Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistutus siitä että jos ei saa palkkatöitä hakemalla niin aina voi työllistyä perustamalla yrityksen

Vierailija
27.12.2023 |

Perustamalla yrityksen työtön työllistää itsensä eikä jää työttömäksi tai riippuvaiseksi siitä että muut työllistäisivät palkkaamalla palkkatöihin. Ja parhaillaan se perustettu yritys voi työllistyä monia muita kun tarvitaan palkata lisää työvoimaa. Ja se yritys voi olla mikä tahansa, kuten vaikka se että tekee kotona töitä pelkällä kotiläppärillä jolloin se ei edes vaadi sitä että pitää pystyä kävelemään tai omistaa auton.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on yritystunnus ei ole mitään asiaa te-keskukseen työnhakijana.

Ei, mutta jos ei menesty niin lopettaa yrityksen ja tunnuksen ja menee työnhakijaksi. Yrittäjiä lopettaa koko ajan ja menee työnhakijaksi.

Siinä voi vaan kestää pikkasen kauemmin, kun työntekijällä. On kokemusta, kun itse olen jäänyt työttömäksi. Tosi nopeasti oli kaikki selvitetty ja ansiosidonnainen lähti pyörimään. Puoliso joka oli yrittäjä jäi työttömäksi. Kesti kuukausia pelkkä selvittely. Siinä sitten ilman mitään tuloja odottelet. Toivottavasti nykyään olisi nopeutunut.

Varmaan, mutta tuo on asioiden edelle menemistä. Jos kaiken ajattelee jo etukäteen vaikeaksi tai uskoo epäonnistuvan, ei elämässä juuri voi mitään tehdä.

Vierailija
122/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvin nosto, bensan verotuksen perumisen ehdotus (Änn-majan idea), etuuksien kovakätinen leikkaaminen koska velkalaiva. 

Klassinen te-koordinaattorien "miina" työttömille on nimenomaan yrittäjyys kertoo karua kieltään että lama on tulossa ja lujaa. Näin tekivät viime rundullakin, kun itse olen siinä tivolissa ollut. Siis ihmiset (huonon cv:n työttömät) jotka eivät saa työpaikkaa neuvoteltua itselleen, eivät ihan suoraan tuosta vaan te:n vinkein ala tuottaviksi yrittäjiksi. Onhan siellä muutama franchising-juttu toki johon pääsee lähes nolla pääomalla jos hyväksyy tulot joilla ei ehkä nälättä kuukautta pysy. 

Tuskin hyvin tienaavaksi onlyfans-yrittäjäksi ihan jokaista työtöntä maailma mahdollistaa hei.

He joissa on ainesta yrittäjiksi, eivät kortistoa ole tarvinneet ennenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole työtön mutta työttömyysuhan alainen. Minulla on pieni sivutyö jo nyt ja koetan keksiä jotain siihen rinnalle. En voi nilkkavamman takia tehdä seisomatyötä ja nykyistä ei voi oikein tehdä yrittäjänä. Minulla on instassa jo viisi seuraajaa tullut kahdessa kuukaudessa jee! Kolme on tuttuja. Muutana feikki noiden lisäksi jotka olen poistanut heti ja loput tuntemattomia mutta vaikuttaa asiallisilta. Rupean siis somevaikuttajaksi. 

Vierailija
124/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta jos ei menesty niin lopettaa yrityksen ja tunnuksen ja menee työnhakijaksi. Yrittäjiä lopettaa koko ajan ja menee työnhakijaksi.

Siinä vaiheessa, kun yritys ei enää menesty, "työnhakijaksi meneminen" ei välttämättä olekaan helppoa. Minulla viranomaisten kanssa vääntäminen vei niin pitkän ajan, että maksuvaikeudet muuttuivat vakaviksi ja lopun alku oli käsillä.

Mistä jouduit vääntämään?

