Mitä ajattelet jos vieraasi saapuvat tunnin myöhässä sovitusta ajasta?
Jos ilmoittavat myöhästyvänsä vasta kun odottelet ovikellon soivan.
Kommentit (13)
Kiva kun ilmoittivat. Se on sitten jo vähän ärsyttävää jos myöhästytään eikä ilmoiteta mitään. Lähinnä lasten syömisten/nukkumisten suunnittelun takia...
Meillä on yksi tuttavaperhe, joka tulee pitkän ajomatkan takaa kyläreissuille. Ihan vakiona on, että lyömme vetoa mieheni kanssa, koska ovat perillä. He ilmoittavat tulevansa n. klo 12 ja ovat perillä klo 17! Enää en laita ruokaa valmiiksi tietyllä kellonlyömällä ;)
Ja sitten heistä ei pääse millään eroon, istuvat ja istuvat vaikka aika suoraan sanon että lasten pitäisi päästä nukkumaan. Jankkaa vain että ei ole heillä kiire mihinkään, mutta kun meillä on nukkumaanmenoajat ja se ei rouvaa kiinnostaa. Istuu vain ja jauhaa jauhamistaan. AAAAAARRRGGGHHHHH!!!!!!! Viimeksi juuri muutama päivä sitten tulivat kylään ja ilmoitti että voivat olla vaikka yöhön asti. Sanoin että minä kyllä haluan laittaa lapset ajoissa nukkumaan. Sitten alan klo 20 tienoilla katselemaan aikatauluja että millä bussilla pääsisivät kotiinpäin. Ei mitään liikettä että lähtisivät pois. Lopulta lähtivät klo 22 pienen painostuksen jälkeen.
Vierailija:
Ja sitten heistä ei pääse millään eroon, istuvat ja istuvat vaikka aika suoraan sanon että lasten pitäisi päästä nukkumaan. Jankkaa vain että ei ole heillä kiire mihinkään, mutta kun meillä on nukkumaanmenoajat ja se ei rouvaa kiinnostaa. Istuu vain ja jauhaa jauhamistaan. AAAAAARRRGGGHHHHH!!!!!!! Viimeksi juuri muutama päivä sitten tulivat kylään ja ilmoitti että voivat olla vaikka yöhön asti. Sanoin että minä kyllä haluan laittaa lapset ajoissa nukkumaan. Sitten alan klo 20 tienoilla katselemaan aikatauluja että millä bussilla pääsisivät kotiinpäin. Ei mitään liikettä että lähtisivät pois. Lopulta lähtivät klo 22 pienen painostuksen jälkeen.
Ap:n kysymykseen; ärsyynnyn kyllä jos viime hetkellä soittavat, että noin paljon myöhässä tullaan.
Tosi harvoin ärsyynnyn.
Vuodet ovat karaisseet niin ettei pikkuasioista hermostu. Itse olemme aina myöhässä ja nykyään sovinkin että YRITÄMME lähteä kotoa silloin ja silloin, en sovi enää tarkkaa kellonlyömää. Ilmoitan kyllä heti myöhästymisestä kun huomaan ettei ehditä ajoissa.
Otan vastaan kun lapset mielellään leikkivät yhessä, näillä lapsilla ei juuri muita kavereita ole ja kaipaavat seuraa. Lapset ovat ihan kivoja ja ainoa syy miksi olen minkäänlaisessa yhteydessä heidän äitiinsä.
Olen joskus tehnyt tuon että olen laittanut yöpuvut päälle ja pessyt hampaat (myös itse), ei tehonnut. Rouva istuu kuin tatti ja puhuu puhumistaan, ei ole kuulevinaan kun sanon että pitäisi mennä nukkumaan eikä ole näkevinään kun lapset haukottelevat ja hierovat silmiään.
Jos on kutsuttu illalliselle, niin vähän kypsää. Tosin joistakin osaa jo ennakolta arvailla. Jos on joku epämuodollinen kahvijuttu eikä muuta ole tiedossa, niin ei haittaa pätkääkään. Jos taas jotkut isot bileet, niin ei pätkääkään.
vieraana pariskunta, jonka mies oli ihan hirveä valittaja. Ensitöikseen se haukku mun tarjoamat junttisapuskat, eli vetiset uudetperunat ja junttiakin juntimman uunikirjolohen. Sitten se haukkui nousukasmaisiksi meidän kieltämättä juntit kristallit, joista mies tarjosi viskiä. Oli ihan sattumalta kokeiltu ullakolta löydettyä kristallikarahvia pari päivää aikaisemmin ja kaivettiin se karahvi esiin, kun tyyppi rupesi kyselemään juotavia (ei oltu muuten ajateltu mitään alkoholia tarjota, kun ei itse kovin paljon harrastettu ja oli keskellä viikkoa muutenkin). Ja tätä rataa se sitten jatkui. Niitten piti olla 2 päivää ja me suurin piirtein työnnettiin ne junaan seuraavana päivänä, olisivat mielellään jääneet.
Vierailija:
En tiedä mitään niin ärsyttävää kuin aikataulujen kanssa epätäsmälliset ihmiset. En ole mitenkään pikkutarkka ja pedantti ihminen, mutta odottamiset ja myöhästymiset häiritsevät minua suuresti.
Kerran järkkäsin illanistujaiset noin 10 hengelle. Kukaan ei tullut kutsuaikaan. Eräs pari ilmoitti vähää ennen ettei he taida ehtiä kun ovat vielä täällä 80 km päässä ostoksilla. Siitä huolimatta kesti neljättä tuntia että pääsivät tulemaan. Vuorotellen laitoin ruokia uuniin ja jääkappiin ja totesin että kyllähän tämä menee, näin viimeisen kerran.
ilmoittamaan myöhästymisestä