Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettovarallisuus 40 vuotiaana

Vierailija
23.12.2023 |

Paljonko nettovaroja palstan keskimääräinen kerryttäjä saa 40 vuotispäivään mennessä kasaan?

Itsellä aktiivista työuraa noin 15 vuotta takana, joista 10 ns. Hyvätuloisessa (5-7 tuhatta) hommassa. Vaimo on ollut kokoajan noin keskituloinen. Muutama asuntokauppa ja säästäväisyyttä.

Nettovarallisuus on kasvanut nollasta noin 650 tuhanteen. Olen itse tyytyväinen, mutta miten palstalla muuten menee?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana olin miinuksella.

Vierailija
42/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on miljonääriä ihmeellisen paljon. Miksi tukia edes tarvitaan kun näin hyvin on asiat?

Ei täällä ole tosiasiassa yhtään miljonääriä, mutta hi*on kovia valehtelijoita on sitäkin enemmän. 

Enhän minäkään kerro täällä julkisesti miljoonaomaisuudestani, koska rosvot ovat liikkeellä! . . .   ups!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaaksi luetaan ainakin suomen hallituksessa henkilö joka omistaa 10000 euron nettovarallisuuden...

Ainakin työttömien kohdalla 

..muilla on sitten eri kriteeeit

Vierailija
44/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osaa tarkkaan sanoa kun suuri osa on.kiinni arvoesineissä ja valuttoissa ja jalokivissä.

Sanoisi että luokaa 1,5 miljoona euroa.  En kauheasti luota osakkeisiin enkä euroihin ja siksi Ven sijoita perinteisiin sijoitustoimintaan kun epäilen suuresri että koko euro romahtaa muutaman vuoden kuluessa omaan mahdottomuuteensa ..

Velkakriisi lopulta romahduttaa ja hajottaa euron ...

Vierailija
45/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on miljonääriä ihmeellisen paljon. Miksi tukia edes tarvitaan kun näin hyvin on asiat?

Ei täällä ole tosiasiassa yhtään miljonääriä, mutta hi*on kovia valehtelijoita on sitäkin enemmän. 

Enhän minäkään kerro täällä julkisesti miljoonaomaisuudestani, koska rosvot ovat liikkeellä! . . .   ups!

Suurim.at pahimmat ros it istuu hallituksessa

Vierailija
46/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtenyt nollasta, enkä siihen varmaan koskaan päädykään.

Velkaa ei ole. Terveys ihan ok ja ihan mielenkiintoinen elämä koettuna.

Vierailija
47/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse keskituloinen, mies ylimmässä tulodesiilissä ja meille on kertynyt sellainen 600keur nettovarallisuus. Pitkään opiskeltu ja minä olin kotona lasten kanssa muutaman vuoden, jolloin omat tulot oli tietenkin katkolla. Ilman näitä kotiäitivuosia olisi siis enemmän varallisuutta tähän 40v. ikään mennessä, mutta toisaalta tässä on työuraakin vielä noin 27 vuotta jäljellä, että ehtiihän sitä. Ala on sellainen, että työt ei lopu.

Kysyttiin sinun nettovarallisuutta, ei teidän yhteistä. 

Et sitten osaa jakaa kahdella. 😂

Vierailija
48/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 euroa on tilillä ja vuokra kaksio 

Autona 10 vuotta vanha Skoda Octavia joka ehkä 8000 euron arvoinen..siinä kaikki

Vierailija
49/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse keskituloinen, mies ylimmässä tulodesiilissä ja meille on kertynyt sellainen 600keur nettovarallisuus. Pitkään opiskeltu ja minä olin kotona lasten kanssa muutaman vuoden, jolloin omat tulot oli tietenkin katkolla. Ilman näitä kotiäitivuosia olisi siis enemmän varallisuutta tähän 40v. ikään mennessä, mutta toisaalta tässä on työuraakin vielä noin 27 vuotta jäljellä, että ehtiihän sitä. Ala on sellainen, että työt ei lopu.

Pienituloisemmalla on tapana ilmoittaa parempituloisen tienaama omaisuus omakseen. Harvemmin päinvastoin.

Vierailija
50/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisemmalla on tapana ilmoittaa parempituloisen tienaama omaisuus omakseen. Harvemmin päinvastoin.

Avioliitto ja nuoresta asti ilman mitään avioehtoja, että kyllä kaikki yhteistä on tasavertaisina osuuksin.

Vierailija
51/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ainakin ilmoitti minulle että olen varakas kun minulla 10000 euron rahastot ja että ensivuonna asumistuet lähtee minulta kokonaan pois koska olen niin varakas..

Varallisuudellani kun pystyisin maksamaan peräti vuoden vuokran Kontulan kaksiossani jos myisin tappiorahastot heti pois.

Vierailija
52/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkalleen 500 k on bruttovarallisuutta, ja siitä sitten 100 k asuntolainoja.

Ihan hyvin keskituloiselle yksinhuoltajalle.

Vierailija
53/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-v ja nettovarallisuus on työllä ja sijoittamalla n. 130 000 €. Joka kuukausi pystyn kerrytämään varallisuutta noin 1500 € lainoja lyhentämällä ja sijoittamalla. Aika köyhäillen elän, mutta toivottavasti joidenkin vuosien päästä voin vähentää työntekoa ja nauttia enemmän elämästä.

Vierailija
54/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä ja sijoitukset jos lasken niin yht. 45000e ja omakotitalosta nettovarallisuus velan jälkeen on ehkä 70000e. Eli yhteensä vähän ylin100000e. Aika varakasta porukkaa täällä muuten, olen keskituloinen, bruttotulot n 4600e kk , mutta menot myös isot kun omia harrastuksia ja lasten harrastukset, et eipä tässä juuri säästöön jää. Olis kyllä kiva jos olis enemmän rahaa!

Vierailija
55/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan toki. 

Osaatko sinä laskea oman nettovarallisuutesi ilman kumppanin osuutta?

Vierailija
56/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääreillä ei ole muuta tekemistä kuin kirjoitella vauva palstslla

Vierailija
57/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nettovarallisuuteni on itse rakennettu ja maksettu okt. Arvo ehkä +300 000. Autoissa on n.20 000 kiinni. Kiinteistö ja maata ostettu säästöillä, arvo 250 000 vanhan panttikirjan mukaan. Säästöjä osakkeissa tämän kaupan jälkeen enää 10 000. Peritty maata 150 000 arvosta. Tulot 2800e/kk. N.45-v. Avoliitossa, kaikki omistukset on ja pysyy erillään. Yhteiset lapset.

Vierailija
58/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tileillä ja rahastoissa tällä hetkellä n.97 000 e. Metsää omistan n.90 000 e verran. Velkaa ei ole, mutta koska omistusasuntoni on pieni ja maalla, sen arvo on vain n.60 000. Ihan hyvin on omaisuutta kertynyt, vaikka en ole erityisen säästäväinen, ja palkka verojen jälkeen 2300 kuussa. Metsän tosin olen perinyt. Jatkossa ehkä ostan pienen sijoitusasunnon, kun saan rahaa metsänhakkuusta. 

Vierailija
59/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 v, ei varallisuutta, velkaa n. 55.000 euroa

Vierailija
60/65 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa varakkaimpaan 10 % lukeutuu kotitaloudet, missä nettovarallisuus on vähintään n. 500 000 euroa. Tähän sisältyy oma asunto ja siis kaikkien kotitalouden jäsenten varat mukaanluettuna.

Varakkaimpaan 1 % lukeutuu kotialoudet, missä nettovarallisuus on vähintään n. 1,7 miljoonaa. 

Jenkeissä varakkain 1 % omistaa noin 12 miljoonan edestä omaisuutta.