Esimerkiksi siitä, olinko yrittäjä vai en. TE-viranomaisille ei riittänyt Verohallinnon toteamus siitä, että koska yritykselläni ei ollut ollut lainkaan tuloja kolmeen vuoteen, en ollut yrittäjä. TE-viranomaiset eivät myöskään kertoneet, mikä heille riittäisi todisteeksi. Rahaton entinen yksinyrittäjä on tuossa tilanteessa täysin suojaton ja neuvoton.

Vierailija
125/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yritys perustetaan täysin ilman pääomaa?

Vierailija
126/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa jos joutuisikin itse vastaamaan oman elantonsa hankkimisesta. Eihän sellainen ole ihmisarvon mukaista, vaan yhteiskunnan pitää syöttää ja hyysätä kuten pientä lasta.

Hyvin sanottu. 

Vierailija
127/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perustanut yrityksen (toiminimen) v. 2006. Ei ollut yhtään ainuttakaan asiakasta. Sain starttirahan ja äidiltä lainasin 15.000 euroa, jota sitten makselin vuosien varrella takaisin. 

Vuokrasin toimitilan Helsingistä. Tänä päivänä siis takana 17,5 vuotta ja toimisto edelleen samassa paikassa.

Ei työntekijöitä ole ollut eikä tule. Itseni työllistän. Aika hyvätuloinen ollut jo pitkään eikä näkyvissä ole, että työt loppuisi, vaan kiire jatkuu. Totta kyllä, että vapaa-aika jää aika vähiin.

Itselläni se hyvä tilanne, että myyn itseäni. Omaa osaamistani. Olen asianajaja. En siis tarvinnut varastoa enkä isoja hankintoja. Se, mikä oli alkuvuosina hankalaa, oli ehdottomasti tulojen saaminen. Sillä tällä alalla tilanne on se, että joku juttu, mitä aloin hoitamaan esim. v. 2007, niin saattoi olla oikeudessa vuonna 2009, jolloin sait palkan siitä työstä, mitä parin vuoden aikana tehty. Näin siis, jos saa oikeusapua.

Vuosien kuluessa asia tietenkin helpottui, sillä oravanpyörä pyörii eli alkoi tulemaan eteen juttuja, jotka aloitettu pari vuotta aikaisemmin ja kun aloitit uutta juttua, niin pyörän pyöriminen jatkui ja jatkuu edelleen.

Itselläni siis kävi hyvin yrittämisessä. Niin ja miksi minulla ei ole osakeyhtiötä? Siitä syystä, että OY edellyttää tällä alalla kahta asianajajaa perustamaan yrityksen. Liitto ei anna lupaa yhdelle perustaa OYtä. Tai näin oli ainakin aiemmin. Pitääkin tarkistaa, onko säännökset muuttuneet.

aa-yksinyrittäjä

Vierailija
128/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kodittomat senkun ostaa itselleen vaan kodin. En ymmärrä miksi täytyy kadulla asua?

Vierailija
129/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti hölmöä ettei työttömänä saa yrittää. Enemmän siitä yleensä on hyötyä kuin jostain työkkärin kurssista. Yrittäjät harvemmin on mitään tehtaanomistajia.

Se on ihan uskomattoman hölmöä. Reilua olisi, jos kaikki perustuisi tuloihin, ja aloittelevana yrittäjänä olisi vielä oikeutettu soviteltuun päivärahaan jos ja kun tulot jäävät yhtä pieniksi kuin osa-aikatöissä olevilla.

Hämmentäväähän tuossa on, että aloittelevalla yrittäjällä voisi olla mahdollisuus kehittää toimintaansa niin että jo muutaman kuukauden jälkeen ei välttämättä tarvitse työttömyystukea enää penniäkään. Sen sijaan osa-aikatyössä jumittava todennäköisesti jumittaa Kelan tuella vielä myöhemminkin, kun ei osa-aikatyöstä niin vain ponnisteta kokopäivätyöhön.

