Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jouluaattonne on alkanut?

Vierailija
24.12.2023 |

Itse olen juonut kahvia ja syöden riisipuuroa rauhassa katsellen Joulupukin kuumaa linjaa. Lapset nukkuvat vielä. Mies lähti heti herättyään kuntosalille ja sitten kuulemma töihin hetkeksi. Ihan ohikiitävä ajatus tuli mieleen, että lähtikö hän tapaamaan jotain toista naista, vai viime hetken lahjaostoksille. 

Miten teillä on joulu alkanut?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samoin kun kaikki aiemmatkin päivät

Vierailija
42/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän joulurauhan julistus ole sotaa, ei ollenkaan. Se on hieno joulun  perinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro sekaheelmäkeiton ja kahvin kanssa. Pihassa koiran kanssa lumityöt ja sitten lenkille koiran kanssa.

Ihanaa, että tytöt on joulun töissä eikä tarvitse huolehtia nuoremman lapsenkaan joulumielestä. Saan käyttää aikaa vain itseeni ja rakkaaseen koiravanhukseen.

Vierailija
44/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa riehuu hulluna humalassa, koira oksensi kukkaruukkuun ja sammui lumihankeen, emäntä tanssii alasti pöydällä ja minä pelaan xboxilla.

Vierailija
45/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kahdeksalta. Keitin riisipuuron. Katsoin Ekumeenisen Joulun ja söin vähän kinkkua. Katsoin Joulurauhan julistuksen ja lähdin käymään hautausmaalla. Tulin kotiin ja nyt laiskottelen 16.00 asti, jolloin syön. Ihanaa viettää joulu omassa rauhassa!

Vierailija
46/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin yöllä vatsakipuihin, sitten aamulla vielä paha olo. sain jouluviestejä sukulaisilta ja kavereilta puhelimeen, vastasin niihin. mut on kutsuttu siskon luo kylään, mutta en pysty syömään nyt eli peruin sen, lisäksi sisko on jouluraivoaja eli vältyin siltä huudolta yes.

odottelen toipumista ja vietän introvertin joulua ,vauva palstalla. teidän joulut vaikutti lupaavilta.huomenna ehkä pääsen kyläileen jos paranen.

47/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Aamukahvi ja riisipuuro täälläkin. Kohta lähden koiran kanssa aamulenkille. Kissa nukkuu tyytyväisenä mun sängyssä.

Miksi sulla on vaippa naamalla?

Koska muuten en olisi reipas ja tunnollinen lammas :D

Vierailija
48/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti 

Vierailija
49/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herättyäni menin lumitöihin, sitten saunaan rentoutumaan ja syönyt olen pari kertaa hyviä jouluruokia. Nyt olen vaan kotona ja nautin lomapäivistä. 😊

Vierailija
50/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali aamu. Kohvia, voileipää ja klementiini heti kuuden jälkeen. Samalla selasin netistä uutiset. Sitten lueskelua Ekumeeniseen jouluun ja Joulurauhan julistukseen asti. Niiden jälkeen puuroa ja voileipää. Äsken otin uunista tuorejuustokakun. Kunhan se vähän jäähtyy, niin päiväkahvit vuorossa. Sitten mahdollisesti taas lueskelua, sillä hankin itselleni lahjaksi muutaman kirjan, yhden romaanin ja pari historiateosta.

Vierailija
51/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.30 - heräsin

6.00 - katsoin Netflixistä eilen kesken jääneen elokuvan loppuun

7.30 - lähdin porukoilleni fillarilla

8.15 - joulupuuroa ja glögiä aamiaiseksi ja hieno kattaus oli. Koko perhe on koossa.

9.30 - annetaan koiralle lahjansa

10.00 - Katsoin Disney plussasta James ja jätti persikka elokuvan.

13.00 - ruokailu ja iso tarjonta oli. Ruokailun jälkeen heti tuli aloitettua katsoo Pähkinänsärkijä ja neljä valtakuntaa -elokuva, mutta nukahdin aika nopeasti leffan alettua.

Nyt palstailen ja harkitsen aloittavani katsoo sen Pähkinänsärkijän uudelleen.

