Nimipäivät - onko tänä kesänä - missä
Kommentit (33)
Ajankohdasta vaikeampi sanoa, ehkä kesäkuu ja elokuun loppupuoli parhaat vaihtoehdot, mutta kesäsuunnitelmat on vielä auki. Itselleni käy heinäkuukin, mutta voipi monelle olla huonoa aikaa. Meillä voisi olla myös mahdollista järjestäminen, asustellaan Tampereen lähellä. Katsellaan...
mutta nyt tuli mieleen että onkohan kukaan ajatellut nimipäivä tälle kesälle ja olihan täällä viesti aiheesta :)
Mä haaveilen että pääsisin tänä vuonna osallistumaan kun en viime vuonna päässyt, kiva jos innokkaita emäntiä löytyy!!
Niin minäkin oisin enempi kuin halukas lähtemään mukaan, sillä se on tässä aikas likeellä ja uskon, että navigaattorin avulla saattaisin jopa selvitä perille ;) !
Toinen seikka on sitten se, että sopiiko päivä, sillä liki koko kesän oon töissä, kun ei oo lomaa kertynyt kuin 10 päivää vasta, joten muutamia vapaapäiviä lukuunottamatta minut löytää työpaikalta :| !
Nimipäivät on jo perinteeksi muodostunut nimi-ihmisten tapaaminen. Kai näin voi kolmen kerran jälkeen sanoa? Ohjelmassa tietysti nimiä keskustelun, visailun ja leikkien muodossa, syömistä ja mitä muuta keksitäänkään. Syömiset on yleensä ollut nyyttikestiperiaatteella ja ohjelmaa on keksinyt se, joka on halunnut. Väkeä on saatu mukaan muistaakseni 5-10 henkilöä joka kerralla.
Ketä kaikkia sinne saa tulla? Otetaanko lapset mukaan tai siis kai lapset saa ottaa mukaan? Kuulostaa tosi mukavalta. Tulisin mielelläni olipa ne sitten turuus tai tampereel...
Kiitos Pionellalle ja mukana olleille!
Oli tosi kivaa
Ne yhdysnimiarvoitukset, onko tätä ja tätä,
olivat mielenkiintoisia.
Eikä sitä kyllä yleisyyksiä tiedä eikä osaa aina arvata.
Odotan jo innolla seuraavia nimipäiviä ensi vuonna.
Hyvä, että arvoitukseni kelpasivat. Muutenkin oli oikein mukavaa. Toivottavasti ensi vuonna tavataan!
NimiPäivien emäntäkin täällä vielä ilolla muistelee eilistä nimentäyteistä päivää. Tuli keskusteltua mm. nimi-inhokeista ja -suosikeista, unisex-nimistä, uuden nimipäiväkalenterin "tulokkaista", vasta ilmestyneen nimikirjan uusitusta painoksesta (jota nimikirjailija itse esitteli) ja tietysti aina suositusta aiheesta eli omien lasten nimeämisestä. Ja Suvi-Tuulikin tekemiä yhdysnimi-arvuutteluja olisin jatkanut vielä vaikka kuinka kauan!
Ensi vuoden Päiviä odotellen,
Pionella
Nostelen tätä kun itsekin viimein heräsin nimipäivä-todellisuuteen.
Onko päivät jo pidetty, joku sähköpostikeskustelu käynissä vai homma edelleen näissä kantimissa? Jos joku sähköpostikeskustelu on liikkeellä niin joku voisi laittaa sen varmaan minullekin, osoite lienee jollakulla tallella?
Viime kesänähän päivät olivat meillä, kukas järjestää tänä vuonna? Innokas olisin osallistumaan vaan saa sitten nähdä käykö ajankohta
Yleensä nimipäivillä ei hirveästi lapsia ole ollut mukana, toki aina joku mutta ei siis yleensä niin että kaikilla olisi kaikki lapset mukana - siitä voisi tulla sellainen härdelli ettei keskustelu ja nimivisat enää onnistuisi.
Mutta linja on siis kaiketi ollut suurinpiirtein se, että vauvat voi ottaa mukaan ja isommatkin jos ei muu hoito järjesty (eli lasten takia ei nimipäiville jätetä tulematta), mutta mikään varsinainen perhe- tai lastenjuhla nimipäivät ei ole.
Jos ei muita innokkaita ilmene, voisin ehkä minäkin ottaa Nimipäivät järjestettäväksi. Itselleni paras ajankohta voisi olla elokuun loppupuoli tai mahdollisesti heinäkuussa, mutta kesäsuunnitelmat on niin eläviä, että tarkasti mahdoton sanoa. Ja juuri tilanteen epäselvyyden vuoksi en keskusteluakaan niin kovin ole ylläpitänyt. Mutta ehdottomasti olen kiinnostunut osallistumaan, jos vaan ajankohta sopii.
