Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiertäjäkalvosinoireyhtymä - paraneeko koskaan?

Vierailija
26.12.2023 |

Onnistuin saamaan itselleni kiertäjäkalvosinoireyhtymän olkapäähäni toukokuussa (innostuin vähän liikaa puutarhatöistä). Olen saanut kipuun Etoricoxibiä ja Buranaa sekä fysioterapiaa. Nyt usean kuukauden jälkeen olkapää on yhä kipeä. Olen tehnyt tunnollisesti kuntoutusta, mutta kipu palaa. Välillä voi olla muutamia liki kivuttomia päiviä, mutta kivutonta viikkoa ei sen jälkeen ole ollut. Viimeksi pari päivää sitten lumitöiden jälkeen käsi taas kipeytyi. Kipu tuntuu eniten olkapään etu- ja takapuolella. Onko mistään nivel-, lihas- yms. manipulaatiosta/hieronnasta mitään apua? Tuleeko tästä enää ikinä tervettä/kivutonta kättä? Vai onko tämä loppuiän vaiva? Lääkäriltä tai fysioterapeuteilta en ole saanut enempää apua tai vastauksia. Täytin juuri 50. Turhauttaa ja vtuttaa. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksen perusteella kuulostaa siltä, että saattaa olla nivelrikko siinä olkapäässä. Ikäkin tietysti antaa viitteitä tällaisen mahdollisuudesta.

https://nha.fi/blogi/kiertajakalvosin-rakenne-kipu-fps-ari-pekka-lindbe…

Kannattaa hankkia tietoa kiertäjäkalvosimesta ja siitä miten olkapää liikkuu ja mitä rajoitteita olkapäällä on. Itselläni oli lähemmäs 10 vuotta asian kanssa ongelma. Osaava fysioterapeutti näytti havainnollisesti anatomialuurangon kanssa mitä, miksi, millon ja miten. Tein keppityöntöjumppaa ehkä hivenen jopa sallittua liikerataa suuremmilla liikkeillä ja kipua ei ole ollut nyt vuoteen. Oikeanlainen tieto yhdistettynä oikeanlaisiin liikkeisiin auttoivat ja vieläpä hyvinkin nopeasti. En ollut uskonut, että olkapää enää kuntoutuisi.

Jos tai kun lääkäriäsi ei kiinnosta selostaa eikä se enää fysioterapeuttejasikaan kiinnosta, jää jäljelle omatoiminen opiskelu.

Vierailija
22/25 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistoksena annettava kortisoni parantaa oireyhtymän hyvin nopeasti. Piikin saa yksityiseltä lääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta mulle ajankohtainen. Syksystä asti vaivannut, on kuvattu ja ahdas olkapää tulehduksineen todettu. Kortisonipiikki auttoi n. pariksi kuukaudeksi. Jumpat pääsivät sinä aikana hyvin käyntiin mutta nyt taas nollassa kivun palattua. Kuuluuko tähän vaivaan koko käsivarren jomotus, joka ulottuu kylkeen asti?? Toki mulla myös TOS ja skolioosi... ja olkapääongelman taustalla varmaan myös olkaluun murtuma parikymppisenä. Nyt ikää 47 ja käsi kuihtuu käyttämättömänä. Onko muilla vaivasta kärsivillä lihasten katoa lavan ja olkapään tienoilla?

Vierailija
24/25 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista vuotta meni kipujen kanssa ja sitten alkoi vähitellen helpottaa. On kyllä viheliäinen vaiva.

Vierailija
25/25 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista vuotta meni kipujen kanssa ja sitten alkoi vähitellen helpottaa. On kyllä viheliäinen vaiva.

Otitko kortisonipiikkejä ja jos, niin auttoivatko? Lääkäri sanoi mulle, että max. neljä voi antaa vuodessa, mun fyssari taas varoitteli niitä ja ei kuulemma ottas yhtäkään...