Mitä ajattelisit vieraasta, joka tulee koiran kanssa kylään
ja käskee koiransa teillä sohvalle (siis kysymättä, sopiiko se)?
Ihan rehellisesti, mitä ajattelet?
Kommentit (36)
en tykkää siitä että eläimiä otetaan mukaan kylään jos ollaan sisällä
joten ei pääsisi sohvalle asti, kun käännyttäisin todennäköisesti jo ovelta. Jos nyt kuitenkin päästäisin sisälle, niin ihan takuulla pyytäisin koiran pysymään mielellään yhdessä huoneessa ja poissa huonekaluilta ja matoilta, jotta siivous jälkikäteen onnistuisi mahdollisimman hyvin.
Muuten ei haittaisi, joskus aiemmin meillä oli elukoita vieraana pitkäänkin.
Tosin en olisi päästänyt sitä koiraa sisälle asti eikä meillä ole ulkona sohvaa.
Kysyisi ensin, voiko tulla kylään ja sohvalle ei mun mielestä tarvitse edes mennä koirien.
Mutta niin idiootteja ihmisiä en eläissäni ole nähnyt kun kerran ylioppilasjuhlissa, minne tul ieräs vieras kahden kissan kanssa. Todennäköisesti halusi esitellä 'vauvojaan' kun ne oli saanut uudet kissojenkuljetusrattaat. Heh olihan se vieraistakin huvittavaa.
Vaan kuinkas ollakkaan, toinen vieras päätti tulla juhliin koiran kanssa ja mitäs kävikään. Kun tämä kissaihminen nosti jälkeläisensä (kuten varmaan luulee sen kissan olevan) syliin niin siitähän alkoi riemu. Pieni asunto ja pienen pieni piha, 50 vierasta ja koira joka veti, hyppi ja räksytti korvia huumaavalla äänellä.
Molemmat vieraat olivat parin kilometrin säteeltä ja vain käymässä kahvilla, joten mitään perusteluja elukoiden ottamisesta mukaan ei varmaan ollut.
Meillä on omia koiria ja ne nukkuvatkin sängyssä. Koirat ovat pieniä, lyhytkarvaisia ja tassut pestään aina ulkoa tullessa. Eivät siis tuo likaa sisään, eivätkö karvaa huonekaluja. Kylään en niitä kyllä ota ja jos joku pyytääkin (näitä on yllättävän paljon; halutaan totuttaa lapsi pieniin koiriin), niin on vaikeaa kieltää koiraa tulemasta sohvalle, koska se on kotona sallittua. Mutta mieluummin kyläilen ilman koiria tai oikeastaan mieluummin olen kyläilemättä. Meillä on sääntönä se, että koirat eivät ole keskenään yli 8 tuntia ja klo 18 jälkeen vain erittäin painavasta syystä. Yleensä siis valitsen koti-illan tai harrastelun koirien kanssa kuin vierailun muualla.
Koirattomat voisivat ymmärtää tämän, että koirat eivät hetkessä opi, että jossakin paikassa X muualla sallittu juttu ei olekaan sallittua. Tämä siis viestinä niille henkilöille, jotka erikseen pyytävät koiria kylään lapsilleen siedätykseksi ja elämykseksi. Jotkut jopa loukkaantuvat, jos sanon, että koiramme eivät kauheasti välitä vieraista lapsista - yksi jopa aristelee...
Oman kokemukseni mukaan pikkuvauvat ja -lapset saavat enemmän sotkua aikaiseksi kuin nämä meidän koirat (nyt joku kilahtaa koira-lapsi -vertailusta...). Muutama lapsivieras on pulauttanut sohvallemme (kangaspäällys; pestävä kylläkin) tai kantanut luvatta kahvipöydästä jotain ja liisteröinyt sen mattoon, seiniin ja/tai sohvaan. Koirat kyllä puhdistavat näitä jälkiä mielellään, mutta...
Itse sanoisin hyväksi säännöksi sen, että talossa talon tavalla. Eli koirat ja lapset eivät saa tehdä sellaista, mitä talossa ei muutenkaan saa tehdä. Jotenkin vaan tuntuu, että isoiltakin lapsilta tulisi sietää sotkemista.
