Pahimmat jouluriidat ja ärsytykset - OFFICIAL JOULU 2023
Joko on alkanut ilonpito ja humalassa kaatuilu? Stressissä laatikkojen vääntäminen kun samalla ukko juo? Kyynelehtien lahjojen paketointi aattoa edeltävänä yönä?
Kommentit (42)
Voisin ottaa joulupyödässä esille kuinka olen tehnyt seksityötä ja alkaa oikein kunnolla puhumaan yksityiskohtaisesti asiakkaistani. Noin puolet perheestä ei tiedä mitään asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Eronnut siskoni ei vielä eilen illalla tiennyt, mitä tekee jouluna. Äsken tuli tekstari junasta, että on päättänyt että tulee meille. Juna puolentoista tunnin päästä asemalla. Ei muuta, mutta erikoisruoan ostoon tästä, koska ei syö lihaa, eikä voi maitotuotteita nauttia.
Käske tuoda omat ruuat mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Viinan juonti. Miksi sitä viinaa pitää nappailla salaa, kun käy muka pannuhuoneessa tai varastossa.
Pitäähän sitä nyt juoda että saa itsestä tuotua sen typerämmän puolen esille
Vierailija kirjoitti:
Pois lapset sellaisilta, jotka riitelevät jouluna!
Olisihan se hyvä asia mutta useimmiten vanhemmat eivät näe siinä olevan mitään vikaa kun ryyppäävät/riitelevät (itse koettu)
Piti lähteä viettämään sukujoulua muutaman sadan kilometrin päähän, mutta sairastuin perjantaina koronaan. Äitini on nyt täysin raivoissaan, koska jouduin perumaan tuloni. No, en kyllä ihan vilpittömästi tehnyt tätä tahallani...
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa joulupyödässä esille kuinka olen tehnyt seksityötä ja alkaa oikein kunnolla puhumaan yksityiskohtaisesti asiakkaistani. Noin puolet perheestä ei tiedä mitään asiasta.
Noin puolet perheestä ei tiedä? Voi kuule, jos noin puolet tietää, niin koko suku ja naapurista tietää myös. Ei sellaista salassa pidetä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronnut siskoni ei vielä eilen illalla tiennyt, mitä tekee jouluna. Äsken tuli tekstari junasta, että on päättänyt että tulee meille. Juna puolentoista tunnin päästä asemalla. Ei muuta, mutta erikoisruoan ostoon tästä, koska ei syö lihaa, eikä voi maitotuotteita nauttia.
Käske tuoda omat ruuat mukanaan.
Junasta take-away kalapullat ja muusi mukaan 😀
Sain tietää puolisoni salasuhteesta juuri sopivasti aaton aattona, eli eilen. Eikä hän sitä itse kertonut vaan sain kuulla sen muuta kautta. Ei joulu ole koskaan ollut mulle mikään THE juhla, mutta nyt tuntuu niin surulliselta, yksinäiseltä ja petetyltä. Varmaan nämä tunteet vaan korostuu nyt koska joulu on kuitenkin idenfitioitu perhejuhlaksi. Vietän toisinsanoen joulun yksin, ikävissä fiilareissa ja toivon että kello menisi mahdollisimman nopeasti eteenpäin.
Yksin on hankalahko, muttei toki mahdotonta riidellä mutta jätän kuitenkin väliin. Sen sijaan monikin asia ärsyttää ja niistä ihan pienimmästä päästä on tämä, etten ostanut sipsipussia enkä mitenkään viitsisi sen takia lähteä kauppaan.
Mulla siis säilyy tuollainen kaapissa eli olisin voinut sen hyvin ostaa varuiksikin vaikka uutta vuotta odottamaan, mutta jotenkin olin ihan varma ettei mun tee niitä mieli kuitenkaan. No nyt sitten tekee :(
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, jos sukulaisia ollut asiakkaanasi. Saatte mukavaa juteltavaa joulupöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo neljän hengen ohari-porukka, joka kutsui itsensä, yrittää vielä pitää yhteyttä, eikun luuria korvaan. Törkeää porukkaa.
Kolmen hengen, mutta kun yksi niistä on oma lapsi. Ja ainoa lapsi!
Tiedän, että olen aina ollut liian kiltti. Laskua en lähetä, onhan siinä mulle syömistä, mutta voi laatikot tulla korvista jo viikon päästä.
Olen kyllä miettinyt välien katkaisemista, viranomaiset saa sitten ilmoittaa että täällä tarvitaan kalmosiivusta.
Jos laatikot ei enää laatikkoina maistu niin niistä saa oikeasti hyvänmakuisia "karjalanpiirakoita" (rönttösiä) ruistaikinan kanssa. Laiskana voi myös oikaista ja pistää lanttulaatikkoa ihan ruisleivän päälle ja siihen vielä kinkkua siivu ja halutessaan vielä sitten voinokare ja sehän on melkein kuin lanttukukkoa söisi.
Ei tunnu niin jouluisalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo neljän hengen ohari-porukka, joka kutsui itsensä, yrittää vielä pitää yhteyttä, eikun luuria korvaan. Törkeää porukkaa.
