaa sitten kirjan Raaseporin linnasta.

Vierailija
196/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

No ei kai kukaan nainen oikeasti tykkää siitäkään että mies vahtisi kodin ulkopuolella kulkemisia. Turnajaiset ja kaksintaistelut ovat olennainen osa keskiajan ritariromantiikkaa siinä missä valtaistuimet ja pyöreät pöydätkin. Jutun kirjoittaneena (naisena) olen tietysti jäävi arvioimaan sen hauskuutta, mutta sisällöltään ja asenteiltaan se on suht vastaava kuin ketjussa miehistä kirjoitetut.

Vierailija
197/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskaa sille luuttu niin se näppäilee sormensa verille ja järkiintyy. Tai ompele narrin asu niin se tajuaa paikkansa. 

Näytä miehelle paikkansa, ja se on narri. Ihan viatonta hauskanpitoa.

Tykkäyksiä sataa, sehän teille on tärkeintä.

Vierailija
198/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on ottanut keskiajankriisinsä niinkin vakavissaan, että on päättänyt ripittäytyä puhdistaakseen omaatuntoaan ja päästäkseen synneistään.

Seurakuntamme pastori on kuulemma jo laittanut hänelle eston numeroonsa noiden alituisten tunnustusten uuvuttamana.

Olette siis katolilaisia? Niitä asioita ei hoideta puhelimitse...

Vierailija
199/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varovasti sitten niiden lääkkeiden kanssa! Meillä mies sai sivuvaikutuksena antiikin ja viuhahtelee jatkuvasti pitkin kyliä tooga päällä.

Aivan, kaikki miehethän ovat itsensäpaljastajiakin. Hyvin te vedätte.

Vierailija
200/329 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Te olette hyviä naurattamaan tämmöistäkin totista vanhaapiikaa! Kiitos! Jatkakaa

Mikäpä naurattaisi enemmän kuin miesten haukkuminen  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi