Voiko graavikalaste tehdä jotain ruokaa?
Kommentit (14)
Oisko ylijäänyttä torttutaikinaa, riisiä, keitettyjä munia...
Hakkaa hienoksi, lisää tilliä, valkopippuria, sitruunaa, tuorejuustoa, kermavashtoa ja täytä uuniperunat.
Mikset vaan syö sitä? Mutta tietenkin siitä voi tehdä mitä vaan kalaruokaa kuten kastiketta, keittoa, laatikkoa tai vaikka pitsaa.
T. Uusavuttomat liikkeellä taas
Vierailija kirjoitti:
Hakkaa hienoksi, lisää tilliä, valkopippuria, sitruunaa, tuorejuustoa, kermavashtoa ja täytä uuniperunat.
Tää on muuten hyvä!
Graavikalaa voi myös paistaa paistinpannulla ja käyttää esim. pastakastikkeessa.
Voi sitä laittaa kalasoppaankin, kunhan muistaa itse keitosta jättää suolan pois.
Voi tietenkin, mutta se ei sitten ole enää kraavikalaa. Kraavikalaa voi kuitenkin syödä aivan hyvin muinakin päivinä, kos se on oikein valmistettua ja säilytettyä. Minä annankin sen ensin suolautua 2 päivää, ja vasta sitten ryhdyn nautiskelemaan sen hienoista makuvivahteista.
Mun herkku on sellainen lohikermakastike, johon tulee tilliä ja pippuria ja ehkä vähän sitruunaa, keitän riisiä ja mössään nämä sopivassa suhteessa sekaisin.
Myös lohipiirakan voisi tehdä, sellaisen peltipiirakan, jossa lehti- tai voitaikinaa ja täytteeksi lohta, riisiä ja keitettyä kananmunaa. Lisää kalaa vähin erin riisin sekaan ja maistelee, ettei tule liian suolaista.
Tee siitä siruunakalaa. 2 sitruunan mehu, paljon tilliä, 1 dl öljyä, mustapippuria, vähän soijaa ja 1 tl sokeria. Kaadat tämän graavatun lohen päälle ja säilyvyys jatkuu.
Mun pojat voi tulla syömään. Ainakin söivät jääkaapista viimeiset graavilohen jämät.
Kerto osoite.
Vierailija kirjoitti:
Mun pojat voi tulla syömään. Ainakin söivät jääkaapista viimeiset graavilohen jämät.
Kerto osoite.
Tullaan syömään anytime. Millä tullaan? Löytyy bensalla, sähköllä, diesielillä ja alkoholilla toimivat autot. Vain vety puuttuu.
Kermaista lohipastaa olen joskus tehnyt. Ei vaan lisää enää suolaa.
Lohilaatikkoa: perunasiivuja, tilliä, kermaa, lohta (lämminsavu, graavi, kylmäsavu) kerroksittain. Uuniin, vajaa 2 tuntia. Ja valkopippuria myös.