Jos haluat nimipäivät pitää niin ehdotan että laitat tänne jonkun sähköpostiosoitteen (esim. tuollainen ilmaissähköposti) johon saa ilmoittautua halukkaaksi nimipäiville. Minä voin lähettää sinulle oman osoitteeni lisäksi noita vanhojen nimipäiväläisten sähköpostiosoitteita ja sitten tehdään sellainen lista jolla kaikki pääsevät osallistumaan keskusteluun "suljetusti".
Tuossa ketjun alkupuolella esittämäni "tarjous" pätee yhä ja meillekin siis saapi tulla. Minäkin olen odotellut, joskos lomasuunnitelmiimme tulisi jotain tarkennusta.. Ja nyt näyttäisi siltä, että meille passaisi vkot 27-29 ja 31-34, vkon 35 loppu vielä vähän auki. Ja siis kaipa tarkoitus on kokoontua la-päivänä??
Kiinnostuneita siis ilmeisesti olisivat Töpsykkä, Suvi-Tuulikki, Juliaana-82, Körömölli, RiikkaEve ja l_Nilla. Muita tulijoita? Mitkäs viikonloput teille sopivat?
haluaisitko Suvi-Tuulikki tehdä sen, sinä kun taidat siellä nykyisin enemmän aikaa viettää kuin minä?
Minulta löytyy myös viimevuotinen aiheeseen liittyvä sähköpostiosoitelista ja pari muuta osoitetta joten jakeluahan voisi laittaa myös niille ihmisille ihan suoraan sähköpostilla jotka ovat aiemmin nimipäivillä olleet tai aikoneet tulla. Voi olla etteivät kaikki enää nykyisin niin kauheasti notku tällä palstalla (esim. allekirjoittanut), mutta nimipäivät kiinnostaisivat silti.
Voi myös olla että noista listalaisista löytyisi halukkaita nimipäivien järjestäjiäkin. Kyllä minäkin voin järjestää, mutta olisi ehkä parempi että paikka ja järjestäjät vaihtuisivat. Nimipäiväthän on perinteisesti toiminut nyyttäriperiaatteella joten mahdolliselle emännälle tai isännälle ei tule sen enempää vaivaa kuin mitä itse haluaa mahdollisesti siivota tms. Kuitenkin on kai ollut joka kerta niin että järjestäjä on pistänyt tuon sähköpostikeskustelun pystyyn ja päättänyt yksinvaltaisesti päivämäärän kuultuaan sitä ennen muiden mielipiteet :-)
Parhaiten homma toimii varmaan niin että ottaa jonkun ilmaissähköpostiosoitteen jonka voi laittaa tänne palstalle ja jonne jokainen saa lähettää nimensä ja yhteystietonsa ja niistä sitten kootaan varsinainen lista jolla keskustellaan "lähetä kaikille" -tyylillä.
parhaiten sujuvan, mutta pistinpähän vielä näin alkumetreillä ajankohtia ihan näin yleisesti ihmettelyyn...
Mutta siispä tuumasta toimeen. Osoitteeseen pionella@windowslive.com voi "ilmoittautua" ts. kertoa olevansa halukas osallistumaan, mikäli ajankohta osuu sopivaan saumaan.
Voin sieltä ohjailla sitten halukkaita ottamaan Pionellaan yhteyttä.
Laitoin sinulle viestiä tulemaan sähköpostiosoitelistan kera. Jos Perenna on linjoilla niin sinulla on varmaan niiden ensimmäisten nimipäivien osallistujien sähköpostiosoitteita (olen itse hukannut ne) ja heitäkin voisi varmaan informoida aiheesta.
Ja laittakaahan kaikki innokkaat uudet nimipäiväilijät viestiä myös, jotta saadaan taas hurjan hauskat päivät aikaiseksi. Nimen laittaminen listalle ei vielä tarkoita ilmoittautumista tai osallistumispakkoa vaikka innostus saattaakin sähköpostikeskustelun myötä lisääntyä :-)
täällä on Nimipäiviä mietitty ja että Pionellaan voi ottaa yhteyttä.
Toivottavasti oli vielä voimassa olevat osoitteet.
Elikkä jos innokkaita nimipäivien viettäjiä löytyy, voisin tarjota tilat täältä Turuust'. Lauantait kesä/elokuussa varmaankin olisivat potentiaalisimmat ajankohdat, vai? Kiinnostuneet ilmoitelkaahan itsestänne ja kertokaa teille sopivia ajankohtia.