Oon pitkään juonut jo Kulta Katriinaa ja nyt ostin tarjouksesta Juhla Mokkaa. Ero on valtava.
Juhla Mokka maistuu ihan kamalalta kuralta. Oikeesti.
Kommentit (47)
Tunnen valtavan määrän kahvinjuojia. Oikeita suurkuluttajia ja harrastajia. Kukaan ei heistä juo Kulta Katriina.
Itseltä varmaan korona vei osan hajuaistista, se lienee syy että nykyään kahvit eivät maistukaan enää samalta kuin ennen. Ja merkin sisällä kannattaa todellakin kokeilla tumma/vaalea paahdon eroa. Joskus harkitsin jopa alkaa tekemään itse sekoituksia : 1 mitallinen tummaa, 2 vaaleaa.
Siellä on kaupan hyllyt täynnä uusia kivanmakuisia kahveja eri brandeilta ja porukka ostaa edelleen 80-luvulle jämähtänyttä Kulta Katriinaa ja Juhla Mokkaa. 🤣
jauhan kahvipapuja täällä parasta tuleepi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta Katriina on ihan paskaa kahvia.
Joo, tämä. Se ei todellakaan ole hyvää. Kulta Katriinaa on aina välillä tarjouksessa ja olen silloin ostanut sitä tummaa paahtoa toivoen, että se olisi jotenkin kelvollista, mutta ei. Olisin ostanut vielä luomu tummapaahtona ja testannut sen, mutta kaupassa oli eioota.
Kun vaihtaa johonkin parempaan ja ihan kunnolliseen kahviin, ero on valtava. Eikä siellä, että Juhla Mokka yhtään sen parempaa olisi.
Mikä se on se parempi ja kunnollinen kahvi?
Mä juon vaan kreikkalaista kahvia
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaaleapaahtoiset ovat kitkeriä ja kamalia. Halvempia, pula-ajan kahveja. Siksi niistä tuli aikonaan suosittuja Suomessa.
Vaikka täällä miten haukuttaisiin, niin suomalaiset pitävät silti vaaleapaahtoisesta kahvista ja ostavat sitä.
Pellelauma vertailemassa taas käytännössä samoja tuotteita keskenään päätyen tulokseen, jossa toinen on kuvottavaa, toinen parempaa... :D
Sokkona ette edes huomaisi eroa.
Juhlamokka on paras, kateelliset ulisee.
Olin kaksikymppiseksi asti siinä luulossa, että kahvi ei sovi minulle. Sain siitä aina pahoja vatsavaivoja. Mutta sitten tulin jossain maistaneeksi tummapaahtoista kahvia, taisi olla Parisienia. Maailmani räjähti; miten kahvi voikin olla niin hyvää, eikä vatsavaivojakaan tullut! Sitten tajusin, että lapsuudenkodissani oli juotu aina Juhla Mokkaa.
Nykyään juon aina hyvin tummapaahtoista kahvia, enkä saa siitä mitään oireita. Mutta jos erehdyn joskus juomaan Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa, vatsanväänteet iskevät heti. Juhla Mokka on niin pahanmakuistakin; siinä on jotenkin tunkkaisentympeä hapan jälkimaku jopa vastakeitettynä.
Vanhempanikin muuten tajusivat sittemmin, että on olemassa niin paljon paremman makuisia kahveja kuin Juhla Mokka, ja lopettivat sen juomisen. He olivat olleet vuosikymmeniä jonkinlaisen aivop esun uhreja. :D
Boomerit juo juhlakahvia ja Katriina. Tosiboomerit pressaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaaleapaahtoiset ovat kitkeriä ja kamalia. Halvempia, pula-ajan kahveja. Siksi niistä tuli aikonaan suosittuja Suomessa.
Just päin vastoin. Tummalla paahdolla on peitetty huonompien papulaatujen makuvirheitä. Keskieurooppalaiset bulkkikahvit ovat järjestään tummapaahtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tummaan paahtoon voi käyttää vähän huonompaa kahvia, kuin vaaleaan paahtoon.
Ihan tiedoksesi.
Anna mä arvaan: Ap on kotoisin jostain kehä kolmosen ulkopuolelta? Muuten hän ei tarttuisi kaupassa kumpaankaan kuraan.
Juhlamokka on kyl niin kuravettä että hyi olkoon
Vierailija kirjoitti:
Ei kahvin paahtaminen ole se mikä maksaa 😆
Ostin Presidenttia tarjouksesta. Nyt Kulta-Katriinaa kun tarjous ohi. Presidentti oli parempaa.