Vierailija
130/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole työtön mutta työttömyysuhan alainen. Minulla on pieni sivutyö jo nyt ja koetan keksiä jotain siihen rinnalle. En voi nilkkavamman takia tehdä seisomatyötä ja nykyistä ei voi oikein tehdä yrittäjänä. Minulla on instassa jo viisi seuraajaa tullut kahdessa kuukaudessa jee! Kolme on tuttuja. Muutana feikki noiden lisäksi jotka olen poistanut heti ja loput tuntemattomia mutta vaikuttaa asiallisilta. Rupean siis somevaikuttajaksi. 

Joo, kaikista somevaikuttajia. Itselläni jo toinen kanava kahden vuoden sisään YouTubessa. Ensimmäiseen sain parisataa seuraajaa. Toiseen joitain kymmeniä, Tällä menolla saan tuloja jo ehkä v. 2030.

Vierailija
131/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen perustamiseen tarvitsee pääomaa.

Vierailija
132/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-keskukset lakkautettiin 2009, joten ei sinne ole asiaa enää muillakaan.

Mikä sen nimi nykyään on?

Vierailija
133/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsensätyöllistäjistä enemmistö tienaa selvästi vähemmän kuin palkansaajat. 

Mutta sosialistin mielestä yrittäjä on aina sikarikas porho, jonka työn tuloksesta kelpaa verottaa, jotta toisten ei tarvitse yrittää tehdä mitään toimeentulonsa eteen. 

Vierailija
134/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti hölmöä ettei työttömänä saa yrittää. Enemmän siitä yleensä on hyötyä kuin jostain työkkärin kurssista. Yrittäjät harvemmin on mitään tehtaanomistajia.

Se on ihan uskomattoman hölmöä. Reilua olisi, jos kaikki perustuisi tuloihin, ja aloittelevana yrittäjänä olisi vielä oikeutettu soviteltuun päivärahaan jos ja kun tulot jäävät yhtä pieniksi kuin osa-aikatöissä olevilla.

Hämmentäväähän tuossa on, että aloittelevalla yrittäjällä voisi olla mahdollisuus kehittää toimintaansa niin että jo muutaman kuukauden jälkeen ei välttämättä tarvitse työttömyystukea enää penniäkään. Sen sijaan osa-aikatyössä jumittava todennäköisesti jumittaa Kelan tuella vielä myöhemminkin, kun ei osa-aikatyöstä niin vain ponnisteta kokopäivätyöhön.

Ongelmana tällaisessa mallissa starttirahoineen ja yhteiskunnan tarjoamalla osatuella on markkinahäiriö jonka moni näistä aloittelevista yrittäjistä luo. Varsinkin jos on paljon kilpailtu ala jolla pienyrittäjiä. Tulee kiusaus tinkiä omista katteista ja myydä halvemmalla kuin kilpailijat, jotta saa vallattua markkinaosuutta, koska yhteiskunta jelppii jos ei pystykään maksamaan itselleen palkkaa. Tämä siis eräältä tutulta pitkään toimineelta yrittäjältä kuultuna.

Pitäisi siis jotenkin varmistaa, että peli on reilua kaikkia osapuolia kohtaan.

Vierailija
135/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pelkkä työllistyminen ei pitkälle kanna, pitäisi saada myös toimeentuloa siitä yrittämisestä.

Miksi et saisi? Etkö ole minkään arvoinen maksajalle?

Maksavia asiakkaita ei välttämättä löydy ihan heti/tarpeeksi, jotta yritys kannattaisi.

Aivan! Ja sitten jos asiakkaita alkaa löytymään parin vuoden kuluessa ja ehkä palkataan pari työntekijääkin niin länkytetään, että työtekijät tekee kaiken ja persettä penkkiin, jos ei tule lisää liksaa. Eli aina osataan vaatia, mutta itse harvemmin lähdetään riskeeraamaan. 