Tosin en halua meille vieraita koiria, koska oma koira villiintyy niistä. Toisia uroksia se ei sisälle päästäisi ja narttukoirat eivät saisi olla hetkeäkään rauhassa, kun pitäisi koko ajan leikkiä. Eli hirveä hulbaloo siitä tulisi.
Yleensä ei oteta kyläreissuille omaa koiraa, jos siis ihan päiväseltään kyläillään. Joskus otan koiran siskolleni, ja siitäkin mainitsen etukäteen (hän kyllä osaa kieltää meidän koiraa kotonaan sohvalle menemisestä, eikä se minua haittaa, niin pitää tehdäkin, kun ei saa kotonakaan sohvalla olla, jos on vieraita). Itsekin kieltäisin kotonani vieraita koiria.
Viikonloppureissulle koira on mukaan otettava tai sitten jos ei voi ottaa mukaan, niin ei mennä muukaan perhe (ellei sitten ole koiralle hoitopaikkaa järjestettynä). Onneksi meidän koirasta ei lähde karva, itsekään en niitä sietäisi kotonani.
Koirattomille ja koirallisille sen verran, että jos joku kysyy voiko koiran ottaa kylään, niin minun mielestä voi ja olisi suotavaakin olla rehellinen ja kieltää, jos ei halua kotiinsa koiraa. Itse en ainakaan loukkaannu siitä. Ymmärrän täysin jos joku ei koiraa halua kotiinsa, enkä ikinä kuuna päivänä koiraani veisi allergiseen kotiin.
En haluaisi sitä missään nimessä sisälle.
Passittaisin koiran eteisen tuulikaappiin vierailun ajaksi, toinen vaihtoehto pihalla kuistilla.
koska meille ei tule sisälle yhtään ainoaa koiraa.
mutta kun meillä on koira, joka tuskin tykkäisi koiravieraista. Itse emme koskaan ota koiraamme mukaan, kun menemme kyläilemään.
Se on kyllä mielestäni tökeröä, jos yritetään viedä koiraa, kissaa tai mitä tahansa muuta lemmikkiä juhliin, jossa on paljon ihmisiä. On aika todennäköistä, että joukossa on allergisia. Siskolleni kävi näin, kun anoppi toi lupaa kysymättä koiransa lasten synttärikemuihin. Sisko käski anopin pitää koiran autossa kyläilyn ajan.
meille toiste kutsu. Ja komentaisin sen koiran alas sieltä sohvalta saman tien.
Ei koiraansa kannata sellaiseen paikkaan viedä, jos kyläpaikassa ei ole koiraa itselläkään. Vieraat eivät siivoa koiransa jälkiä ja ne yleensä jätetään talon emännälle siivottavaksi. Meillä käy vierailulla aikuinen pariskunta ja ovat noin pari yötä kerrallaan. Koira on aina tietenkin mukana ja siitä irtoaa ihan tolkuttomasti karvaa. meillä käy myös sellaisia vieraita, joilla on allergia. Ei tämä pariskunta ymmärrä, kun jättävät omat sotkunsa ja koirankin sotkut. Lisäksi heille pitää laittaa valmista pöytään. Ovat aikamoinen riesa. Viikonloppu on ihan työntäyteinen heidän vuokseen ja en minä ainakaan nauti, kun tiedän mikä siivousurakka heidän käynnistään aina seuraa. Mutta huokausteen huokaus.
En tietenkään pidä sellaisesta. En, vaikka meillä on koira ja se saa tulla sohvalle (jossa sille on peitolla "verhoiltu" paikka). Aivan tarpeeksi on tullut tavattua noita pikku rakkeja, jotka pissailevat minne sattuu, matoista huonekaluihin.
Jos näin kävisi, sanoisin, että meillä ei koirat saa sohvalla olla ja se koskee myös hänen koiraansa.
En varsinaisesti mitään ajattelisi vieraasta. Tekisin vaan selväksi mitä meillä saa koira tehdä ja mitä ei. Jos ei käy voi häipyä ja koira ei ole enää tervetullut meille.