Miehellä tosi rajusti oireileva keskiajan kriisi, pelkään että se tuhoaa meidän pitkän liiton
Yhtä ollaan pidetty teineistä asti, koti rakennettu ja lapsia puskettu. Hyväksi tiimiksi yhteen hitsauduttu. Olin aina kuvitellut, että vanhetaan yhdessä, istutaan verannalla vierekkäisissä kiikkustuoleissa käsi kädessä ja katsellaan, kun peipponen tekee pesää pihamäntyyn.
Mutta nyt neljän-viidenkympin kieppeillä mies on ryhtynyt oudoksi. Alkanut harrastamaan miekkailua, höpisee outoja luonteen jaloudesta ja kunniasta, oli ihan ehdoton, että pyöreä pöytä täytyy hankkia ja haluaa, että alan kutomaan Kuningas Artturin ja ritareiden urotöistä seinävaatteita, puhuu olohuoneesta salina ja on hankkinut sinne oman valtaistuimen. Mun pinna paloi lopullisesti, kun näin miehen kantavan naapurin neitoa lätäkön ylitse. Onko muiden miehillä ollut tosi rajusti oireilevaa keskiajan kriisiä? Miten selvisitte?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehellä nyt oirelee rajusti kuuban kriisi.
Oi, rommia, kommunismia ja hyvää musiikkia! Lähetä tänne jos oma kriisinsietokykysi rakoilee 😉.
Hennala 1918 alkaa kuulostaa hyvältä
Vierailija kirjoitti:
Mies sai vakituisen työpaikan pyövelinä. Ollaaan täällä ikionnellisia koko perhe!
Hakiko pitkäänkin työtä? Kuningas on nykyään tiukkana: kaikkea työtä täytyy hakea vaikka esimerkiksi omalle miehelle veri työssä on kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat muut miehet? Sallitteko tosiaan tuon väkivaltafantasiat?
Ehkä niitä ei kiinnosta olla naisvaltaisella miesvihapalstalla? Se että te olette täällä oksentamassa katkeruuttanne ettekä viettämässä laatuaikaa perheenne kanssa kertoo teistä enemmän kuin arvaattekaan.
Otapa lääkkeesi että tunnetilasi tasaantuvat keskitielle.
Mikäs helv*ttu sinä oikein luulet olevasi 😂? Vitsailen tasan mistä haluan. Jos sun polla ei kestä niin häivy muualle sulamaan, lumihiutale.
Et taida kestä pikku kritiikkiä. Onko sulla ongelma sen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Mies sai vakituisen työpaikan pyövelinä. Ollaaan täällä ikionnellisia koko perhe!
Kaikenlainen työ on nykyään otettava vastaan. Muuten voi itseltä lähteä pää.
Keskiajan kriisissä oleva mies luulee harhoissaan että voi olla raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Martti Lutherin hiusmalli on nimeltään tonsuuri.
Ai että, minä inhoan tuota tukkamuotia. Toinen on se vihreään hihoihin pukeutuva trubaduuri ja hänen hovinarrinsa joilla on se kamala alusastiakampaus. He esiintyvät tänään naapurikylän linnassa ja aika moni meidänkin linnasta on jo varannut vankkurit mennäkseen tuota suosittua trubaduuria katsomaan ha kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni hurahti ritariaikaan. Ihan kiva, mutta nyt hän vaatii, että meille pitäis hankkia 12 hengen pyöreä pöytä, eikä meillä ole sille tilaa.
Vielä löytyy kädentaitajia Suomesta. Teetä puusepällä sopiva. Ritariaikaan haarniskojen säilytys- ja puhdistus ovat myös tilaa vieviä.
Mies antoi juuri uudenwuoden lupauksen että kiillottaa haarniskan joka kuukausi. Nyt on kiillottanut vain muutaman kertaa wuodessa ja luoja että se vie aikaa kun ei millään pysy kiiltävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat muut miehet? Sallitteko tosiaan tuon väkivaltafantasiat?
Ehkä niitä ei kiinnosta olla naisvaltaisella miesvihapalstalla? Se että te olette täällä oksentamassa katkeruuttanne ettekä viettämässä laatuaikaa perheenne kanssa kertoo teistä enemmän kuin arvaattekaan.
Mikäs helv*ttu sinä oikein luulet olevasi 😂? Vitsailen tasan mistä haluan. Jos sun polla ei kestä niin häivy muualle sulamaan, lumihiutale.
Et taida kestä pikku kritiikkiä. Onko sulla ongelma sen suhteen?
