Kuinka osallistua keräykseen avuntarvitsijana???
Suomessa järjestetään paljon erilaisia keräyksiä etenkin joulun alla mm. köyhien lapsiperheiden auttamiseksi; Joulupuu-keräys, Hyvä Joulumieli-keräys, Joulupata-keräys, Pelastakaa Lasten, seurakuntien ja muiden eri tahojen keräyksiä jne jne
Näihin todella hyödyllisiin keräyksiin on jatkuvasti ilmoituksia ja mainoksia niin radiossa, tv:ssä, lehdissä kuin somessakin. Lahjoittamisiin on näissä selkeät ohjeet. Tiedot, miten lahjoittaa, löytyvät viimeistään ko. tahon nettisivuilta.
Mistään en valitettavasti ole löytänyt ohjetta, kuinka omat lapsensa/perheensä voisi ilmoittaa mukaan keräykseen avuntarvitsijana!! Kävin katsomassa muutaman yllämainitun keräyksen järjestäjän nettisivuja enkä löytänyt tietoa sieltäkään, vaikka kuinka etsin.
Kommentit (8)
Miten ja kuka nämä kohteet valitaan/valitsee?? :(
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla sossun asiakas jotta apua saa
Ei kai tuo ole ainoa kriteeri?? Meidän perhe ollut sossun asiakas vaikka kuinka kauan eikä koskaan ole edes ehdotettu tuollaista mahdollisuutta osallistua/hakea mihinkään keräykseen. Pitääkö siis jotenkin itse erikseen hakea?
AP kyselee edelleen miten tällaisiin keräyksiin voisi osallistua!?
Enkä siis tarkoita pelkästään joulun alla tapahtuvia keräyksiä. Vaan ihan sellaisia, joita järjestetään ympäri vuoden eri nimillä. Tietysti jouluna avuntarve ehkä korostuu. Mutta keräyksiä kyllä on muulloinkin!
Vierailija kirjoitti:
Mihin köyhä yksinasuva voi ilmoittautua avunsaajaksi?
Juuri tähänkin toivoisin vastausta! Paljon puhutaan ja mainostetaan kuinka voi auttaa lahjoittamalla tms. Mutta missään ei kerrota kuinka osallistua avuntarvitsijana!
Ota yhteyttä keräyksen järjestäjään ja kysy. Esim. kirkon keräyksiin voi päästä avun saajaksi diakoniatyön kautta eli kertomalla avun tarpeesta diakonille.
Joo, samaa mietin! Kolmen lapsen yh ja ei olla sossun asiakkaita, ikinä olla saatu mitään tietoa neuvolasta tai muualta että olis jotain tukia tarjolla. Käyn vakituisesti töissä, mutta juuri jäin lomautetuksi joulusta, niin tekee kyllä tiukkaa taloudellisesti. Alalla palkka muutenkin pieni ja iltaa ja viikonloppua hankala tehdä kun ei ole ketään joka olis lasten kanssa, niin jää kaikki lisät tienaamatta. Tässä pari päivää sitten just luin, että on harrastustukia ja muita, ainakin pelastakaa lapset ry:llä ja lahjoittavat mahtavat summat vuosittain, mutta siis kenelle? 🤔 voisiko näihin jotenkin päästä mukaan, todella tulis tarpeeseen.
joulun alla kävi kans hetkeksi harmittamaan kun en ehtinyt tai viitsinyt jäädä kyselemään asiasta. Olin menossa lasten kanssa kauppaan, missä oli keräys käynnissä, Lions-klubi tai vastaava kerääjänä. Sisään tullessa joku mies ryntäsi pyytämään lahjoitusta, niin sanoin hänelle että oltais itse lahjoitusta vailla. Ei sanonut siihen tää herra mitään, vissiin kuvitteli että olin vain tahallaan töykeä 🤔 olis kai pitänyt jäädä kysymään että voiko saajaksi siis ilmottautua kun lahjoittajaksi meistä ei ole..
Pitää olla sossun asiakas jotta apua saa