Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYÖNTEKIJÖIDEN kannattaa varautua siihen, että lounas maksaa omassa tutussa ruokapaikassa ensi vuonna nykyistä enemmän. [13,50€]

Vierailija
27.12.2023 |

On se kumma kun kustannukset nousevat juuri tuon veroedun verran.

Verohallinto päätti aiemmin tänä vuonna nostaa lounasedun vähimmäismäärää 8 eurosta 8,5 euroon ja enimmäismäärää 12,70 eurosta 13,50 euroon ensi vuoden alusta. Monissa lounaspaikoissa hinta nousee saman verran.

Esimerkiksi Antellin ja Sodexon yleisölle avoinna olevissa ravintoloissa lounasruokailu maksaa pääsääntöisesti ensi vuonna 13,50 euroa eli 80 senttiä enemmän kuin tänä vuonna.

Verottajan määrittelemä uusi hinta kattaa juuri ja juuri kustannusnousun. Sen takia veikkaukseni on, että useimmat alan toimijat joutuvat nostamaan hintoja tuon verotusarvon nousun verran, sanoo Antellin toimitusjohtaja Tomi Lantto.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla laatu on laskenut merkittävästi etätyön takia. Eväät on uusi normaali jos joutuu käymään työpaikalla.

Meillä mennyt juuri toisinpäin. Kun käytiin aina toimistolla, oli helppo tuoda eväitä useamman päivän tarpeisiin. Nyt kun suurin osa käy kerran viikossa, harva viitsii ottaa eväitä mukaan vaan mennään porukalla syömään.

Vierailija
42/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotilounas on edullinen ja tietää taatusti mitä saa, kun on itse tehtyä. Ja ruokaseurakin on erinomaista.

Voi **ttu miten urpoja tällaiset kommentit ovat. Joku eläkeläinen tai työtön voi toki vedellä sitä kotilounasta kaikkina toimettomina päivinään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lounaspaikkojen kannattaa varautua siihen, että jos lounas nousee yli kympin, niin jäävät ilman minun rahoja

Siellä varmaan ollaankin todella kauhuissaan kun yksi persaukinen asiakas uhkailee lakata syömästä heidän jo valmiiksi alihintaisia annoksiaan. 😂😂

Vierailija
44/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn syömässä lounaan. Ei niin kallista ettei raaskisi maksaa hyvästä lounaasta. 

Vierailija
45/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin joillekin ei tule mieleen muita vaihtoehtoja kuin olla syömättä tai maksaa päivittäinen sikahinta lounaasta...

Vierailija
46/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei enää syö ravintoloissa, kun puolison ansiosidonnaista leikataan. 

Ja ravintoloista on lähdössä osa-aikatyötä tekevät, kun soviteltua päivärahaa leikataan eli lounaan odottaminen voi kestää 2 h. 

Ja asumistukea,voi olla Helsingin työvoima vähissä kohta.

Vierailija
47/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Eikös se nyt melkein aina ole ollut näin? Mulla on ollut lounasetu jo yli 15 vuotta ja aina, kun lounarin arvo nousee, nousee myös lounasravintoloiden hinnat. 

Vierailija
48/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn syömässä lounaan. Ei niin kallista ettei raaskisi maksaa hyvästä lounaasta. 

Hyvän lounaan syöminen, maksaminen ja loppupäivän sulattelu sopii toimistorotille. Mulla oli sen verran raskaat hommat että kun kevytlounas loppui niin siirryin ähkyjen välttämiseksi omiin eväisiin. 

Vierailija
49/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lounaspaikkojen kannattaa varautua siihen, että jos lounas nousee yli kympin, niin jäävät ilman minun rahoja

Jääneet jo pitkään ilman aika monen rahoja.  Paniikissa sitten nostavat hintoja jotta saisivat vähemmällä asiakaskunnalla saman summan kassaan kuin aiemminkin. 

Kipuraja tuli vastaan. 

itse taas ihmettelen miten asiakkaat vaan lisääntyy koko ajan.Monta sataa joka päivä lounaalla.Hinnat nousee ja asiakkaat lisääntyy.

Vierailija
50/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osaan kokata parempaa itse kuin teollisuusmoska.

Vierailija
51/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi osaan kokata parempaa itse kuin teollisuusmoska.

Me käydään päivittäin ihan oikeissa ravintoloissa lounaalla. Ei ole teollisuusmoskaa.

