Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jalkaterä kasvaa aikuisena niin paljon, että joutuu ostamaan isompia kenkiä?

Vierailija
27.12.2023 |

Olen kuullut näin tapahtuvan, mutta epäilen asiaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasvanut kaksi numeroa. Oli nuorena korkeat jalkaholvit ja ne ovat iän ja raskauksien myötä madaltuneet.

Vierailija
22/43 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vielä ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen kengän koko 36 ja seuraavan jälkeen jo 38. Siinä se on pysynyt vuosikymmenet ja tuskin enää kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihoilla miehillä kengän koko voi säilyä samana vaikka satavuotiaaksi. Näin ainakin silloin, jos jo parikymppisenä on ollut koko 47.

Hyi olkoon. Jos miehellä olisi noin iso jalka... Mutta hyi olkoon myös jos mieheni jalat muuttuisivat lättäjaloiksi! Olen nimittäin oikein ylpeä hänen sopusuhtaisista ja korkeaholvisista jaloistaan.

Vierailija
24/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikana ja varmaan vähän sen jälkeenkin jalkani kasvoi 1 - 1.5 kokoa. Kuulemma hyvin tavallista. Ei muuten, mutta yhdet ihanat punaiset kengät ovat niin pienet, ettei toivoakaan käyttää niitä enää koskaan.

Vierailija
25/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalan kaari laskeutuu kun paino nousee

Vierailija
26/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, ihan vanha fakta tämäkin asia.

Vierailija
27/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvoi reilu puoli numeroa ensimmäisen raskauden jälkeen, ja taas reilu puoli numeroa toisen raskauden kohdalla. 

Paino nousi molemmissa raskauksissa 15 kg, mutta lähti pois. Nyt 50 + olen sen +15 kg painavampi - samoissa painoissa kuin raskausaikana - mutta paino ei nyt ole kasvattanut jalankokoa.

Vierailija
28/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalka painuu kasaan, eli levenee kun kaari madaltuu

Vierailija
29/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jalkaholvit romahtivat loppuraskaudessa eivätkä jalat ole koskaan palautuneet ennalleen. Tukipohjallisista on ollut vähän apua. Paino oli ennallaan kaksi viikkoa synnytyksestä joten ei jalan kasvu aina painosta johdu. 

Vierailija
30/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa. Ihan normaalia. Ei vaadi mitään häiriötä eikä edes lihomista. 

Vierailija
31/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on akromegalia, niin helposti voi viitisen numeroa jalan koko kasvaa aikuisenakin.

Vierailija
32/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jalka painuu kasaan, eli levenee kun kaari madaltuu

ylipainohan se on yleisin syy kun näin käy

Vierailija
33/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minullakin on n. 1,5 numeroa kasvanut. Jännästi vielä niin, että ei raskausaikana, vaan kuopuksen syntymän jälkeen. Raskausaikana meni samat kengät loppuun asti, mutta seuraavana kesänä vuotta myöhemmin ne oli pienet. Ja painonnoususta ei ollut kyse, minulla raskauskilot suli imetyksen myötä jopa alle lähtöpainon. 

Vierailija
34/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, minullakin on n. 1,5 numeroa kasvanut. Jännästi vielä niin, että ei raskausaikana, vaan kuopuksen syntymän jälkeen. Raskausaikana meni samat kengät loppuun asti, mutta seuraavana kesänä vuotta myöhemmin ne oli pienet. Ja painonnoususta ei ollut kyse, minulla raskauskilot suli imetyksen myötä jopa alle lähtöpainon. 

Ei mullakaan johtunut painonnoususta, joka oli hyvin maltillinen kaikissa raskauksissa, 6- 8 kg. Pysyin normaalipainoisena aina raskauden loppuun asti ja laihduin vielä imetysaikoina alipainoiseksi. Silti jalat kasvoivat viiden raskauden myötä yhteensä kahdella numerolla.

Vierailija
35/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
36/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillehän se lättäjalka nolompi juttu on.

Vierailija
37/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja muistan että 5.luokalla sain ensimmäiset koon 37 kengät ja edelleen on jalka 37

Vierailija
38/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole lihonut, luuni ovat vain muuttuneet raskaammiksi ja siksi jalkakin on muuttunut pulleaksi räpyläksi.

Vierailija
39/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin, koska kaikki on maailmassa mahdollista. Kannattaakin kysyä, että kuinka todennäköistä on. että . . . 

Vierailija
40/43 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti voi nimittäin mä käytin parikymppisenä 44 kenkiä, nyt koko on reilu 45 ja olen kolmenkymmenissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi