Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaa se on pörssisähkö taas halvempaa kuin halvin määris

Vierailija
26.12.2023 |

Halvempi kuin halvin. Todistetusti.

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö on ainakin talvella kokonaissummaltaan kalliimpi kuin kiinteä, vaikka muutama poikkeuspäivä mahtuu aina joukkoon, ja se ei ole sähkölämmitteisessä talossa hyvä asia. Kesällä sähkön hinnalle ihan sama, kun sähkön kulutus pientä.

Ei ole, minulla on syyskuusta tähän päivään asti keskiarvo 3,8c/kWh. Koko,vuoden keskiarvo tällä hetkellä 4,4c/kWh ja kokonaiskulutus n. 17000kWh.

Minua ei kiinnosta, paljonko pörssisähkösi on maksanut välillä huhtikuu-lokakuu. Kerro ensi keväänä, paljonko se on maksanut välillä marraskuu-maaliskuu. Vai asutko jossain pohjoisnavalla, missä pitää lämmitys olla päällä kesälläkin?

Vierailija
22/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskihinnoilla ei ole mitään väliä, jos ja kun sähkön käyttö ajoittuu aina kalliimmille tunneille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää muuta kuin pörssisähköä?

Keskihinnat joilla minua veloitettu:

Marraskuu: -3snt/kwh

Lokakuu: 3 snt/kwh

Ennen lokakuuta ollut 2-5 snt/kwh. 

Pörssisähkö on halvempi enkä kyttää sähkönhintaa tai koska laitteet on päällä.

Vierailija
24/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö on ainakin talvella kokonaissummaltaan kalliimpi kuin kiinteä, vaikka muutama poikkeuspäivä mahtuu aina joukkoon, ja se ei ole sähkölämmitteisessä talossa hyvä asia. Kesällä sähkön hinnalle ihan sama, kun sähkön kulutus pientä.

Tuohan on ihan puppua. Etkö seuraa keskihintoja? Talvikin on pörssissä halvempi kuin määräaikaiset. 

Vaihdoin pörssisähköstä määräaikaiseen ja heti tipahti laskun summa. Minulla sähkönkulutuksesta vähintään 99% tapahtuu päivällä klo 7-23 välillä. Halvasta yösähköstä ei ole minulle mitään iloa, jääkaappi ja pakastin ei mainittavasti kuluta.

Vierailija
25/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun keskihinta 10.13 senttiä kwh. Kannattatiko nyt sitten maksaa koko tän vuoden ylihintaa että saa reilun sentin kwh säästettyä joulukuun hinnasta? Lisäksi joulukuu ei ole vielä loppunut joten voi hyvin olla että se hinta painuu tässäkin kuussa alle määriksen hinnan.

Vierailija
26/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2022 oli kallista pörssisähköä mutta nykyään ihan eri kun OL3 pyörii ja tuulivoima lisääntynyt hurjasti.

Esim.7 vrk keskihinta nyt

3.78 snt/kWh

Vierailija
27/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yksiselitteisesti väärässä. Ainoastaan hetkellisesti kiinteähintainen on ollut edullisempi. Yhtään pidemmillä tarkastelujaksoilla pörssisähkö on aina ollut edullisempi vaihtoehto. Ja näin se kuuluukin mennä. Vaihtuvan hinnan riskillä on hintansa. Jos haluaa kiinteällä hinnalla siirtää tämän riskin toiselle taholle niin siitä saa maksaa ylimääräisen korvauksen.

Vierailija
28/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskihinnoilla ei ole mitään väliä, jos ja kun sähkön käyttö ajoittuu aina kalliimmille tunneille. 

Aika iso JOS. 

Tottakai jos näin on niin maksaa kalleimman mahdollisen hinnan, mutta miksi kulutuskäyttäytyminen olisi näin epäedullinen?  

Vierailija
29/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuri on omakotitalon kuukausittainen sähkölasku, jos se on kiinteähintainen tai pörssisähköön sidottu?

Eihän se pörssisähkön hinta ole aina se halvin.

Kyllä se pörssisähkö pitkällä aikavälillä on aina halvin. Vaikka ei edes optimoi. 

paitsi niille parille miljoonalle taloudelle jotka lämmittää talvella sähköllä.

Vierailija
30/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää eniten sähköä keskipäivällä? Joku yrittäjä?

Normaalissa taloudessa sähköä käytetään eniten illalla. 

Vierailija
31/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, minulla on syyskuusta tähän päivään asti keskiarvo 3,8c/kWh. Koko,vuoden keskiarvo tällä hetkellä 4,4c/kWh ja kokonaiskulutus n. 17000kWh.

Minua ei kiinnosta, paljonko pörssisähkösi on maksanut välillä huhtikuu-lokakuu. Kerro ensi keväänä, paljonko se on maksanut välillä marraskuu-maaliskuu. Vai asutko jossain pohjoisnavalla, missä pitää lämmitys olla päällä kesälläkin?

Ei se tammi-maalis ensi vuonna tule olemaan kalliimpaa kuin tänä vuonna koska tämän vuoden aikana on noussut paljon uutta tuuli ja aurinkovoimaa.

Eipä näytä tilanne hyvältä määräaikaisille. Lisäksi futuurit povaavat -40% laskua sähkön hinnalle 2025. Se joka nyt ottaa 24kk sopimuksen on kyllä täysi idiootti.

Vierailija
32/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää muuta kuin pörssisähköä?

Keskihinnat joilla minua veloitettu:

Marraskuu: -3snt/kwh

Lokakuu: 3 snt/kwh

Ennen lokakuuta ollut 2-5 snt/kwh. 

Pörssisähkö on halvempi enkä kyttää sähkönhintaa tai koska laitteet on päällä.

Taidan vaihtaa takaisin pörssisähköön. Päätöntä maksaa kiinteää jos tosiaan laitteita voi pitää päällä miten huvittaa pörssissäkin ja silti keskihinta on noin halpa

Vierailija
33/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväsähkökin on halvempi kuin määräaikaisen hinta.

Alkaa kyllä verukkeet olla vähissä määräaikaisille.

Vierailija
34/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan puppua. Etkö seuraa keskihintoja? Talvikin on pörssissä halvempi kuin määräaikaiset. 

Vaihdoin pörssisähköstä määräaikaiseen ja heti tipahti laskun summa. Minulla sähkönkulutuksesta vähintään 99% tapahtuu päivällä klo 7-23 välillä. Halvasta yösähköstä ei ole minulle mitään iloa, jääkaappi ja pakastin ei mainittavasti kuluta.

Hyvin harvoin pörssisähkö on edes päivällä kalliimpi kuin halvin määräaikainen. Ja useimmat on muutenkin töissä päivän kalliimpien tuntien aikana.

Pörssissä viimeisen 7 vrk:n  keskihinta

3.78 snt/kWh. Mitä halvin määräaikainen mahtaa olla? 

Vierailija
35/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon on pakko olla valhe. Kyttäätkö sähkön hintaa ja laitat laitteet päälle vain silloin kun määris on halvempi?

Vierailija
36/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä meillä jäähdytetään.

Vierailija
37/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tammikuussa menee taas hyvin pakkaselle saas nähdä mitä hinnan käy. 

Vierailija
38/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää eniten sähköä keskipäivällä? Joku yrittäjä?

Normaalissa taloudessa sähköä käytetään eniten illalla. 

Minä teen töitä kotoa käsin. Suurimman osan päivästä 3 tehokasta pöytäkonetta näyttöineen jauhaa. Siinä välissä keittelen kahvia, pesen pyykit ja sitten kuivausrumpuun. Talliosakkeessakin kiinteä soppari, koska rakennus lämpenee maalämmöllä. Sielläkin sähkönkulutus tapahtuu muulloin kuin yöllä.

Vierailija
39/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yksiselitteisesti väärässä. Ainoastaan hetkellisesti kiinteähintainen on ollut edullisempi. Yhtään pidemmillä tarkastelujaksoilla pörssisähkö on aina ollut edullisempi vaihtoehto. Ja näin se kuuluukin mennä. Vaihtuvan hinnan riskillä on hintansa. Jos haluaa kiinteällä hinnalla siirtää tämän riskin toiselle taholle niin siitä saa maksaa ylimääräisen korvauksen.

Ei pidä paikkaansa. Itse olen napsinut yli kymmenen vuotta aina halvimmat määräaikaiset ja pörssisähkön keskihinta on ollut kalliimpi.

Vierailija
40/208 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt kuluneen  viikon aikana ainakin pörssisähkön hinta on jatkuvasti ollut alhaisempi kuin halvin saatavilla oleva kiinteä hinta. 

Eli tuo sinun matematiikkasi on vinksallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi