Koiran ulkoilu
MInkälaisia ulkoilulenkkejä teette koiran kanssa päivittäin? Kertokaa vielä koiran ikä ja rotu.
Kommentit (5)
Meillä on 8v sekarotuinen koira, sen kanssa liikutaan 3-4h päivässä. Yleensä niin, että yksi pidempi noin tunnin lenkki ja loput lenkit puolisen tuntia. Koirassa on hyvin säänkestäviä ja liikunnallisia rotuja (mm. Husky) joten se painaa menemään säästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 8v sekarotuinen koira, sen kanssa liikutaan 3-4h päivässä. Yleensä niin, että yksi pidempi noin tunnin lenkki ja loput lenkit puolisen tuntia. Koirassa on hyvin säänkestäviä ja liikunnallisia rotuja (mm. Husky) joten se painaa menemään säästä riippumatta.
Aika paljon, mutta koirakin on energinen rotu. Mulla sekarotuinen, en tiedä tarkemmin 15kg, pari tuntia päivässä, metsälenkki toinen mahdollisuuksien mukaan. Ilmat ei vaikuta paitsi tietysti joku 30 asteen pakkanen.
12v villakoira, tavallinen ulkoilu kolme noin puolen tunnin lenkkiä päivässä. Nuorempana oli enemmän, nyt aika paljon sosiaalisia tapaamisia lenkeillä. Omaan tahtiin liikkuu.
Minulla on kolme sekarotuista keskikokoista koiraa, eikä meillä ole mitään vaikitusta ulkoilutusmäärää, vaan mennään miten milloinkin.
Lenkkituntien ja -kilometrien sijasta panostetaan siihen, että koirat saisivat niin yhdessä kuin erikseen jotain niille mieluista, lajinmukaista puuhaa. Esim. yksi koirista on riistaviettinen ja eilen vietimme sen kanssa aamupäivän metsässä tekemälläni verijäljellä ja kaksi muuta odotteli kotona kongit seuranaan. Kaksikko pääsi illalla rauhalliselle kävelylle ja tänään sitten taas mennään toisen koiran kanssa treenailemaan tottista. Kolmas koira ei juurikaan halua kotoa poistua, joten sille on sitte jotain spesiaalipuuhaa kotiolosuhteissa.
Isolla, aidatulla pihalla koirat saavat ulkoilla ihan vapaasti aina halutessaan.
Aamulla ja illalla n. 20min lenkki ja päivällä vähintään tunti. Vähän tietty säästä riippuvainen. Koiraa ei huonokaan keli haittaa, mutta itse en viitsi tuulessa ja tuiskussa ihan älyttömän pitkiä aikoja taapertaa. Koira kohta 7 vuotias sekarotuinen. Pienen saksanpaimenkoiran kokoinen ja näköinen