Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen aikuisiän joulu yksin

Vierailija
23.12.2023 |

Tiedän, että ei saa valittaa. Käyn vanhemmillani jouluaattona syömässä. Aattoillaksi olen aina palannut hiljaiseen asuntooni. Onko joulu parempi, jos voi olla enemmän läheisten kanssa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain nukun ja syön pyhien yli,  on niin p aska kelikin.

Vierailija
22/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asiat todella hyvin oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin niin kuin aina kaikki juhlat. Siihen on jo niin tottunut ettei muita enää kaipaakaan.

Vierailija
24/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä joulu on känninen perheväkivalta helvetti.

Vierailija
25/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole rakentanut itsellesi elämää ja muodostanut ihmissuhteita, hankkinut kumppania tai läheisiä ystäviä? Ihan omalla vastuulla tuokin asia on, kun on aikuisesta ihmisestä kyse.

Jos on vaikka susiruma? Tjs.

Silloin pitää kehittää luonnettaan senkin edestä. 

Vierailija
26/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mä olen myös tehnyt aina tuolleen. Käyn päivällä vanhempien luonanani ja illaksi tulen sitten kotiin. Olen ikisinkku itse eikä lapsia minulla ole. Jos alkoholia käyttää niin silloin kannattaa mennä baariin ehkä illalla? Itse en alkoholia käytä joten kotona olen, eiköhän suomessa ole lähemmäs miljoona ihmistä jotka on koko joulun yksin. 

Vastaus kysymykseesi ei voi ja joulu on yksi päivä muiden joukossa. 

M33

Vierailija
27/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyy.... uli uli

Vierailija
28/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kokkaa AIKUISELLE ihmiselle??  !!! EIKÖ HÄVETÄ? Sinun pitäisi kokata heille.

Vierailija
29/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna mies ja lapset lähti anoppilaan reissuun ja minä jäin yksin koirien kanssa kotia. 

Oli niin ihanaa: poltin takkaa, kynttilöitä, ulkoilin, hellin koiria ja söin mitä halusin milloin halusin.

Tänä jouluna on vuoro mennä minun sukulaisten luo sukuloimaan ja haaveilen, että saisin jäädä taas yksin kotiin. Miehelle tarjosin tätä vaihtoehtoa, ei halunnut. 

Toki ymmärrän, että tilanne on eri jos valinta ei ole oma vaan olosuhteiden. Ihmisen aivot rakastavat rutiineja, kannattaa luoda joululle omat perinteet vaikka vaan itsekseen.

Vierailija
30/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mä olen myös tehnyt aina tuolleen. Käyn päivällä vanhempien luonanani ja illaksi tulen sitten kotiin. Olen ikisinkku itse eikä lapsia minulla ole. Jos alkoholia käyttää niin silloin kannattaa mennä baariin ehkä illalla? Itse en alkoholia käytä joten kotona olen, eiköhän suomessa ole lähemmäs miljoona ihmistä jotka on koko joulun yksin. 

Vastaus kysymykseesi ei voi ja joulu on yksi päivä muiden joukossa. 

M33

Jää vanhemmillesi koko joulun ajaksi.

Tuottaisit sillä tavalla heille iloa. 

Vierailija
31/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee taas jouluna appivanhemmat, omat vanhemmat, sisaret perheineen ja oma perhe, 20 henkilöä juhlimaan. Ruokiin ja juomiin on mennyt jo yli 1000€ ja vaimo vaan valittaa.

Mielelläni olisin yksin jossain alppimajassa illan konjakkilasi kädessä ja sikari suussa takkatulen ääressä.

Ja sinä palstailet vauvalla 😂😂😂👏

Vaimo järjestää kaiken. Ehkä vaimo maksaakin yksin. Siksi valittaa.

Vierailija
32/39 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap. Minäkin koin yksinäisyyttä ennen kuin perustin oman perheen yli 3-kymppisenä. Vanhempani ovat omissa oloissaan viihtyviä ja parin tunnin vierailu aattona oli tarpeeksi.

Vierailija
33/39 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen välillä käynyt aikuisiällä lapsuudenkodissa jouluna, mutta en enää kovin usein. Viimeksi 6 vuotta sitten. Ovat persoonallisuushäiriöisiä ja homma menee joka kerta vittuiluksi niiden taholta, samoin yrittävät kiristää rahaa jne. Lisäksi saa "lahjana" ulkonäön ja kaiken muun itseen liittyvän mitätöinnin ja haukkumisen.

Yksin ihan mukavaa ja pari pv kyllä menee vaikka lueskellen ja siivoillen, sarjoja katsoen. Myönnettävä on, että viime vuosina on jonkinlainen melankolia ollut voimakkaammin olotilana näinä juhlapäivinä, kun oman elämän olisi toivonut menevän toisin. Jotkut vain jäävät yksin, turha siitä on sitä yksinjäävää syyllistää, kuten tällä palstalla usein tehdään. Kommentoijat ovat usein jotain vuosikymmeniä suhteessa olleita, saattoi olla hieman erilaiset pariutumismahdollisuudet silloin kuin nykypäivänä.

Vierailija
34/39 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ulkona syömässä vanhempieni kanssa jo ennen joulua. Ja joulun vietän yksin omassa kodissa sinkkuna, pienessä asunnossani. Täällä on ihan viihtyisää ja jouluista. Pöydässä on upea kattaus, pimeällä sytytän joulvaloja ja telkusta katselen jouluohjelmia yms. mukavaa.

Tietokonekin on ollut pääsääntöisesti jouluna kiinni, tulin vain lyhyesti piipahtamaan ja katsomaan uutisia ja sitä, mitä täällä kirjoitellaan.

Siunattua joulun jatkoa kaikille. 🎄

Vierailija
35/39 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi. Voimia 

Vierailija
36/39 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi olla yksin kuin vaikka juopon kanssa. Paljon parempi.

En kyllä enää tiedä..

No sitten et kunnon känniääliö-juopon kanssa ole ollut jos tuolta tuntuu. Ja toisaalta, painu lähimpään räkälään niin todennäköisesti saat viettää jo tämän aattoillan juopon kanssa ja parhaassa tapauksessa olet jo avoliitossa sekä kihloissakin ennen huomista.

Vierailija
37/39 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin niin kuin aina kaikki juhlat. Siihen on jo niin tottunut ettei muita enää kaipaakaan.

No mä edelleen kaipaan vaikka tiedostankin sen, etten enää osaisi seurassa olla.

Vierailija
38/39 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
39/39 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä muuttui kun jäin leskeksi. Nykyään suurin osa joulusta yksin, onneksi on vanha äiti ja yksi hyvä ystävä. 

Toisaalta oli monta kivaa joulua ja yksinäisyydessä hyvä muistaa niitä hetkiä ja rakasta ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän