Oon pitkään juonut jo Kulta Katriinaa ja nyt ostin tarjouksesta Juhla Mokkaa. Ero on valtava.
Juhla Mokka maistuu ihan kamalalta kuralta. Oikeesti.
Kommentit (47)
Saludo on parasta kahvia.
Kulta Katriina on kauheata kuraa.
Siis kyllä täytyy olla makuaisti koronan tuhoama jos väittää Costa Ricaa parhaaksi kahviksi.
Mutku juhlamokka on monelle se ainut oikea kahvi. Muuta ei osteta vaikka mikä olisi.
Kulta Katriina on ihan paskaa kahvia.
Ei se Kulta Katriinakaan makuhermoja hivele.
Kaikki vaaleapaahtoiset ovat kitkeriä ja kamalia. Halvempia, pula-ajan kahveja. Siksi niistä tuli aikonaan suosittuja Suomessa.
Minä luotan konjakkiin, mikä tahansa kahvi käy
Vierailija kirjoitti:
Kulta Katriina on ihan paskaa kahvia.
Joo, tämä. Se ei todellakaan ole hyvää. Kulta Katriinaa on aina välillä tarjouksessa ja olen silloin ostanut sitä tummaa paahtoa toivoen, että se olisi jotenkin kelvollista, mutta ei. Olisin ostanut vielä luomu tummapaahtona ja testannut sen, mutta kaupassa oli eioota.
Kun vaihtaa johonkin parempaan ja ihan kunnolliseen kahviin, ero on valtava. Eikä siellä, että Juhla Mokka yhtään sen parempaa olisi.
Saman merkinkin kahvi voi maistua aika eriltä ajoittain, riippuu varmaan paljon paahdon onnistumisesta. Yhteen aikaan Kulta Katriina oli aika kitkerää, mutta nyt se on taas ollut hyv
Tää on vähän samaa osastoo kuin kinastelu siitä, mikä kotimainen bulkkilager on parasta. Eli sama kuin kinasteltaisiin siitä, kumpi on parempi auto, mosse vai lada.
Oikeestihan hyvät kahvit on ihan jotain muuta, kuin nämä suodatinkurat. Laadukkaat pavut jauhetaan itse ja tuore jauhatus keitetään laadukkaalla kahvikoneella.
Luomu kultakatriina on ok, myös kofeiiniton versio. Sekoitan rainbown kahvia kofeiinittomaan kultakatriinan kun haluan leikata kofeiinin määrää kahvissa. Minusta ihan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Costa rica tummapaahto parasta. Join pitkään löfbergin tummia mutta cr paljon parempaa. Juhla mokkaan, presidenttiin ja kultakatriinaan en koske.
Sama! Costa rica oli iso myönteinen yllätys, kun joskus ostin kokeeksi. Aiemmin Löfbergin ja Zoegan tummia.
Vierailija kirjoitti:
Saman merkinkin kahvi voi maistua aika eriltä ajoittain, riippuu varmaan paljon paahdon onnistumisesta. Yhteen aikaan Kulta Katriina oli aika kitkerää, mutta nyt se on taas ollut hyv
Myös jauhatukset ovat erilaisia. Viime vuosina on ollut usein kahveja, jotka täysiä pannullisia suodattaessa tulvivat yli, eli pannullinen kannattaa tiputtaa kahdessa erässä. Tämä vaivaa useimmiten JuhlaMokkaa ja KultaKatriinaa. Vika on aina näköjään paahtoeräkohtainen, ei pakettikohtainen.
Jos ostaa Juhla mokkaa, ei pidä ottaa sitä 1 paahtoastetta, vaan 2 ja 1/2. Sitä pystyy just ja just juomaan.
Juhla Mokka ei ole kyllä yhtään hyvää. Jos tiedän jossain kylässä tarjottavan sitä, niin pyydän teetä.
Costa rica tummapaahto parasta. Join pitkään löfbergin tummia mutta cr paljon parempaa. Juhla mokkaan, presidenttiin ja kultakatriinaan en koske.