Illemmalla vielä pelataan yhtä siskon hankkimaa lautapeliä ja todennäköisesti dokataan.

Vierailija
52/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kivasti. Nukuimme pitkään ja söimme brunssia, kun kalalähetys saapui. Tässä pientä rentoutumista ennen kuin akateemiset ystävämme saapuvat syömään ja iltaa istumaan.

Vierailija
53/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin joo, ennen kuin annettiin koiralle lahjoja niin käytiin joulusaunassa. Kohta olisi kahvitteluhetki kakun kanssa. Herkuttelupäiviä nämä joulut ovat meilläpäin.

Vierailija
54/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lounasta kävimme vuoristossa pyöräilemässä. Mies teki lounaaksi merikrotti/jättiläisrapu- pataa. Ruoka annos- saviastioihin ja uuniin.

(Paprikaa, herneitä, murskattuja tuoreita tomaatteja, sipulia, valkosipulia, vähän chiliä, suolaa, valkoviiniä merikrotin ja jättirapujen lisäksi. Simpukoita voi lisätä myöskin. Lasillinen Rose- viiniä...

Hyvää oli!  (ulkomailta)

Vierailija
55/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin pahalla päällä eikä mikään huvita. Yksin ei kyllä tarvitse yhtään minkään huvittakaan joten olen sitten pyörinyt tällä palstalla (ei muuten paranna fiilistä yhtään) ja surffanut kanavalta toiselle eikä mistään tule mitään kivaa katsottavaa. Nyt sitten tuossa taustalla pyörii tuo sinulle on postia-leffa joka sekin sai aikaan vaan ärsytyksen siitä ettei enää ole ysäri jolloin oli ihan eri fiilis ja elämä ja tulevaisuus toivoa täynnä.

Ei käynyt silloin mielessäkään, että reilu nelikymppisenä olisin yksin ja vielä näin täydellisesti ettei ole ystäviä eikä läheisiä, ei kumppania eikä lapsia. Muutenkin outoa kuinka nopeasti aika (ja elämä) meneekään. Eilen tuli se toinen ysärileffa eli Firma ja aivan älytöntä, että siinäkin näytelleet kolmikymppiset Cruiset ja Tripplehornit on jo kuusikymppisiä.. Tai se Gene Hackman jo pian joku 100- vuotias.

Ja sitten nuorena vaan kaikki hoki, että ei ole mikään kiire ja aikaa on. Juuh, on tosiaan.

Vierailija
56/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen vuosi kun vietän joulua, päätin sen hetki sitten. Vaikka pidänkin omasta suvusta, on se aina sitä arvostelua. Koen myös ajoittain yksinäisyyttä jouluna, kun kaikilla muilla on joku ja itse ei ole tärkeä kenellekkään, kuin itselle. Toisaalta olen onnellinen, kun olen sinkku, koska sitten se olisi kuitenkin sitä vieraissa juoksemista miehen puolelta, kuten täälläkin on sitä keskusteluissa nähnyt. Ensi vuonna lähden ulkomaille viettämään joulua. Nyt, kun tulee uusivuosi, niin lähden mökille 400 km päähän, taidan laittaa puhelimen lentokonetilaan, ettei kukaan sellainen ihminen ota yhteyttä jonka en halua ottavan. Kyllästynyt muihin ihmisiin, etenkin kun joutuu aina pettymään muihin.

Vierailija
57/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän joulurauhan julistus ole sotaa, ei ollenkaan. Se on hieno joulun  perinne.

Kelle on kelle ei. Omassa lapsuudessa sitä ei ole katsottu telkkarista kuten ei mitään lumiukkojakaan joten eipä niiden katsominen tunnu nyt aikuisenakaan miltään eikä merkkaa mitään.

Toisekseen suurimman osan jouluaatoista olen ollut töissä eli eipä niitä ole tarvinnut edes perinteeksi yrittää ottaa. Tuntuu ihan typerältä vaan koko joulunvietto, kun nyt ei sitten edes ole niitä töitä joka on se ainoa aikuisiän jouluperinne ollut.

Vierailija
58/58 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka juo jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi