Voikohan haave lapsesta vielä toteutua vai kannattaako unohtaa?
Täytin kesällä 40 vuotta, olen nyt vasta tavannut hiljattain miehen, jonka kanssa voisin perustaa perheen. Pelkään, että aika tulee vastaan. Onko jo liian myöhäistä?
Kommentit (19)
No ei välttämättä. Itse täytin maaliskuussa 40 v ja toukokuussa jo raskaustesti plussa ja nyt jo rv 32 menossa. Tämä vaan ei ollut mun eka raskaus kylläkään, mut gynellä kävin ja hän sanoi, että saan vaikka vielä kuinka monta vauvaa:D
Ennen oli ihan tyypillistä vielä tuossa iässä.
Miksi olet noin myöhään liikkeellä ?? Lapset tulee panna alulle 20-30v
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänkin ihan tavallista. Itse tunnen kolme naista, jotka ovat tulleet raskaaksi yli 42-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäs vaan uskaltaa paljastaa se pillu sille sen kusiletkulle.
Yök. Pissaletku. 🤮
Maaten takaapäin ja tyyny jalkojen alle. Ja kunnolla mällit sisään.
Ennen ehkäisyn keksimistä naiset saivat aivan yleisesti viimeiset lapsensa yli 40v. Siis jos aikaisemmat raskaudet, tulehdukset tai sukupuolitaudit eivät olleet tuhonneet paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ensimmäiset raskaudet ja nykyään ei ole ennen. Sekä naisten että miesten hedelmällisyys on laskenut merkittävästi.
Mutta kokeilemallahan se selviää.
Tietääkö mies asiasta? Tuskin.
Olet 10 vuotta myöhässä. Elämä on.
Onneksi tuolla toisessa ketjussa kerrottiin, että naiset saavat helposti hyvän parisuhteen, toisin kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen uusi kumppani on?
Vuoden vanhempi
Eikö voisi elää rauhallista mukavaa parisuhde- elämää ilman lasta?
Säästyy monelta stressiltä.
20 hedelmällisempää vuotta on mennyt humputellessa?
Isoäitini sai kuopuksensa yli viidenkymmenen. Itse sain kuopukseni kolmekasina. Huonetoverina lapseton viisikymppinen rouva, joka oli mennyt valittamaan vaihdevuosivaivoja gynekologille, raskaus jo pitkällä. Poikamme nyt yli kaksikymppisiä.
Ei muuta kuin yrittämään. Ehkä epätodennäköistä, mutta mahdollista. Itse tulin äidiksi 39-vuotiaana viimeisen kerran. Ei ollut mitenkään hankalaa edes.