Sinulla ne ongelmat ovat kun itket pienestä vits
Älä nyt hernostu. Ota vaikka raikastava kävelylenkki ulkona. Kommenttipalstahan tämä vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni hurahti ritariaikaan. Ihan kiva, mutta nyt hän vaatii, että meille pitäis hankkia 12 hengen pyöreä pöytä, eikä meillä ole sille tilaa.
Vielä löytyy kädentaitajia Suomesta. Teetä puusepällä sopiva. Ritariaikaan haarniskojen säilytys- ja puhdistus ovat myös tilaa vieviä.
Mies antoi juuri uudenwuoden lupauksen että kiillottaa haarniskan joka kuukausi. Nyt on kiillottanut vain muutaman kertaa wuodessa ja luoja että se vie aikaa kun ei millään pysy kiiltävänä.
Luoja miten haarniskojen hinnat ovat nousseet viime vuosina. Mies rikkoi omansa ensin jossain taistelussa, toinen oli huono ja kolmas tippui vallihautaan.
Minä olen valmis maksamaan hyvästä haarniskasta montakin hopearahaa. Se ei ongelma. Mutta laatu, voi luoja miten huonoja ovat. En tiedä missä päin näin huonoja tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Keksi huumoria naisista tähänkin ketjuun, kunhan se ei sisällä väkivaltaa tai ole ilkeämielistä, vai osaatko?. Tai mene vaan jollekin toiselle palstalle. Älä pilaa meidän uskoa miehiin.
Ai niin pitäisi tehdä koska SINÄ haluat niin? Mikäs helv*ttu sinä oikein luulet olevasi 😂? Vitsailen tasan mistä haluan. Jos sun polla ei kestä niin häivy muualle sulamaan, lumihiutale.
Jaa siis 3 jo samaa mieltä väkivaltafantasioita jakavan miehen kanssa. No ei tarvi ihmetellä jos miesviha lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen valmis maksamaan hyvästä haarniskasta montakin hopearahaa. Se ei ongelma. Mutta laatu, voi luoja miten huonoja ovat. En tiedä missä päin näin huonoja tehdään.
Haarniskoista en tiedä kun mies kuoli ruttoon ja olen tälläinen leski 6 lapsen kanssa. Pahinta on että kotilinna on huonosti rakennettu. Hyviä rakentajia ei saa mistään. Materiaalit ovat kalliita. Mierontielle taidetaan joutua kun ei ole varaa maksaaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että, minä inhoan tuota tukkamuotia. Toinen on se vihreään hihoihin pukeutuva trubaduuri ja hänen hovinarrinsa joilla on se kamala alusastiakampaus. He esiintyvät tänään naapurikylän linnassa ja aika moni meidänkin linnasta on jo varannut vankkurit mennäkseen tuota suosittua trubaduuria katsomaan ha kuuntelemaan.
Menitkin muistuttamaan. Heti alkoi soida se "hah hah haa" -sävelmä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten haarniskojen hinnat ovat nousseet viime vuosina. Mies rikkoi omansa ensin jossain taistelussa, toinen oli huono ja kolmas tippui vallihautaan.
Älä vaan sorru siihen että ostaisit kaksi haarniskaa kolmen hinnalla. Ne ovat huonoja. Näin uudenkuun aikana kulkukauppiaat tuollaista tarjoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menitkin muistuttamaan. Heti alkoi soida se "hah hah haa" -sävelmä päässä.
Sitähän nuo kiertävät trubaduurit hoilaavat. Ja jostain syystä se on meidän perheen pienimpien mieleen jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt hankalaa, kun ei pankkiautomaatista saa käteistä. Ne kupariplootut eivät kuulemma ole enää käytössä ja niinkuin minä niitä olen kottikärryillä mukanani kuljettanut.
Pikkuveljeni aikoo mennä johonkin kiertävään esitykseen jonka nimi on Rakkauden taistelutanner. Todella häwettäwää. Isä ja äiti ovat todella raivona kun pikkuveli aikoo nolata koko sukulinjamme.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hernostu. Ota vaikka raikastava kävelylenkki ulkona. Kommenttipalstahan tämä vain on.
Totta, joten voit lopettaa tuon urputtamisen. Toivottavasti muuten liukastut ja lyöt pääsi. Hyvällä tuurilla kukaan ei auta vaan jäädyt hengiltä.
Patologiaan ei noituuskaan auta.
Minä ehdin jo henkäistä ihastuksesta, kun mies kaivoi haarniskan esiin, mutta mies kiirehtikin sitten tuonne lähilinnaan pelastamaan jotain neitoa. Sille tielle jäi. :(