Nukun tosi vähän
Nukkuuko täällä kukaan alle 10h viikossa/tosi vähän. Nukuin ennen lääkityksiä keskimäärin 2-4h per vuorokausi (aamuisin lähes kellontarkasti) ja joskus kunnon yönkin. Nyt olen lopettanut lääkitykset ja nukun alle 10h viikossa. Tasaantuuko tämä tästä edes hiukan (edes 14h viikossa). Tekisi mieli kuolla.
Kommentit (50)
AP tarvii muutakin hoitoa kun unettomuuteen, samaa asiaa jankkaa joka päivä, mene nisti hoitoon.
Löytyykö täältä muita samankaltaisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
AP tarvii muutakin hoitoa kun unettomuuteen, samaa asiaa jankkaa joka päivä, mene nisti hoitoon.
En käytä tällä hetkellä mitään lääkettä. ):
Joskus käy noin, mutta sitten alan ulkoilla enemmän ja yöuni normalisoituu 6-8 tuntiin.
Joutuu myös joskus kiinnittämään huomiota siihen mitä syö eli vain aamukahvi ja kaikki sokeri ja vehnä pois.
Ap, onko tuo vähäinen nukkuminen tullut yllättäen elämääsi, vai ootko kärsinyt siitä jo aiemmin?
Unettomuus on kamalaa. Sitä ei taida ymmärtää muut, kuin samaa kokeneet.
Vierailija kirjoitti:
Joskus käy noin, mutta sitten alan ulkoilla enemmän ja yöuni normalisoituu 6-8 tuntiin.
Joutuu myös joskus kiinnittämään huomiota siihen mitä syö eli vain aamukahvi ja kaikki sokeri ja vehnä pois.
Olen tietoinen ja elänyt terveellistä elämää (ruoka, liikunta jne.). ):
Tuntuu, etten enää palaudu lääkityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko tuo vähäinen nukkuminen tullut yllättäen elämääsi, vai ootko kärsinyt siitä jo aiemmin?
Fyysisen sairastumisen jälkeen (parantui lopulta) nukuin 2-4 tuntia per vuorokausi noin vuoden ennen lääkityksiä. Lääkitykset sitten veivät nähtävästi lopunkin kyvyn nukkua. ):
Ennen fyysistä sairastumista (parantunut) nukuin normaalisti 8-10 tuntia yössä.
Mitä lääkärisi ja terapeuttisi on sanonut sinulle?
Jankuti, länkyti
Spämmi poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen jälkeenpäin tajunnut, ettei lääkärilläni ole ollut juuri lainkaan osaamista unettomuuden hoidosta, sillä hän määräsi kahden vuoden ajan lääkkeitä, joita ei edes saisi määrätä unettomuuteen. Terapeuttia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jälkeenpäin tajunnut, ettei lääkärilläni ole ollut juuri lainkaan osaamista unettomuuden hoidosta, sillä hän määräsi kahden vuoden ajan lääkkeitä, joita ei edes saisi määrätä unettomuuteen. Terapeuttia ei ole.
Tuntuu, etten enää palaudu edes lähtötilanteeseen. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, etten enää palaudu edes lähtötilanteeseen. ):
Lähtötilanne: 2-4h vuorokaudessa.
Valvomisennätys on viikko kahden yön unilla, max 2h per yö. 1-2 kertaa kuukaudessa valvon 4 päivän putken. Muuten nukun n.2-(4)h joka toinen päivä.