Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tumma kartanotyyli kerrostaloasuntoon?

Vierailija
25.12.2023 |

Meillä vähän alle 100 m2 kerrostaloasunto. Haen tänne hiljalleen sellaista tummaa, antiikkista, arvokasta, aristokraattista tyyliä.

Tummanruskeat antiikkikaapit, tummahkot koristeelliset tapetit, oliivinvihreät samettiverhot... kirjastohuoneen (no kirjoja jo löytyykin omasta takaa yksi iso seinähyllyllinen) johon massiivinen Chesterfield-sohva/nojatuoli ja itämaiset matot...

Keittiön valkoiset kaapinovet pitäisi vaihtaa tummiin ja koristeellisimpiin. Oikeastaan siis juuri niihin, joista ihmiset nykyään haluavat eroon ja joita näkyy annettavan ilmaisiksi roskalavaryhmissä, heh.

Mitä miettisit, kun kerrostaloasuntoon astuessasi vastassa olisi kuvatunkaltainen sisustus? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin, koska pidän runsaasta ja tummahkosta brittityylistä. En varsinaisesti juuri tummanruskeasta, mutta sekin käy.

Vierailija
22/25 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummat sävyt pienentää ja mataloittaa huoneita, joten olisi syytä olla 3,20m korkeat jugend-talon huoneet?

Tummat sävyt tekee huoneen tunnelmalliseksi, kutsuvaksi ja turvallisen pesämäiseksi. Se on ihan katsantokannasta kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän joo tumman värin pienentävän, mutta se ei haittaa. Ja neliöt kuitenkin säilyvät samoina, oli tuntu mikä tahansa. Toivon lämmintä, täyttä, "intiimimpää" tunnelmaa. 

Ap

Vierailija
24/25 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen pari vuotta katsellut läpi tuhansia asuntoilmoituksia ja käynyt kymmenillä näytoillä, olen päätynyt siihen lopputulokseen että kaikkein paras sisustustyyli (kerrostalo)asunnolle on sellainen, joka sopii talon julkisivun tyyliin. 

Jotenkin aina tulee sellainen outo epäharmoninen olo, kun jostain kauniista 1800-luvun rappukäytävästä astuu ultramoderniin,kylmänharmaalaminaattiseen sisustukseen, ja toisaalta näyttää ihan uskomattoman juntilta jos vaikka 2000-luvun kerrostaloasuntoon on yritetty sulloa jotain "rokokoo"-tunnelmaa, ei vaan sovi puitteet yhteen.

Eli Aplle: sosista miten haluat, mutta jos et asu vanhassa taloyhtiössä (1700-1940), niin en sisustustaisi noin. 

Vierailija
25/25 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen pari vuotta katsellut läpi tuhansia asuntoilmoituksia ja käynyt kymmenillä näytoillä, olen päätynyt siihen lopputulokseen että kaikkein paras sisustustyyli (kerrostalo)asunnolle on sellainen, joka sopii talon julkisivun tyyliin. 

Jotenkin aina tulee sellainen outo epäharmoninen olo, kun jostain kauniista 1800-luvun rappukäytävästä astuu ultramoderniin,kylmänharmaalaminaattiseen sisustukseen, ja toisaalta näyttää ihan uskomattoman juntilta jos vaikka 2000-luvun kerrostaloasuntoon on yritetty sulloa jotain "rokokoo"-tunnelmaa, ei vaan sovi puitteet yhteen.

Eli Aplle: sosista miten haluat, mutta jos et asu vanhassa taloyhtiössä (1700-1940), niin en sisustustaisi noin. 

Höpöhöpö elämä on liian lyhyt tuollaisen miettimiseen. Mitä väliä jos talon julkkari ei sovi sisustukseen, pääasia on että itse viihtyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi