Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kaihileikkaus 5-kymppisenä
26.12.2023 |
Kävin silmälääkärissä ja tuli tuomio, toisessa silmässä kaihi joka pitää leikata. Olin aika yllättynyt koska olen vasta 51-v.
Leikkaus meni hyvin ja nyt sairaslomaa parisen viikkoa. On kyllä outoa miten toisella silmällä näkee nyt väritkin paljon kirkkaampana. Onko täällä kohtalotovereita, onko nykyään yleistä että jo 5-kymppisenä tulee kaihi?
Kommentit (3)
55-vuotiaana leikattiin molemmat silmät, oli jo aika paha siinä vaiheessa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mä olen aikeissa syksyllä leikkauttaa ikänäön pois, siinä menee tuo kaihinkin mahdollisuus samalla. Onko porukalla kokemusta ikänäköleikkauksesta?
Alue: Aihe vapaa
Täällä puoli vuotta myöhemmin toinen viiskymppinen kaihin kanssa. Tämä on diagnosoitu jo 10 vuotta sitten. Tähän asti olen pärjännyt hyvin, koska se ei ole vaikuttanut näkökentän alueella, vaan kasvanut sen ulkopuolella reunassa. Mutta nyt on vasemmassa silmässä sellainen utuinen tunnelma koko ajan, eli ilmeisesti kaihi on nyt levinnyt näkökentän alueelle. Jos laitan oikean silmän kiinni, maisema näyttää sumuiselta, ja jos suljen vasemman silmän, maisemat on kirkkaita. Kai se on mentävä silmälääkärille syksyllä.
Mun kummallakin vanhemmalla on leikattu kaihit, eli hyvät kaihigeenit olen saanut.