Vierailija
136/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen perustanut yrityksen (toiminimen) v. 2006. Ei ollut yhtään ainuttakaan asiakasta. Sain starttirahan ja äidiltä lainasin 15.000 euroa, jota sitten makselin vuosien varrella takaisin. 

Vuokrasin toimitilan Helsingistä. Tänä päivänä siis takana 17,5 vuotta ja toimisto edelleen samassa paikassa.

Ei työntekijöitä ole ollut eikä tule. Itseni työllistän. Aika hyvätuloinen ollut jo pitkään eikä näkyvissä ole, että työt loppuisi, vaan kiire jatkuu. Totta kyllä, että vapaa-aika jää aika vähiin.

Itselläni se hyvä tilanne, että myyn itseäni. Omaa osaamistani. Olen asianajaja. En siis tarvinnut varastoa enkä isoja hankintoja. Se, mikä oli alkuvuosina hankalaa, oli ehdottomasti tulojen saaminen. Sillä tällä alalla tilanne on se, että joku juttu, mitä aloin hoitamaan esim. v. 2007, niin saattoi olla oikeudessa vuonna 2009, jolloin sait palkan siitä työstä, mitä parin vuoden aikana tehty. Näin siis, jos saa oi

Sanoisin että suurin osa asianajajista joutuu toimimaan yrittäjinä ainakin jossain kohtaa uraansa. Ei Suomessa ole niin montaa lakifirmaa johon kaikki valmistuvat juristit voisivat työllistyä.

Ja tämähän on sellaista järkevää yrittämistä, jossa on pienet riskit ja alkupääomat, mutta toisaalta tiedossa jatkuva tulovirta jos hoitaa hommansa asianmukaisesti. Eli myydään omaa ammattiosaamista joka on lopputuote on pääosin aineeton. Toinen vaihtoehto tyhjästä aloittamiselle on sitten sellainen ruohonjuuritasolta aloitettava perustuotteiden jalostaminen (ruoka-alan yrittäjät ym.) jossa pärjätään pienellä raaka-ainemäärällä tai varastolla ja voidaan kasvattaa sitä tarpeen mukaan.

Vierailija
137/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi aloittaa ihan ilmaiseksi tai toiminimen kun käy tekemässä kaupparekisteriin kirjastossa, niin se maksaa 60 euroa. Eri asia on toki, jos päättää ryhtyä vaikka rahtaamaan öljyä laivalla, niin pitää miettiä kaluston rahoittamista. Aika monen yrityksen alun voi hoitaa vaikka kotoa. 

Vierailija
138/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi aloittaa ihan ilmaiseksi tai toiminimen kun käy tekemässä kaupparekisteriin kirjastossa, niin se maksaa 60 euroa. Eri asia on toki, jos päättää ryhtyä vaikka rahtaamaan öljyä laivalla, niin pitää miettiä kaluston rahoittamista. Aika monen yrityksen alun voi hoitaa vaikka kotoa. 

https://yrityksen-perustaminen.net/yrityksen-perustaminen-hinta/

Vierailija
139/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi vaan kestää pikkasen kauemmin, kun työntekijällä. On kokemusta, kun itse olen jäänyt työttömäksi. Tosi nopeasti oli kaikki selvitetty ja ansiosidonnainen lähti pyörimään. Puoliso joka oli yrittäjä jäi työttömäksi. Kesti kuukausia pelkkä selvittely. Siinä sitten ilman mitään tuloja odottelet. Toivottavasti nykyään olisi nopeutunut.

Varmaan, mutta tuo on asioiden edelle menemistä. Jos kaiken ajattelee jo etukäteen vaikeaksi tai uskoo epäonnistuvan, ei elämässä juuri voi mitään tehdä.

Ennakoiminen on myös viisasta. Liike-elämässäkin hyvin tavallista.

Vierailija
140/160 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä yritys perustetaan täysin ilman pääomaa?

Toiminimi. Alat vaikka siivota niillä välineillä, jotka sulla on kotona. Tai siivoat asiakkaan välineillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän