Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisen ihmisen kelpuuttaisit puolisoksi?

Vierailija
26.12.2023 |

Niin miehet kuin naisetkin unelmoivat siitä satujen prissistä/prinsessasta, jolla on rahaa kuin roskaa, upea kartano, loma-asunto tropiikissa ja joka ulkonäön suhteen on se unelma. Persoonallisuuskin juuri sitä mitä haluat.

Mutta minkälaisen ihmisen oikeasti kelpuutattaisit puolisoksi, ja johon olisit vielä erittäin tyytyväinen? En siis puhu pelkästä tyytymisestä, eli jonka ottaisi vain jotta ei tarvitse olla yksin, mutta jonka näkeminenkin jo ällöttää.

Itselleni käy "tavallisen näköinen" mies joka miellyttää omaa silmää, joka käy töissä (tienaa enemmän kuin minä, mikä ei ole vaikeaa sillä jos tienaisi vähemmän, niin olisi työtön), ei käy baareissa eikä käytä alkoholia, ei tuijottele muita naisia kun olemme yhdessä jossakin, on kiltti ja mukava minua kohtaan, harrastaa liikuntaa (ei tarvitse olla bodari joka asuu salilla, mutta näkee että jotakin tulee säännöllisesti harrastettua), ei käytä huumeita, oma koti ja auto löytyy. Tykkää olla kotona. Ikää ja pituutta olisi enemmän kuin itselläni, muttei tarvitse olla 2 metrinen eläkeläinen.

Nämäkin varmasti voivat jonkun korvaan kuulostaa irrationaaliselta ja taivaisiin kurkottelevalta listalta, mutta oikeasti tässä on vain hyvin yksinkertaisia asioita, joihin olisin puolisossa erittäin tyytyväinen, mutta jotka eivät ole millään tavalla omituisia tai "unelmissas" asioita.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aromanttinen aseksuaali joka ymmärtää, että sopimus on sellainen joka koskee kumpaakin.

Mitä tulee sopimuksiin, nykyihmisten moraalikäsitys on enemmänkin sellainen, että vain oikeudet koskee itseä ja velvollisuudet muita. Sopimuksia kunnioitetaan niin kauan kuin ne ovat itselle edullisia.

Aivan erityisesti kokoomuksen ja persujen kannattajat ovat tällaisia.

Vierailija
22/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihte olen mies ja eronnut. Ihte olen ihastunut raskaan eron jälkeen erääseen kaupan kassalla olevaan naiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihte olen mies ja eronnut. Ihte olen ihastunut raskaan eron jälkeen erääseen kaupan kassalla olevaan naiseen.

Olepa varovainen. Itse tunnen kaupan kassana työskentelevän naisen, joka on sitä mieltä, että jos joku mies haluaa niin luuserin naisen kuin kaupan kassa, onkin jo niin luuseri, ettei missään nimessä kelpaa :)

Vierailija
24/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani, päihteetön, pitkäpinnainen, ei riippuvuuksia, ei ulkonäkökeskeinen. Olen kuullut yhdestä miehestä, joka täyttää kaksi ensimmäistä kohtaa, mutta hän oli varattu. (N vastaavilla ominaisuuksilla)

Vierailija
25/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon Karenin pelkästään. 

Vierailija
26/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen, josta tykkäisin ja olisin huomannut itselleni sopivaksi

Vierailija
27/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni kopion. Minulla on jonkinlainen ylemmyyskompleksi.

Vierailija
28/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

neitsyt, sheivaamaton, tatuttamaton

Vierailija
29/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgin hätäleikkauksessa. Muuhun en miestä tarvitse. Kirurgi voi toki olla nainen, mutta senkin puutteessa mies kelpaa.

Vierailija
30/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olepa varovainen. Itse tunnen kaupan kassana työskentelevän naisen, joka on sitä mieltä, että jos joku mies haluaa niin luuserin naisen kuin kaupan kassa, onkin jo niin luuseri, ettei missään nimessä kelpaa :)

Kannattaa ottaa kaupan kassalta koska jos ottaa jostain korkeakoulutetulta alalta niin sitä naista ei näe vasta kun tulee kotiin nukkumaan. Kaupan kassa voi alkaa helpommin kotiäidiksi.

