Miehen lahja pisti itkemään
Sovittiin, että ei hankita toisillemme kummemmin lahjoja. Itse olin teettänyt meidän yhteisvalokuvia viime reissusta ja heitin vitsillä, että niiden kopiot toimittakoon miehelle joulukortin virkaa. Eilen sitten aattona mies ojensi kirjekuoren ja sanoi, että hänelläkin on minulle "kortti".
Se oli pitkä kirje, jossa mies kertasi yhteisiä muistojamme ja kertoi piirteitäni joista pitää. Hän muisti minkä leffan katsoimme ensitapaamisella, missä ravintolassa meillä oli ekat ravintolatreffit, hetkestä jolloin olimme vuosia sitten kävelleet pakkasella käsi kädessä, nenäni oli ollut kylmästä ihan punaisena ja sillä hetkellä hän oli tajunnut rakastavansa minua. Hän kertasi yhdessä kokemia asioita, mitä muistoja hänelle on niistä jäänyt ja arkisia pieniä asioita, kuten miten paljon hän rakastaa nukahtaa tuhinaani kuunnellen (minä nukahdan aina sekunnissa, hänellä kestää kauemmin). Lisäksi siinä oli paljon asioita joita hän haluaa tulevaisuudessa kokea, nähdä ja jakaa kanssani, päättyen siihen miten jonain päivänä olemme vanhoja, ruttuisia ja edelleen onnellisia yhdessä.
Itkuhan siinä pääsi, kun kertasin kirjeen mukana niitä ihania hetkiä ja se tunnemyrsky mikä rinnassa pyöri tuota lukiessa. Aina se saa mut tuntemaan oloni rakastetuksi, mutta tämä oli kyllä jo niin next level. Vaalin tuota kirjettä kuin aarretta <3
Ei se toisen huomioiminen vaadi rahaa euroakaan, jos sydän ja ajatus on pelissä mukana.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Haluan niin uskoa, että tämä on totta.
Voin vakuuttaa, että on. Mies on kyllä muutenkin huomioiva ja romanttinen, ei tämä häneltä mikään täysin epätyypillinen teko ole, mutta kyllähän se sykähdytti. Hän lisäksi on aina ollut todella hyvä muistamaan yksityiskohtia (muunmuassa puhelinnumeroita ja syntymäpäiviä), mutta teki vaikutuksen miten pikkuasioita (ja vieläpä vuosia vanhoja sellaisia!) hän kuvaili kirjeessä hyvin tarkasti.
Tottakai tällaisilla palstoilla on helpompi anonyyminä purkaa mielipahaa, ja siksi negatiiviset ketjut ovat yliedustettuina, mutta halusin edes yhden positiivisen ketjun niin että erinäiset vakipalstaulisijat eivät voi väittää että kaikkien miehet ovat paskoja ja palsta miesvihaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Miksi luet täällä? Jos tällaisilla palstoilla käy, pitää osata varautua kaikenlaisiin kirjoituksiin (jopa omasi laisiin).
Sanotaan, että se jolla onni on, se onnensa kätkeköön, mutta ehkä tällainen avautuminen sallitaan sentään? Mites on, pystyisitkö vaikka olemaan iloinen jonkun toisen puolesta?
Kaunis kirje. Ihailtava mies, tunnustaa rakkautensa syvällä tunteella ja avoimesti. Toivottavasti tarina on tosi.
Minua todella kiinnosti miksi hän tämän kertoi. Olin utelias. Tykkään lukea kirjoituksia ja kirjoitella itsekin.
apn perustelu voi olla hyvä. En tiedä
Loistavan ihana lahja. Arvostan satasella. Minullakin kyynel vierähtää, ja olen iloinen puolestasi ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Koska velavanhapiika on kansanopiston kirjoittajakurssia ja haluaa lukijoita ja selkääntaputtelijoita paskoille novelleilleen.
Toivoni kanssa ihmisiin on totaalisesti mennyttä 🥺
Toivoni suomalaisten naisten oikeinkirjoitustaitoon on mennyt.
Joulunrauhaa sullekin 🎄
Yksinäinen täti pitää itseään kovinkin hyvänä tarinoiden kirjoittajana ja on nyt ikäisilleen tyypillisesti keksinyt tällaisen mAteRiaListiStA joulua kritisoivan imelän sadun jota varmaan on aamusta saakka eri versioina näppäimistön äärellä kirjoitellut.
HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Koska velavanhapiika on kansanopiston kirjoittajakurssia ja haluaa lukijoita ja selkääntaputtelijoita paskoille novelleilleen.
Joulunrauhaa sullekin 🎄
*joulurauhaa
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan niin uskoa, että tämä on totta.
Voin vakuuttaa, että on. Mies on kyllä muutenkin huomioiva ja romanttinen, ei tämä häneltä mikään täysin epätyypillinen teko ole, mutta kyllähän se sykähdytti. Hän lisäksi on aina ollut todella hyvä muistamaan yksityiskohtia (muunmuassa puhelinnumeroita ja syntymäpäiviä), mutta teki vaikutuksen miten pikkuasioita (ja vieläpä vuosia vanhoja sellaisia!) hän kuvaili kirjeessä hyvin tarkasti.
Tottakai tällaisilla palstoilla on helpompi anonyyminä purkaa mielipahaa, ja siksi negatiiviset ketjut ovat yliedustettuina, mutta halusin edes yhden positiivisen ketjun niin että erinäiset vakipalstaulisijat eivät voi väittää että kaikkien miehet ovat paskoja ja palsta miesvihaa täynnä.
Heti jos on vähänkin positiivinen niin alapeukkuja tulee: suomalaisten Euroopan onnellisin kansa? 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Miksi luet täällä? Jos tällaisilla palstoilla käy, pitää osata varautua kaikenlaisiin kirjoituksiin (jopa omasi laisiin).
Sanotaan, että se jolla onni on, se onnensa kätkeköön, mutta ehkä tällainen avautuminen sallitaan sentään? Mites on, pystyisitkö vaikka olemaan iloinen jonkun toisen puolesta?
Kaunis kirje. Ihailtava mies, tunnustaa rakkautensa syvällä tunteella ja avoimesti. Toivottavasti tarina on tosi.
Minua todella kiinnosti miksi hän tämän kertoi. Olin utelias. Tykkään lukea kirjoituksia ja kirjoitella itsekin.
apn perustelu voi olla hyvä. En tiedä
Kiitos asiallisesta vastauksestasi! Tuntuuhan tämä oudolta, kun aina saa lukea vain kuinka mies on pettävä sika, ei tee kotitöitä ja elarit on maksamatta, joten herättää epäuskoa ja aitoa mielenkiintoa. Toivon edelleen, että on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Joulunrauhaa sullekin 🎄
Ja ehkä hän voisi myös tehdä uudelle vuodeksi lupauksen käyttäytyä fiksummin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Hyvä esimerkki siitä, minkälainen on huomioiva lahja puolisolle.
Hiukan sun täytyy vielä parantaa, ap. Tuo on kliseekokoelma joulupäivään. Kuuntele tarkemmin palaute siltä kansalaisopiston ohjaajalta, yleensä ne on ihan taitavia kirjailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Muakin jo melkein itkettää kun miehesi on niin ihana. Mikä tarkoittaa sitä että myös sinä olet ihana. Nauttikaa toisistanne ja onnellisesta elämästänne. Vähän kateellinen mutta sillai hyvällä tavalla.
Onneksi olkoon! Voitit Joulukuun lässyttävin kommentti -palkinnon 🏆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Mutta se ei kerro motiiviasi kertoa. Haluatko kerskua, pahoittaa mieliä?
Tuli vaan mieleen, että kuinkahan moni sai lahjan, joka tyydytti, mutta ei sitä täällä kerro. Arvelen tyytyväisten määrän olevan suurempi kuin tyytymättömien.
..nenäni oli kylmästä punaisena..hän kertasi yhdessä kokemia asioita..tajunnut rakastavansa..kokea nähdä ja jakaa kanssani..vaalin kirjettä😆🤣😁😂
Edes jenkit ei pysty vastaavaan joululeffoissa. Tällaiset paskat kliseet joku tuottaja karsii sentään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot täällä?
Mutta se ei kerro motiiviasi kertoa. Haluatko kerskua, pahoittaa mieliä?
Tuli vaan mieleen, että kuinkahan moni sai lahjan, joka tyydytti, mutta ei sitä täällä kerro. Arvelen tyytyväisten määrän olevan suurempi kuin tyytymättömien.
En ole apua, olen siis lainaamasi.
Olen itse ollut parisuhteessa, jossa en koskaan saanut mitään lahjaksi koska "en mä keksi mitään", niin en saanut edes kukkia tai suklaarasiaa.
Ap:n saama lahja on liikuttava, ja ainakin itselleni kertoisi aidosta välittämisestä.
Tämä on päivän paras trolli.
Ap,onneksi olkoon raaputuksestasi 🤗
Palstan akkojen mediakritiikki on täysin nollassa. Ei ihme että kaikki mitä nettiin kirjotetaan otetaan totena.
Paha provo,kopsattu jostain.Toiset saattaa uskoakin,minä en.