Kolmen hengen, mutta kun yksi niistä on oma lapsi. Ja ainoa lapsi!
Tiedän, että olen aina ollut liian kiltti. Laskua en lähetä, onhan siinä mulle syömistä, mutta voi laatikot tulla korvista jo viikon päästä.
Olen kyllä miettinyt välien katkaisemista, viranomaiset saa sitten ilmoittaa että täällä tarvitaan kalmosiivusta.
Jos laatikot ei enää laatikkoina maistu niin niistä saa oikeasti hyvänmakuisia "karjalanpiirakoita" (rönttösiä) ruistaikinan kanssa. Laiskana voi myös oikaista ja pistää lanttulaatikkoa ihan ruisleivän päälle ja siihen vielä kinkkua siivu ja halutessaan vielä sitten voinokare ja
Voisko laatikoista vääntää kasvispihvejä, kananmunaa ja ehkä hieman jauhoja lisäten?
ohis
Miesystävä ilmoitti tänään, että meneekin huomenna iltaa viettämään kavereilleen. No ei kai siinä sit mitään, itse sovin vaan kaikki menot niin että voidaan edes huomenna olla yhdessä ja siitä oltiin puhuttu. Nyt sit joudun olemaan kaiken kukkuraksi yksin huomisen, olisin voinut sopia muutakin jos olisin ajoissa tiennyt tämän.
Mies ei tietenkään edes ymmärrä miksi loukkaannuin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Miesystävä ilmoitti tänään, että meneekin huomenna iltaa viettämään kavereilleen. No ei kai siinä sit mitään, itse sovin vaan kaikki menot niin että voidaan edes huomenna olla yhdessä ja siitä oltiin puhuttu. Nyt sit joudun olemaan kaiken kukkuraksi yksin huomisen, olisin voinut sopia muutakin jos olisin ajoissa tiennyt tämän.
Mies ei tietenkään edes ymmärrä miksi loukkaannuin 🙄
Eikö kutsunut mukaan? Höh
Kerroin jo etukäteen, että olen joulunajan rauhassa kotonani yksin. Olen kaksi päivää nukkunut päiväunia ja yli 10 tunnin yöunia helvetillisen työputken jälkeen. On ollut ihanaa laittaa kynttilöitä palamaan, tunnelmoida ja torkahdella ja nukkua. Heräsin juuri toisilta päiväuniltani tänään. Yksi sukulainen sitten syyllisti minua, kun en lähtenyt vierailemaan heille. Tuli tosi syyllinen olo ja huono omatunto. Mutta en vaan millään halua lähtea ajelemaan tuonne pimeään, pukea, laittautua jne. Kävin päivällä saunassa ja olen vieläkin tukka märkänutturalla ja pyjamassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin jo etukäteen, että olen joulunajan rauhassa kotonani yksin. Olen kaksi päivää nukkunut päiväunia ja yli 10 tunnin yöunia helvetillisen työputken jälkeen. On ollut ihanaa laittaa kynttilöitä palamaan, tunnelmoida ja torkahdella ja nukkua. Heräsin juuri toisilta päiväuniltani tänään. Yksi sukulainen sitten syyllisti minua, kun en lähtenyt vierailemaan heille. Tuli tosi syyllinen olo ja huono omatunto. Mutta en vaan millään halua lähtea ajelemaan tuonne pimeään, pukea, laittautua jne. Kävin päivällä saunassa ja olen vieläkin tukka märkänutturalla ja pyjamassa.
Eikö edes joulupukki käy?
Meillä meni hyvin siihen asti että lahjat oli avattu ja alettiin syömään. Pienempi lapsi otti kesken ruuan piparin ja meni pöydän alle sitä syömään. Oli vähän ylikierroksilla.
Mies raivostui asiasta ja rupesi tekemään asiasta periaatekysymystä, ja taapero tietty myös. Pyysin miestä ottamaan rauhassa ja muistamaan että on joulu. Korotti silti ääntään, sadatteli, raahasi imuria berserkkimoodissa ja kiukkusi muruista.
Ilta päättyi siihen että minä itkin ja lapset itkivät. Olipa paskaa kaikkien näiden (minun tekemien) valmistelujen ja lahjojen jälkeen antaa lapsille tällainen joulu.
Tuolla se nyt ihmettelee, että mikä muka meni pieleen, kun hän ei ole tehnyt mitään väärin.
W&T meininkiä ap tuollainen. Ei tapahdu meillä.
Vaimo oli antanut lahjaksi MaikkiHeluna-tädilleen kaapistamme pullon punkkua. Umpimähkään otti jonkin kivannäköisen. Sai tilalle pullon punkkua MaikkiHelunalta.
Ei muuta, mutta toiseen suuntaan meni itse lahjaksi saamani ja joulupöytään säästämäni Riojan Gran Reserva, arvo ehkä 70-80 e / pll. Toiseen suuntaan tuli litran muovipullo, jotain halvinta litkua.
Tästä seurasi sanailua, jonka päätteeksi ei mitään punaviiniä nautittu ja ilta oli muutenkin kovin lyhyt.