Vierailija
31/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisen, lempeän, hiljaisen miehen, joka viihtyisi luonnossa. Haluaisi viettää vaatimatonta elämää kanssani talorähjässäni maalla.

Ei kovin korkeasti koulutettu, eikä rikas, koska en itse ole kumpaakaan. Ei tarvitse komeakaan olla.

Jos jotain käytännöllistä osaa, olisi hieno juttu! Jos ei, niin seistään sitten yhdessä sormi suussa ihmettelemässä. 

Eläinrakas mielellään. 

Vierailija
32/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniin, varakkaan ja hyväluontoisen

Eli kelpuutat kauniin, varakkaan ja hyväluontoisen..? Eiköhän tuo nimenomaan ole se mistä unelmoi.

Voihan sitä kelpuuttaa vain sellaisen, josta unelmoikin.

Vierailija
33/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen, josta pitäisin eniten maailmassa ja jonka kanssa mieluummin eläisin kuin olisin ilman. En yhtään vähempää.

Vierailija
34/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen, josta tykkäisin ja olisin huomannut itselleni sopivaksi

Olen naimisissa tämän kanssa. Jo kohta 20 vuotta

Vierailija
35/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ketään, nyt viisastuneena olisi pitänyt ottaa mies joka kestää hyvin arkea, ei kaadu myrskyissä, bonusta olisi työllistävä ammatti ja hyvä huumori, empaattinen luonne. 

Vierailija
36/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla rikas, mutta täytyy tulla toimeen ja pitää kaupunkielämästä. On ihan sama asutaanko vuokralla loppuelämämme vai onko varaa asuntoon, mutta sen täytyy olla hyvällä sijainnilla ja siihen täytyy olla rahaa niin että ei tarvitse kiristellä kaupassa hammasta. Haluan huoletonta, seesteistä ja vähästressistä elämää, siihen kuuluu tasapainoinen talous. Rahalla on väliä, mutta vain siihen asti että päivittäisistä perustarpeista ei tarvitse murehtia. Kaikki muu on extraa joka ei ole niin tärkeää. 

Tarvitsen luovan ja positiivisen yleisasenteen omaavan kumppanin, joka jaksaa innostua asioista ja jolla on uteliaisuutta kokeilla uusia juttuja ja leikkimielisyyttä heittäytyä. Laiskottelu ei ole väärin, mutta jonkinlaista toimeliaisuutta pitää löytyä. 

Syntymäulkonäkö on oikeastaan aika toissijaista, mutta miehen on ehdottomasti huolehdittava itsestään ja osattava tietoisesti näyttää fiksulta. Hyvä hygienia, hampaista huolehtiminen, hiusten ja parran trimmaaminen sekä perussiistien, tilannetajuisten vaatteiden pitäminen ovat pieniä mutta tärkeitä asioita. 

Ehkä yksi olennaisimmista asioista ja parisuhteen perusedellytyksistä on, että mies ei saa olla JUNTTI. Hänen on kertakaikkiaan omattava peruskäytöstavat ja sosiaaliset normit ja hyvä yleissivistys. Pahin painajaiseni on ns. elämänkoululainen. 

Vierailija
37/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin miehen, joka on empaattinen, ystävällinen, kiltti ja jonka kanssa voi höpötellä kaikista mahdollisista asioista. Jonka kanssa voi hassutella ja nauraa vatsan kipeeksi. Ja mies, jolta löytyy myös se herkkä puoli ja uskaltaa myös sen näyttää. 

Vierailija
38/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi varattu, niin tahtoisin hellyydenkipeän pieruverkkarinaisen joka tykkäisi ihan kahdestaan elelystä, yhteisistä lenkeistä, sylissä kannetuksi tulemisesta eikä omaisi liian pahoja elämää haittaavia addiktioita.

Vierailija
39/39 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpuuta puolisoksi sellaisen henkilön jota rakastan. Ihan tavallisen ihmisen.