Vierailija
52/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääneet jo pitkään ilman aika monen rahoja.  Paniikissa sitten nostavat hintoja jotta saisivat vähemmällä asiakaskunnalla saman summan kassaan kuin aiemminkin. 

Kipuraja tuli vastaan. 

itse taas ihmettelen miten asiakkaat vaan lisääntyy koko ajan.Monta sataa joka päivä lounaalla.Hinnat nousee ja asiakkaat lisääntyy.

Näinhän se palstalla aina menee. Bisnekset kukoistaa, kuntokin on aivan mainio.

Sähkösopimus on ollut sen 3c per kWh viimeiset 5 vuotta ja jatkuu myös seuraavat 5 vuotta.  Molemmat on vaativissa asiantuntijatehtävissä joissa tienaa 10 000e kk vaikka ei tarvitse juurikin töissä käydä ja miehellä on 25 cm muna. 

Vierailija
53/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipuraja tuli vastaan. 

Näinhän se palstalla aina menee. Bisnekset kukoistaa, kuntokin on aivan mainio.

Sähkösopimus on ollut sen 3c per kWh viimeiset 5 vuotta ja jatkuu myös seuraavat 5 vuotta.  Molemmat on vaativissa asiantuntijatehtävissä joissa

Jos bisnekset luistaa ja kuntokin on aivan mainio, niin ei ainakaan kannata vastata puhelimeen. Tai jos vastaa, niin nostaa luuria vain ihan vähän, ja jos siellä sanotaan sanakin Uunosta, kannattaa laittaa se heti kiinni! 

Vierailija
54/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotilounas on edullinen ja tietää taatusti mitä saa, kun on itse tehtyä. Ja ruokaseurakin on erinomaista.

Voi **ttu miten urpoja tällaiset kommentit ovat. Joku eläkeläinen tai työtön voi toki vedellä sitä kotilounasta kaikkina toimettomina päivinään. 

Urpå olet itse. Katsos kun joillain meistä TYÖSSÄKÄYVILLÄ on mahdollisuus työpäivän lomassa käydä kotona syömässä! Oho?! Minulla on huomenna päivällä ihan 6 tuntia aikaa. Siinä ehtii lounaat, päiväunet, koirankusetukset, kuntosalit yms hoitaa.

Vierailija
55/85 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eväät jatkossakin, pari kertaa vuodessa tulee käytyä lounasravintolassa ja aina se tuntuu ylihintaiselta laatuun nähden. 

Mitäs gourmettia tälle arvon kuningattarelle saisi olla? Ja vitosella tietysti niin ei tunnu ylihintaiselta.

Vierailija
56/85 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eväät jatkossakin, pari kertaa vuodessa tulee käytyä lounasravintolassa ja aina se tuntuu ylihintaiselta laatuun nähden. 

Mitäs gourmettia tälle arvon kuningattarelle saisi olla? Ja vitosella tietysti niin ei tunnu ylihintaiselta.

Mieluusti maksan vaikka 15e jos paitsi ruoka on hyvää, myös palvelu ja ravintolan miljöö rauhallinen, toisin kuin ahtaan lounasruokala  hälinässä jossa joutuu kuulemaan vieressä istuvan muukalaisen työ- ja yksityisasiatkin. 

Vierailija
57/85 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Oikeestaan ihan sama vaikka hinta nousisi 47€/annos.

Vierailija
58/85 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpå olet itse. Katsos kun joillain meistä TYÖSSÄKÄYVILLÄ on mahdollisuus työpäivän lomassa käydä kotona syömässä! Oho?! Minulla on huomenna päivällä ihan 6 tuntia aikaa. Siinä ehtii lounaat, päiväunet, koirankusetukset, kuntosalit yms hoitaa.

Onpa kumma "työ", oletko aivan varma että olet töissä??

Vierailija
59/85 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että porukka on p*rsaukista jos käyttävät 3000€ vuodessa (13.5€x20 päivääx11kk) lounaisiin!

Vierailija
60/85 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä useamman lounasravintolan kannattaa varautua siihen, että asiakkaita on vähemmän. Meillä valtion virkaihmisillä etu on vain pari euroa. Jos itse joutuu maksamaan yli kympin yhdestä ateriasta, sillä ruokkii jo joko perheen ja jää vielä itselle eväsannos töihin.