Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiriitaista

Vierailija
26.12.2023 |

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä 25 vuotta. Nämä vuodet hän on moittinut tai huomautellut minulle, miten häntä kiusaa ja ärsyttää, kun hössötän joulun aikaan.

Minun hössötykseni on käsittänyt muutamia (6kpl) joulukoristeita ja aattoillan ruoan (ostan kaupasta laatikot ja karjalanpaistiainekset sekä sienisalaatin)

Moitteista huolimatta jatkoin jouluun liittyviä juttuja, mutta jossain vaiheessa se kamelin selkäkin katkeaa ja niin kävi minun joulumielen kanssa. Pikkuhiljaa vuosien aikana lopetin joulutonttujen esille laiton ja tänä vuonna en sitten ostanut mitään jouluruokaa tms.

Minulla on oma työhuone jonne olen muutamat pienet jouluaiheiset koristeet laittanut esille 🤗. Olin ottanut työhuoneestani kuvan jota esittelin puolisolle ja hän ihmetellen tuumasi, että työhuoneessani on enemmän joulun tunnelmaa kuin kotona.

Johon minä, että ööhhh itsehän olet kotona kieltänyt tämän joulukoristelun kieltänyt!

Aattona ihmeteltiin, kun en ole hankkinut karjalanpaisti aineksia, en muutakaan; no öööhh, kun itse olet vuosikymmenien ajan niistäkin antanut negatiivisen palautteen ja nyt niitä olisi pitänyt olla?

Toisen mieli on murrettavissa ja rikottaviksi sanoilla ja moitteilla. Sitä yrittää sitten olla ja myötäillä toisen mielenmaailmaa, mutta näköjään tässä pääosassa ei kuitenkaan tainnut olla jouluhössötys, vaan pahanmielen tuottaminen.

Mikään ei siis kelpaa? Eli vaikka tekisi niin ja näin, niin aina tulee sanomista.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi